حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ثبت رکورد جدید Steam برای بازیکنان همزمان به لطف Black Friday و Cyberpunk 2077

استیم را باید مهم‌ترین فروشگاه گیم‌های PC دانست که هر سال هم موفقیت‌های بیشتری کسب می‌کند. به تازگی نیز شاهد ثبت رکورد جدید Steam برای بازیکنان همزمان به لطف Black Friday و Cyberpunk 2077 هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ثبت رکورد جدید Steam؛ موفقیت‌های بزرگ در راه است…!

به تازگی فروشگاه Steam رکورد قبلی خود را برای ثبت بیشترین بازیکنان همزمان شکسته است. با توجه به تعداد گیمرهای PC که اخیرا وارد این پلتفرم شده‌اند، مجموع بازیکنان همزمان آن به 27,384,959 رسیده است که به راحتی از رکورد قبلی خود 26.9 میلیون نفری که در آوریل 2021 ثبت شده بود فراتر رفته است.

تعداد کاربران همزمان استیم از مرز 17 میلیون نفر گذشت

این رکورد جدید با بررسی ارقام SteamDB به دست آمده است. از بین این افراد، 7.8 میلیون نفر در آن لحظه به صورت همزمان در بازی حضور داشتند که البته کمی نسبت به رکورد قبلی 8.1 میلیون نفر در ماه مارس 2020 بود، کمتر است. البته مهم‌ترین دلیل افزایش تعداد گیمرهایی که اخیرا به استیم رفته‌اند، تعطیلات شکرگزاری و روز آخر هفته بوده است. با فروش پاییزی استیم برای جمعه سیاه، همانطور که انتظار می‌رفت، بازیکنان عناوین جدید و زیادی را بازدید، خریداری و تجربه کرده‌اند. بازی‌های جدید این فروشگاه بسیار جذاب هستند و تخفیف‌های زیادی نیز برای آن‌ها اعمال شده است.

ثبت رکورد جدید Steam

یکی از جذاب‌ترین تخفیف‌های این فروشگاه، مربوط به عنوان Cyberpunk 2077 است که 50 درصد تخفیف داشته است. این تخفیف، بالاترین تخفیفی بوده که یک عنوان نقش آفرینی جهان باز تا به حال به خود دیده است و این امر باعث افزایش سرعت فروش آن نیز شده است. در واقع، مدتی است که این بازی پرفروش‌ترین بازی Steam بوده است و در حال حاضر همچنان در صدر جدول باقی مانده است.

بهترین بازی های فروشگاه استیم در سال 2020 : پابجی، سایبرپانک و …

همانطور که وب سایت PC Gamer اشاره می‌کند، بررسی‌های Steam از عنوان Cyberpunk 2077، نکات مهمی را بیان می‌کند. در 23 نوامبر، بازی فقط 78 بازخورد بار مثبت داشت، در حالی که روز بعد، این تعداد به 2882 رسید و در 25 نوامبر، چیزی حدود 5589 نقد مثبت برای آن ثبت شد. در حال حاضر، شاهد ثبت بیش از 23015 نقد برای عنوان سایبرپانک 2077 بوده‌ایم. این رقم شامل اکثریت قریب به اتفاق نقدها، یعنی در حدود 84٪ کل نقدهای ثبت شده است.

انتظار طولانی کاربران برای تجربه Cyberpunk 2077 به پایان رسیده است

چیزی که واضح است، آن است که شاهد بروز مشکلات بیشتری با ارائه آپدیت‌های این عنوان بودیم. از سویی مردم بازی را با بزرگ‌ترین تخفیف‌ ممکن مشاهده می‌کنند و سپس تعداد زیادی از نقدهای مثبت را نیز می‌بینند که تایید می‌کند این عنوان، یک بازی نقش آفرینی جهان باز و علمی تخیلی فوق‌العاده است.  همانطور که گفته شد، آپدیت این بازی در زمان عرضه شبیه به یک خرابکاری بدتر بود. این واقعیت که گیمرها متوجه ثابت ماندن آن در بالای جدول فروش می‌شوند نیز بدون شک باعث می‌شود که مردم دوباره به خرید این بازی فکر کنند. البته اگر به نحوه انجام اصلاحات نگاه کنید، بازخوردهای مثبت بیشتری را در این زمینه مشاهده می‌کنید.

آموزش اجرای بازی سایبرپانک 2077 به صورت سوم شخص

مشاهده یک بررسی ساده از نظر کاربر استیم که به ایجاد این بازخوردهای مثبت کمک کرده است و در واقع اولین موردی است که با آن مواجه خواهید شد، به شرح زیر است:

من تقریبا از یک سال قبل در تلاش برای تجربه این بازی بودم و مدت زیادی نیز صبر کردم. از همان ابتدا می‌دانستم که بازی هنگام عرضه مشکلاتی داشت و این عنوان پر از باگ و اشکالات مختلف بود. از آپدیت 1.31 به بعد، این عنوان یک بازی ارزشمند برای من بوده و من تقریبا از 180 ساعت گیم پلی که از این عنوان داشتم، کاملا لذت برده‌ام.

ثبت رکورد جدید Steam

به گفته techradar، بسیاری از کاربران با این بازخورد موافق هستند، حتی با وجود اینکه به اندازه کافی مطمئن بودیم که این عنوان هنگام عرضه بر روی رایانه‌های شخصی، شامل موارد بسیار زیادی از باگ و مشکلات مختلف بود، اما به اندازه کافی خوش شانس بودیم که به هیچ مشکلی برای تجربه آن برخورد نکردیم. فقط یکی از آن موارد، برای رفع مشکل نیاز به بارگذاری مجدد داشت. گفتنی است که گیمرهای زیادی به صورت آهسته و پیوسته بازی را تجربه کرده‌اند. برخی از اشکالات اصلی که موجب از دست رفتن بازی می‌شد، تا زمانی که به آن‌ها رسیدیم، برطرف شد. البته شکی نیست که هرکسی که در زمان عرضه این بازی، آن را تجربه کرده، به هر طریقی مشکلات زیادی را سپری کرده است.

انتشار پچ 1.06 سایبرپانک 2077 برای رفع مشکل ذخیره نشدن بازی

به هر حال، آن چه که اکنون از Cyberpunk 2077 شاهد هستیم، بسیار متفاوت از آن چیزی است که در هنگام عرضه در Steam شاهد بودیم. به طوری که بازی در ابتدا، به سرعت توسط میلیون‌ها بازیکن در حال تجربه بود. اما پس از گذشت چهار هفته از انتشار آن، فقط حدود 200000 گیمر در حال انجام بازی بودند. شاید انتظار داشته باشید که محبوبیت یک بازی تک نفره به طور طبیعی، اما نه به این سرعت، به طور قابل توجهی پس از یک ماه کاهش یابد. به عنوان مثال، The Witcher 3 سه ماه طول کشید تا حجم اولیه بازیکنان خود را به میزان مشابه کاهش دهد.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این عنوان سایبرپانک 2077 را خریداری کرده‌اید؟ آیا آپدیت‌های منتشر شده، مشکلات مختلف آن را رفع کرده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان