حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی کامارادو، پلتفرم تخصصی خرید وسایل خانه و آشپزخانه، ادارات، فضای باز و…

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در این مطلب همراه ما باشید تا به صورت تخصصی به بررسی فروشگاه کامارادو که در زمینه فروش انواع محصولات اداری، خانه و آشپزخانه، باغ و ویلا و…. فعال است بپردازیم، امروزه بخصوص در ایران شاهده به وجود آمدن فروشگاه های تخصصی بسیار زیادی در هر زمینه ای هستیم، از حوزه موبایل و فناوری گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی و…. اما همیشه فروشگاهی که جای خالی آن در میان لیست انواع فروشگاه های تخصصی حس میشد یک فروشگاه اختصاصی در زمینه فروش وسایل خانه و آشپزخانه و ادارات بود، تاکنون در این حوزه شاهد به وجود آمدن یک فروشگاه تخصصی و مطرح نبودیم اما مثل اینکه فروشگاه کامارادو از سال 98 به خوبی کار خود را در این زمینه تخصصی آغاز کرده که قرار است آن را بررسی کنیم :

فرق اصلی فروشگاه کامارادو با سایر فروشگاه های اینترنتی!

نکته ای که در هنگام بررسی توجه ما را جلب کرد شیوه متفاوت فعالیت کامارادو نسبت به سایر فروشگاه های اینترنتی مثل دیجی کالا و…. بود! بگذارید واضح تر بگوییم، در سایر فروشگاه های آنلاین کالای شما طبیعتا در انبار خود فروشگاه یا فروشندگان آن وجود دارد و شما به محض خرید میتوانید پس از چند روز کالای مورد نظر خودتان را تحویل بگیرید اما در بیشتر کالا های موجود در کامارادو روند به صورت دیگری است! در فروشگاه کامارادو قابلیتی به نام “ثبت سفارش اختصاصی” وجود دارد! طبیعتا به طور مثال از میان صد ها صندلی اداری موجود در فروشگاه، جز برخی از مدل های پر فروش آن، سایر صندلی ها به صورت آماده تحویل ارائه نمیشوند!

در اینگونه کالا ها که شامل بیشتر کالا های موجود در فروشگاه کامارادو میشود شما میتوانید به طور اختصاصی متناسب با ویژگی های قابل شخصی سازی آن محصول، کالای مورد نظر خودتان را متناسب با سلیقه اختصاصی خودتان ثبت سفارش کنید! یعنی محصول الان موجود نیست و شما سفارش ساخت آن کالا را میدهید! یعنی مثلا شما یک نوع خاصی از صندلی مدیریتی را پسندیدید و سپس متناسب با رنگ و جنس روکش و متناسب با سلیقه خودتان آن را ثبت سفارش میکنید و صندلی مورد نظر بعد از مدت زمان مشخص ( معمولا 6 الی 10 روز کاری ) آماده و برایتان ارسال میشود!

به نظر ما این یک مزیت بسیار عالی برای کامارادو نسبت به سایر رقبا میباشد زیرا تقریبا برای هر فردی پیش آماده که قصد خرید یک کالا را داشته اما بنا بر دلایل مختلف کالای مورد نظر دیگر موجود نبوده، اینکه بتوانیم یک کالا را به صورت اختصاصی متناسب با رنگ، جنس بدنه، جنس روکش و… ثبت سفارش کنیم خیلی عالی است! به همین خاطر تعداد کالا های ناموجود در کامارادو بسیار کم میباشد و تقریبا همه کالا ها قابل ثبت سفارش هستند!

طیف گسترده ای از انواع کالا های تخصصی و دسته بندی حرفه ای!

یکی از مزیت های فروشگاه های تخصصی نسبت به فروشگاه های جامع مثل آمازون و دیجی کالا و… وجود طیف بسیار گسترده از انواع کالا های تخصصی است که شاید در فروشگاه های جامع تنها تعداد انگشت شماری از آن ها موجود است! ویژگی جالبی که در کامارادو به آن بر خوردیم وجود انواع کالا های تخصصی در یک زمینه است!

به طور مثال اگر دنبال خرید صندلی انتظار باشید ده ها محصول مختلف با ویژگی ها و ظاهر متفاوت وجود دارد که واقعا میتواند به شما برای یک انتخاب بهینه متناسب با قیمت و کارایی محصول و… کمک کند، از طرف دیگر دسته بندی محصولات این فروشگاه نیز توجه ما را به خود جلب کرد! در کامارادو میتوانید مشاهده کنید که محصولات بر اساس برند تولید کننده آن ها دسته بندی شده اند و شما به راحتی و با یک نگاه میتوانید با بهترین محصولات تولید شده توسط هر برند آشنا شوید!

مثلا اگه به دنبال خرید میز و صندلی ناهارخوری باشید، میتوانید مشاهده کنید که کامارادو محصولات این دسته را به ترتیب بر اساس برند و همچنین محصولات پر فروش هر برند ( مثلا در دسته میز و صندلی ناهارخوری ) برای شما مرتب کرده که واقعا جهت انتخاب و تصمیم گیری بهتر به کاربر کمک زیادی خواهد کرد.

اصالت کالا مسئله ای مهم و تاکید کامارادو!

یکی از مواردی که هنگام بررسی فروشگاه کامارادو متوجه آن شدیم تاکید این فروشگاه بر ضمانت اصالت 100 درصدی کالا است! طبق توضیحات کامارادو در حوزه محصولات خانه و آشپزخانه برند های معتبر زیادی وجود دارد که متاسفانه برخی از کارگاه ها و مجموعه های کوچک با تولید محصول مشابه همان برند ها سعی دارند محصولی تقلبی را به عنوان محصول اصل به کاربر بفروشند! فروشگاه اینترنتی کامارادو به این موضوع تاکیید زیادی دارد که تمامی کالا های ارائه شده در این مجموعه 100 درصد اصل میباشد!

طی بررسی های انجام شده حتی در فروشگاه های بسیار بزرگ نیز بار ها مشاهده شده که کالای فیک توسط یک مجموعه کوچک تولید شده و سپس به عنوان کالای اصل فروخته میشود! این مورد بخصوص در فروشگاه های مارکت پلیس بسیار زیاد دیده میشود حتی در فروشگاه هایی همانند آمازون نیز وجود دارد! طبیعتا همین که خیالمان بابت اصالت کالای خریداری شده راحت باشد خود یک نقطه مثبت است!

بررسی شیوه لجستیک و ارسال کامارادو!

تقریبا اکثر کالا هایی که فروشگاه کامارادو اقدام به فروش اینترنتی آن ها مینماید جزو کالا های بزرگ و با وزن سنگین یا نیمه سنگین هستند! طبیعتا ارسال اینگونه کالا ها به سراسر ایران نیازمند به یک سیستم ارسال قدرتمند است زیرا شرکت پست فقط کالا هایی با ابعاد کوچک را میپذیرد! فروشگاه کامارادو از سیستم لجستیک اختصاصی خودش برای ارسال کالا ها استفاده میکند که مزیت این سیستم وجود “کد بارنامه” است که شما میتوانید در هر لحظه از شبانه روز صرفا با وارد کردن کد مورد نظر در سامانه پیگیری سفارش ها از وضعیت کالای خودتان با خبر شوید!

مزیت این سیستم این است که شما میتوانید مشاهده کنید که کالای شما مرحله به مرحله در چه نقطه جغرافیایی از ایران قرار دارد و از زمان تقریبی رسیدن آن مطلع شوید! مزیت دیگر سیستم لجستیک اختصاصی فروشگاه کامارادو قیمت پایین آن است، با اینکه تیم کامارادو اقدام به بسته بندی حرفه ای کالا ها با پلاستیک حباب دار مخصوص و بسته بندی کالا مینمایند اما حتی هزینه ارسال کالا های بزرگ تا دور ترین نقاط نیز هزینه زیادی نمیشود! این در حالی است که اگر همین کالا قرار بود با یک سیستم ارسال عادی مثل باربری های مختلف برای مشتری ارسال شود هزینه واقعا زیاد و سرسام آور میشد که همین نکته یک مزیت رقابتی بزرگ این فروشگاه به حساب میاید!

رابط کاربری و امکانات سایت!

از لحاظ رابط کاربری میتوانیم نمره قابل قبولی را برای این سایت در نظر بگیریم، چه در صفحه اصلی و چه در صفحات لندینگ و حتی صفحات دسته بندی امکانات مناسبی برای استفاده بهتر به کاربر ارائه میشود، به طور مثال در صفحات لندینگ کامارادو به وضوح مشاهده میکنیم که پرفروش ترین محصولات هر دسته بندی یا برند تولید کننده در دید اول به کاربر نشان داده میشود که همین مورد بسیار کمک کننده خواهد بود، همچنین از لحاظ سرعت نیز معلوم است فروشگاه کامارادو تحت زیر ساخت های امن و حرفه ای پیاده سازی شده زیرا سرعت خیلی خوبی نیز به کاربران ارائه میدهد!

از طرف دیگر وجود قابلیت هایی مثل ثبت نام و ورود با شماره موبایل و کد تایید یا تعریف بخشی برای پیگیری سفارش و همچنین قابلیت گرفتن مشاوره رایگان برای محصولی که قصد خرید آن را داریم میتواند جز دیگر ویژگی های کلیدی و مهم کامارادو باشد که طبیعتا مشخص است که امکانات کافی و قابل قبولی را در اختیار کاربر ارائه دهنده قرار میدهد!

نتیجه گیری کلی!

در طی بررسی ها به فاکتور های مهمی مثل رقابتی بودن قیمت ها، شیوه پشتیبانی و… نیز توجه کردیم و میتوان گفت که کامارادو به عنوان یکی از اولین فروشگاه های تخصصی فعال در زمینه محصولات خانه و آشپزخانه، ادارات و باغ و ویلا و… واقعا قصد دارد اکثر بازار اینترنتی این حوزه را در اختیار خود بگیرد! میتوان گفت از سال 1398 تا الان شاهد پیشرفت سریع این فروشگاه تخصصی بوده ایم، البته ناگفته نماند که قطعا این فروشگاه به صورت 100 درصد کامل نیست اما با توجه به شروع قدرتمندی که داشته میتوان تخمین زد که در آینده به عنوان یکی از برترین فروشگاه های اینترنتی ایران از آن نام برده شود، البته اگر اصولی مثل مشتری مداری و قیمت منصفانه را همچنان در طول فعالیت خود رعایت کند! در صورتی که کنجکاو هستید تا از سایت فروشگاه کامارادو دیدن کنید تنها کافیست به این آدرس ( www.kamarado.co ) مراجعه نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات