حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین راه برای گذراندن 24 ساعت در استانبول در سال 2022

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر در شهری که در شرق و غرب قرار دارد و در مسیر یک آبراه اصلی قرار گرفته‌اید، یک قرار ملاقات کوتاه دارید، در عین لذت بردن از غذاهای مدرن، اولویت را به دیدن چند بنای تاریخی کلیدی در تور استانبول بدهید.

با توجه به اینکه این شهر دارای دو فرودگاه در هر دو قاره است، تصمیم بگیرید که آیا دوست دارید اروپا و شهر قدیمی یا آسیا را ببینید یا اگر برنامه ریزی خوبی دارید هر دو را ببینید. با دیدن مهم ترین مکان ها و محله ها، خاطرات خوبی را از این شهر مناره ها و پل ها، آثار باستانی و آسمان خراش های مدرن را در یک تور ارزان استانبول با انتخاب آژانس گلبرگ سیر خواهید برد.

یکی از زودگذر ترین نکات برجسته سفر شما می تواند سفر در آبراه بسفر باشد. از یکی از ایستگاه‌ها با کشتی‌های دریایی در میان آب‌ها سفر کنید و نیازی به تور خصوصی و گران‌تر بسفر نخواهید داشت. این گونه است که اکثر استانبولی ها هر روز برای کار و سرگرمی از قاره ها عبور می کنند.استراحت در این کلانشهر بزرگ و زیبا با حدود 2 تا 3 ساعت زمان برای رفتن به شهر و بازگشت به فرودگاه کاملاً امکان پذیر است.

خیلی از مسافران ترکیه تورهای ترکیبی آنتالیا و استانبول را انتخاب می کنند تا از سفر به ترکیه تمام خواسته هایشان با تور ارزان آنتالیا برآورده شود.مثلا ساحل کاپوتاش ، ساحلی به طول 130 متر است که در میان کوه‌های مرتفعی قرار دارد که شبیه بهشت ​​در دنیاست. این ساحل کوچک شبیه یک جزیره گرمسیری است که در نزدیکی لبه اقیانوس قرار دارد، شما باید قبل از مرگ از دریا و منظره زیبای اینجا با تور آنتالیا لذت ببرید. در ابتدای مقاله باید اشاره کنیم که این ساحل احتمالا زیباترین ساحل تور ارزان آنتالیا است و اگر در نزدیکی منطقه کالکان کاس در آنتالیا هستید نباید این لذت را از دست بدهید.

  • • از مسجد آبی دیدن کنید

پاهای خود را به میدان Sulanahmet ببرید، از آنجا می توانید صبح را به کاوش در تمام مکان های نزدیک بگذرانید. از جمله آنها می توان به مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی اشاره کرد. کاشی‌های آبی و لوسترهای غول‌پیکری که بیرون از ساعات نماز از سقف آویزان شده‌اند را تحسین کنید.در مرحله بعد، فراموش نکنید که فواره آن را تحسین کنید و روی یکی از نیمکت‌های پارک بیرون استراحت کنید. غذاهای خیابانی مانند سیمیت یا یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی را بخورید . 20000 کاشی ایزنیک، شیشه های رنگی و خوشنویسی در سراسر مسجد برجسته است.مسجد عصرها روشن می شود و شیشه های رنگی و لوسترها روشنایی می بخشند – منظره ای خیره کننده!

  • • بازار بزرگ و بازار ادویه را کشف کنید

نه چندان دور از سلطان احمد، خیابانی شلوغ به نام دیوان یولو پیدا خواهید کرد و به راحتی شما را به یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان می رساند – بازار بزرگ و در کنار آن، بازار ادویه، که بازار مصر نیز نامیده می شود.اینجا مکانی برای افراد معتاد به خرید و شکارچیان سوغاتی است. می توانید سرامیک های رنگارنگ با نقوش لاله، جواهرات نقره و طلا و البته سبزی خشک، ادویه جات و شیرینی های ترکی مانند لوکوم را به خانه ببرید . از فروشگاه کوچک اما محبوب علی محدین حاجی بکیر لوکوملاری در فاتح نزدیک دیدن کنید. وقتی به آنجا رسیدید، برخی از طعم های کمتر شناخته شده مانند نعناع، ​​ماستیک یا گلاب با پسته را امتحان کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید برخی از گیاهان خشک مانند آویشن کوهی، دمنوش‌های گیاهی مانند بابونه، ترش، لیموترش، بادرنجبویه و مخلوط ادویه‌ها را برای گوشت یا صبحانه مانند زعتر بسته‌بندی کنید.

  • • در مجموعه کاخ توپکاپی پرسه بزنید

در صف بنشینید و حداقل دو ساعت را در کاخ توپکاپی بگذرانید و در صورت تمایل، در محله های حرم که هزینه کمی دارد گشت و گذار کنید. این کاخ تقریباً 400 سال به‌عنوان مقر قدرت و اقامتگاه به‌ویژه از زمان سلطنت سلطان سلیمان بوده است.این مجموعه بزرگتر از آنچه امروز است، دارای سایت ها و دروازه های خارج از کاخ/موزه فعلی است. این شامل کیوسک هایی مانند غرفه آلای مقابل درگاه اعلای است که مقر وزیر بزرگ امپراتوری عثمانی بود. نه چندان دور، یکی از زیباترین پارک های استانبول – پارک گلهانه – را خواهید دید. این پارک یک باغ گل رز خصوصی کاخ بود اما اکنون یک پارک عمومی و پیاده‌روی شده است که همه از آن لذت می‌برند.

