حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون SE 2022 از نسخه ضعیف‌تر تراشه A15 Bionic با 4 هسته گرافیکی بهره می‌برد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

استفاده از نسخه ضعیف‌تر چیپست‌های مختلف توسط شرکت‌ها مفهوم جدیدی نیست، چراکه تاکنون چنین اقداماتی در محصولات مختلف برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید انجام شده است. کاهش قیمت آیفون SE 2022 به 429 دلار نیز، خود نیازمند برخی کاستی‌ها بوده که از میان آن‌ها می‌توان به استفاده از نسخه ضعیف‌تر بهترین تراشه موبایل اپل، A15 Bionic، با 4 هسته گرافیکی اشاره کرد.

تراشه A15 Bionic در آیفون SE 2022

سال گذشته اولین بار بود که اپل از تعداد متفاوتی از هسته‌های گرافیکی در چیپست مخصوص آیفون‌های خود استفاده کرد. آیفون 13 و آیفون 13 مینی از نسخه‌ای از تراشه A15 Bionic با 4 هسته گرافیکی بهره می‌برند، درحالی‌که آیفون 13 پرو و نسخه مکس دارای یک پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای هستند. ازنظر عملکرد، پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای نسبت به پردازنده گرافیکی A14 Bionic، تا 55 درصد افزایش عملکرد GPU را کسب کرده است.

درمقابل، بخش 4 هسته‌ای تنها 15 درصد افزایش نسبت به همان پردازنده گرافیکی را فراهم می‌کند و این همان چیزی است که کاربران انتظار می‌رود در آیفون SE 2022 خود شاهد آن باشند. با اسکرول کردن در صفحه «مشخصات فنی» اپل برای تراشه A15 Bionic، خواهید دید که تعداد هسته‌های CPU در همه دستگاه‌ها ثابت است، اما هسته‌های GPU بسته به نوع آیفونی که خریداری می‌کنید، تغییراتی را در خود دارند.

تراشه A15 Bionic در آیفون SE 2022

تراشه A15 Bionic در آیفون SE 2022

باکمال‌تعجب، اپل از مدل اصلی تراشه M1 در تبلت آیپد ایر نسل پنجم خود استفاده کرد. این دستگاه با یک پردازنده 8 هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی 8 هسته‌ای عرضه می‌شود، درحالی‌که برخی از مدل‌های MacBook Air و iMac دارای نسخه‌ای از این چیپست با 7 هسته گرافیکی هستند. به‌طورخلاصه، جدیدترین تبلت اپل به‌طور مستقیم با iPad Pro خود این شرکت رقابت می‌کند، درحالی‌که آیفون SE 2022 را می‌توان با iPhone 13 و iPhone 13 mini مقایسه کرد. شباهت‌های دیگر بین آیفون ارزان‌قیمت و نسخه استاندارد آیفون 13 شامل 4 گیگابایت رم و پشتیبانی از 5G است.

بعید است که کاربران در طول استفاده روزمره تفاوت عملکردی بین مدل 4 یا 5 هسته‌ای تراشه A15 پیدا کنند. ازنظر قیمت به کارایی، گوشی‌های هوشمند کمی وجود دارند که می‌توانند با جدیدترین تلفن همراه اپل رقابت کنند، اما اگر به‌دنبال بهبود در زمینه‌های دیگر مانند طراحی، اندازه نمایشگر، عمر باتری و موارد دیگر هستید، توصیه می‌کنیم به گزینه‌های دیگر نیز نگاهی بیندازید.

دیدگاه شما پیرامون مدل استفاده‌شده از تراشه A15 Bionic در آیفون SE 2022 با 4 هسته گرافیکی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی