حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عرضه ویچر ۴ رسما توسط CDPR تایید شد؛ یک حماسه جدید آغاز می‌شود!

سری ویچر از آن دست بازی‌هایی است که با درخشش فوق‌العاده خوب خود در نسخه سوم توانست نام استودیو لهستانی CD Projekt Red را سر زبان‌ها انداخته و البته این عنوان فوق‌العاده را به عنوان یکی از برترین بازی‌های نقش آفرینی جهان باز به همگان معرفی کند. مدت‌هاست که اخبار و شایعات ضعیفی در مورد عرضه ویچر ۴ در حال رد و بدل شدن است. اما اخیر عرضه ویچر ۴ رسما توسط CDPR تایید شده است. با ترنجی همراه باشید.

عرضه ویچر ۴ رسما تایید شد؛ شاهکاری جدید در راه است؟!

شرکت معروف CD Projekt Red بالاخره تایید کرد که Witcher 4 در حال توسعه است و از موتوری متفاوت‌تر از موتوری که در عنوان Cyberpunk 2077 استفاده شده، بهره می‌گیرد. در یک پست وبلاگ که اخیرا با عنوان “یک حماسه جدید آغاز می‌شود”، این شرکت رسما تایید کرد که قسمت جدیدی از سری بازی‌های ویچر در راه است. این پست جزئیات کمی را ارائه می‌کند، اما نشان می‌دهد که عنوان The Witcher 4 (یا هر نام دیگری که نهایتا بر روی آن قرار گیرد) از موتوری متفاوت با موتوری که قبلا در Cyberpunk 2077 استفاده شده بود، استفاده خواهد کرد. گویا حالا باید شاهد این باشیم که ساخت ویچر ۴ با Unreal Engine 5 صورت می‌گیرد.قبلا Cyberpunk 2077 توسط REDEngine توسعه یافته بود.

آینده سری ویچر (The Witcher) چگونه رقم خواهد خورد؟!

سی‌دی پراجکت رد در این پست گفته است که:

خوشحالیم اعلام کنیم که قسمت بعدی سری بازی‌های ویدیویی The Witcher در حال ساخت است و حماسه جدیدی را برای این فرنچایز محبوب آغاز می‌کند. این یک لحظه هیجان انگیز است زیرا ما در حال حرکت از REDengine به Unreal Engine 5 هستیم و یک همکاری استراتژیک چند ساله را با Epic Games آغاز می‌کنیم. این موضوع نه تنها مجوز استفاده، بلکه توسعه فنی Unreal Engine 5 و همچنین نسخه‌های آینده موتور آنریل را در بر می‌گیرد. ما از نزدیک با توسعه دهندگان Epic Games همکاری خواهیم کرد و هدف اصلی ما کمک به طراحی و بهبود این موتور برای تجربه عناوین جهان باز است.

گویا در حال حاضر، هیچ جزئیات خاصی در مورد بازی، مانند تاریخ انتشار احتمالی در دسترس نیست. همچنین هیچ جزئیات دقیقی در مورد این بازی جدید وجود ندارد، اما ما می‌دانیم که علی‌رغم مشارکت استراتژیک CD Projekt Red با Epic Games، این بازی منحصر به یک فروشگاه نخواهد بود.

یک سفر جدید برای گرالت؟!

ویچر ۴

سری بازی‌های ویچر بر اساس مجموعه کتاب‌هایی به همین نام اثر آندری ساپکوفسکی ساخته شده است. بازی The Witcher 3: Wild Hunt که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، آخرین نسخه از سری بازی‌های ویچر، ساخته استودیو لهستانی CD Projekt Red است. این عنوان اولین بار در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و حالا ۱۵ سال از زمان عرضه اولین نسخه ویچر می‌گذرد.

جای تعجب نیست که CD Projekt Red با توجه به موفقیت نسخه سوم بازی ویچر و همچنین موفقیت مجموعه تلویزیونی این عنوان در سرویس نتفلیکس (و البته نسخه‌های فرعی این سریال) در حال توسعه یک نسخه جدید از این مجموعه است. پخش فصل دوم سریال ویچر به اتمام رسیده و حالا قرار است وارد فصل سوم آن شویم.

در حالی که جزئیات بازی The Witcher 4 در حال حاضر بسیار کم و ضعیف است، اما پیش‌بینی می‌شود که بتوان شاهد حضور Ciri در نقش قهرمان داستان در این سری جدید باشیم. تصویر مطلب که همراه با این پست در کنار اعلامیه رسمی این شرکت منتشر شده است، یک گردن آویز (مدال) ویچر از محفل گربه درون برف (که متعلق به Ciri است) را نشان می‌دهد، نه مدال گرگ که امضای حضور گرالت بهعنوان شخصیت اصلی و پای ثابت هر سه نسخه قبلی است. علاوه بر این، این پست با عنوان “حماسه‌‌ای جدید” نشان می‌دهد که یک تغییر اساسی برای سری جدید این عنوان در راه است.

فصل دوم سریال The Witcher و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

این موضوع هنوز تایید نشده است، اما با توجه به اینکه به نظر می رسید ویچر ۳ پایان ماجراجویی‌های گرالت را نشان می‌دهد، حضور Ciri در قسمت بعدی این سری کاملا منطقی است. شاید هنوز چیز زیادی در مورد بازی جدید Witcher ندانیم، اما از شنیدن اینکه این بازی به جای موتور REDengine بر روی موتور Unreal Engine 5 ساخته خواهد شد، بسیار خوشحالیم. همانطور که می‌دانید Cyberpunk 2077 از زمان عرضه با مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده است و توسعه دهنده آن مطمئنا نمی‌خواهد با اصلی‌ترین و نمادین‌ترین عنوان خود این اشتباه را تکرار کند.

به گفته TechRadar، احتمالا در ماه‌های آینده و در رویدادهایی مانند Gamescom 2022 اطلاعات بیشتری درباره The Witcher 4 منتشر خواهد شود. با توجه به اینکه به نظر می‌رسد سری جدید این بازی در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد، انتظار نداشته باشید معرفی و عرضه نسخه بعدی ویچر به این زودی انجام شود. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا بازی ویچر ۴ می‌تواند افتخار و ابهت نسخه سوم را یک قدم به جلوتر ببرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان