حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۵ احتمالا اولین گوشی اپل با پانچ هول در نمایشگر است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، فناوری‌های نوین، موبایل

هنوز آیفون ۱۴ نیامده، شایعات آیفون ۱۵ شروع شده است. این مسئله البته موضوع جدیدی نیست و در طی سالیان اخیر همواره شاهد آن بوده‌ایم. اما بر اساس اخبار منتشر شده، آیفون ۱۵ اپل احتمالا اولین گوشی اپل با پانچ هول در نمایشگر است. این در حالی است که تا این لحظه شایعاتی مطرح است که آیفون ۱۴ به جای ناچ که میزبان سنسور و حسگرها و دوربین سلفی است، از نمایشگری با بریدگی کپسولی شکل بهره می‌برد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

 

آیفون ۱۵ و حضور یک پانچ هول دوربین در نمایشگر آن؛ آیا صفحه نمایش آیفون خلوت‌تر می‌شود؟!

طبق گزارش The Elec، انتظار می‌رود اپل در سال آینده یک آیفون با صفحه نمایشی که پانچ دوربین دارد، داشته باشد. اینطور که پیداست، قرار است سامسونگ به اپل کمک تا مجموعه حسگرها، دوربین و Face ID آن را زیر صفحه نمایش OLED آیفون ۱۵ قرار دهد. طبق گزارش‌ها،برای انجام این کار اپل به فناوری دوربین زیر پنل سامسونگ (UPC) متوسل شده است که در صفحه داخلی گلکسی زد فولد ۳ تعبیه شده است.

گویا گلکسی زد فولد ۴ نیز امسال همچنان از همین فناوری استفاده خواهد کرد، اما برای گلکسی رد فولد ۵ سامسونگ ظاهرا در حال توسعه یک فناوری جدید دوربین زیر نمایشگر با همکاری شرکت کانادایی OTI Lumionics است. راه حل جدید آن‌ها زمانی حاصل می‌شود که یک ماده الگوی کاتد آلی (CPM) با یک ماسک فلزی ریز (FMM) رسوب داده شود و سپس آند با یک ماسک فلزی باز (OMM) رسوب شود تا از CPM جلوگیری شود.

دوربین زیر نمایشگر اپل واچ و آیفون های آینده محتول خواهد بود

بنابراین، مواد آند آلیاژ منیزیم-نقره (Mg-Ag) می‌تواند مکانی را بدون رسوب CPM بپوشاند و نور را برای سنسور دوربین زیر آن برای گرفتن عکس پوشش دهد.  در حالی که این الگوی نمایشگر بدون مشکل به نظر می‌رسد، اما اگر اینکه آن را از نزدیک مورد بررسی موشکافانه قرار دهید شاید جزئیات درونی آن را ببینید.

آیفون ۱۵

طبق گزارش‌ها، این فناوری جدید دوربین زیر پنل، ابتدا در گلکسی زد فولد ۵ در تابستان سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت و سپس برای پنهان کردن ماژول‌های Face ID که همچنان در بریدگی قرص‌شکل آیفون ۱۴ در زیر نمایشگر قابل مشاهده هستند، استفاده خواهد شد.

به گفته PhoneArena، با این کار فقط دوربین سلفی جلو در جلوی آیفون ۱۵ قابل مشاهده است، یا به عبارت دیگر، در سال ۲۰۲۴ اپل یک گوشی با نمایشگری که پانچ دوربین دارد را معرفی خواهد کرد که برای مدتی یکی از اصلی‌ترین طرح‌های سازندگان گوشی‌های اندرویدی بوده است. طبق گزارش‌ها، اپل طراحی جدید تک سوراخ جلو را فقط در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو اعمال خواهد کرد.

تمام توان اپل صرف Face ID زیر نمایشگر می‌شود و دیگر از Touch ID خبری نیست

همچنین ال‌جی در حال کار بر روی راه‌حل مشابهی برای دوربین زیر پنل است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ به شفافیت نوری ۴۰ درصدی دست یابد. در این مرحله ممکن است به یک رقیب مناسب برای عرضه نمایشگر آیفون ۱۵ پرو تبدیل شود. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا در نهایت اپل و سایر شرکت‌های اندرویدی می‌توانند دوربین سلفی دستگاه را به زیر نمایشگر انتقال دهند؟ به نظر شما انجام این کار نیازمند چه پیش نیازهایی است؟ آیا دوربین‌های زیر نمایشگر فعلی توان رقابت با سایر محصولات بازار را دارند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان