حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ثروتمندترین فرد جهان در تاریخ رده بندی Forbes، ایلان ماسک است!

ایلان ماسک، یک فرد شناخته شده است. وی مؤسس تسلا، اسپیس ایکس و مغز متفکر بسیاری از محصولات پر سر و صدای این روزها است. بر اساس رده بندی جدید مجله Forbes، ثروتمندترین فرد جهان در تاریخ این رده بندی، ایلان ماسک است. در ادامه به جزئیات این خبر می‌پردازیم.

ثروتمندترین فرد جهان در تاریخ رده بندی فوربز، کسی نیست جز ایلان ماسک!

ایلان ماسک حواشی زیادی دارد. او در توییتر فعالیت زیادی دارد و حتی توییت‌های او، بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر محسوسی گذاشته‌اند! به گزارش GizChina، ثبت سود فصلی مثبت و رسیدن سفارشات بزرگ از سوی مشتریان، سبب شد تا ارزش خودرو ساز آمریکایی معروف یعنی تسلا، برای اولین بار به بیش از ١ تریلیون دلار برسد! به همین ترتیب، ایلان ماسک موفق شد تا تبدیل به ثروتمندترین فرد جهان در تاریخ رده بندی‌های مجله Forbes بشود. اما او واقعاً چه قدر ثروت دارد؟

بر اساس محاسبات، دارایی ایلان ماسک برابر با ٢٧١.۳ میلیارد دلار آمریکا است. این تنها نسبت به جمعه هفته گذشته، حدود ۴١.٧ میلیارد دلار آمریکا افزایش داشته است که این کم سابقه است! دلیل این اتفاق، جهش چشمگیر و ١٣ درصدی قیمت سهام تسلا است. فوربز ادعا می‌کند که ثروت ایلان ماسک برای اولین بار به مرز ٣٠٠ میلیارد دلار آمریکا نزدیک شده است. پیش از این، جف بزوس، مؤسس و رئیس سابق آمازون عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در اختیار داشت. قیمت سهام آمازون در اوایل امسال، به اوج خود رسید. بنابراین، ثروت جف بزوس به ٢١٢ میلیارد دلار افزایش یافت. این مقدار، حدود ۵٩ میلیارد دلار کم‌تر از ثروت کنونی ایلان ماسک است.

همان طور که احتمالاً می‌دانید، مجله Forbes از نزدیک به ٣٠ سال پیش به محاسبه دارایی ثروتمندان معروف پرداخته است. بخش عمده‌ای از دارایی ایلان ماسک، مربوط به سهام‌های او در تسلا است. این سهام‌ها، ٢١ درصد ثروت وی را تشکیل داده‌اند. البته اگر تعهدات و وام‌ها را حساب نکنیم. او همچنین مقداری از سهام اسپیس ایکس که در سال ٢٠٠٢ تأسیس شده بود را در اختیار دارد.

بر خلاف تمام این صحبت‌ها، ایلان ماسک با وجود ثروت زیادی که دارد اشیاء قیمتی را در دست ندارد و املاک و مواردی از این قبیل برای وی اهمیتی ندارند. سبک زندگی ایلان ماسک، نسبتاً ساده است. از چند ماه قبل، محل سکونت ایلان ماسک یک آپارتمان یک خوابه تاشو است. این آپارتمان، در پایگاه اسپیس ایکس در جنوب تگزایس مستقر شده است.

اما به سراغ تسلا می‌رویم. اخیراً سهام تسلا با انتشار خبر قرارداد بستن با شرکت هرتز، شروع به افزایش یافتن کرده است. این برند، قصد دارد تا حدود ١٠٠ هزار اتومبیل برقی تسلا را برای اجاره دادن در آمریکا و اروپا تهیه کند. مناقصه این قرارداد، نهایتاً با رشد ١٢.٧ درصدی سهام تسلا به پایان رسید. لرزش این شرکت، برای اولین بار به بیش از ١ تریلیون دلار آمریکا رسید. هیچ خودروسازی پیش‌تر موفق به ثبت این رقم نشده بود.

در واقع، شرکت‌های زیادی هستند که جنین ارزشی ندارند. تنها اپل، مایکروسافت، آلفابت، فیسبوک و آمازون هستند که چنین ارزش بالایی دارند. تسلا هم اکنون پنجمین شرکت بزرگ سهامی عام در آمریکا است. این برند، فیسبوک را پشت سر گذاشته است.

جالب اینجاست که حتی خود ایلان ماسک از چنین رشد سهامی تعجب کرده است. همچنین ایلان ماسک گفت که تسلا با مشکل محدودیت تقاضا مواجه نیست. بلکه ظرفیت تولید محدود است. به گفته تحلیلگران Wedbush Securities، تقاضا برای خودروهای تسلا هم اکنون ١٠ درصد از میزان عرضه فراتر رفته است. سهام تسلا، دیروز با قیمت ١,٠٢۴ دلار آمریکا بسته شد. اما این تحلیلگران، معتقد هستند که سهام تسلا ممکن است از ١,۵٠٠ دلار نیز گذر کند.

نظر شما در مورد این اطلاعات چیست؟ آیا ایلان ماسک را شایسته کسب چنین عنوانی می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️