روی پل گالاتا قدم بزنید

وقتی از شهر قدیمی پر شد، روی پل معروف گالاتا که شبه جزیره قدیمی و بخش نسبتا جدیدتر استانبول، Pera/Beyoğlu را به هم متصل می کند، قدم بزنید. این پل 175 ساله نه تنها در بین استانبولی‌ها، بلکه در بین هنرمندان، نویسندگان و شاعران نیز محبوب است زیرا نشان دهنده پلی بین قدیم و جدید است.همانطور که روی پل قدم می زنید، متوجه ترافیک می شوید، یک تراموا مدرن که روی پل کار می کند و ردیف بی نظیر ماهیگیران در هر دو طرف. قسمت پایین پل ها رستوران های ماهی زیادی را در خود جای داده است که می توانید غذاهای خیابانی معروف استانبول ، ماهی را تهیه کنید.

  • • برانچ در کاراکوی، گالاتا

خودتان را به Karaköy برسانید تا گزینه های خوبی برای یک برانچ درجه یک داشته باشید! این منطقه به سرعت در حال نشاط در طرف مقابل شبه جزیره قدیمی است. می توانید محلی را بررسی کنیدهر کسی که با غذاهای ترکی آشنایی داشته باشد، از فرهنگ صبحانه و گسترش آن لذت خواهد برد. یک صبحانه معمولی ترکی یا قهوه یک غذای مفصل است که بهتر است در اوقات فراغت از آن لذت ببرید!در  کاراکوی، حتما Namlı Gurme را امتحان کنید، یکی از بهترین مکان‌ها برای برانچ و خوردن غذاهای لذیذ مانند عسل محلی، هلوا و گوشت پخته شده را به خانه ببرید. این ترکیبی اغذیه فروشی و رستوران مفهومی منحصر به فرد را ارائه می دهد: مهماندار یک میز اختصاص می دهد و پس از آماده شدن، سپس به اغذیه فروشی بروید تا صبحانه خود را با بورک یا منمن، پنیرهای تکه شده یا گوشت دودی و خشک سفارش دهید.

  • • برج گالاتا را ببینید

برج گالاتا متعلق به قرن پنجم یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری آفر تور استانبول است و چشم اندازهای بی نظیری از استانبول را به نمایش می گذارد. این برج زمانی ساخته شد که جنواها در دهه 1300 در این منطقه ساکن شدند. بعداً بازسازی شد و کاربردهای متعددی از جمله برج مراقبت و زندان داشت. امروزه به عنوان نماد مهم شهر امروز عمل می کند.

منظره 360 درجه از تنگه بسفر، شاخ طلایی و دریای مرمره همراه با یک تجربه غذاخوری در تنها رستوران این برج است. غروب خورشید در بالکن پانوراما تجربه ای است که هیچ تجربه دیگری ندارد!

  • • با تاکسی به ORTAKÖY بروید

از تکسیم، سوار تاکسی شوید و بخواهید که شما را در اورتاکوی پیاده کنند. در یکی از محبوب ترین خیابان های استانبول به نام Çirağan Caddesi سفر خواهید کرد. این خیابان تاریخی را خواهید دید که در سمت بسفر با درختان چنار، کاخ‌ها و مجموعه‌ها و در سمت دیگر دیوارهای سنگی کاخ یلدیز قرار گرفته است. اینها شامل دانشگاه ها و مدارس معروفی مانند دانشگاه گالاتاسرای و مجموعه کاخ فریه با بسیاری از ساختمان های ساحلی با تزئینات پیچیده است. این کاخ‌های سلاطین و دیپلمات‌ها در حال حاضر رستوران‌های کنار آب و مکان‌های مناسبتی خاص را در خود جای داده‌اند، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود.

وقتی به میدان اورتاکوی رسیدید، قدم بزنید و چند عکس به یاد ماندنی در سایت با مسجد و پل بگیرید. مسجد نئوباروک Büyük Mecidiye با پل نورانی به زیبایی تضاد دارد! این مسجد نمونه ای از معماری عثمانی با تأثیرات اروپایی است.این منطقه همچنین به دلیل غذاهای خیابانی با سیب زمینی به نام  Kumpir شناخته شده است. نزدیک مسجد بخرید یا در یک کافه بنشینید. با این حال، توصیه می کنیم برای دیدن آن به بانیان سر بزنید!

  • • یک شام سنتی ترکی در EMINÖNÜ

به پل گالاتا برگردید و مستقیماً به رستوران برنده جایزه حمدی بروید. غذاهای سنتی و مدرن از غذاهای ترکی و دسرهای ترکی ارائه می شود. متخصص در غذاهای گوشتی جنوب شرقی ترکیه، از پیدا کردن حداقل 16 نوع کباب در منو شگفت زده خواهید شد. همراه با غذای اصلی، فهرست طولانی از مزه های سرد و گرم نیز وجود دارد.

مالک اصلی – حمدی اوستا – اهل شهر اورفا در جنوب شرقی ترکیه است و رستوران ها در محل اصلی قرار دارند. امروزه رستوران کل ساختمان را اشغال کرده است. در واقع، ما به شما توصیه می کنیم به تراسی بروید که منظره بی نظیری از استانبول را ارائه می دهد. موقعیت مکانی این رستوران در نزدیکی مسجد جدید، بازار ادویه منظره بی نظیری را دقیقاً روبروی پل گالاتا ارائه می دهد !

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات