حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 2022 SE اپل رسما معرفی شد: طراحی قدیمی، تراشه A15 با 5G و دوربین بهبودیافته

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

پس از گمانه‌زنی‌ها فراوان پیرامون آیفون 2022 SE جدید، کمپانی اپل سرانجام در رویداد Peek Performance خود، با ترکیب قدرت آیفون 13 و طراحی آیفون 8 الهام‌گرفته‌شده از آیفون 6، جدیدترین گوشی مقرون‌به‌صرفه خود را معرفی کرد.

آیفون 2022 SE اپل

اپل در مورد آیفون SE جدید تغییرات چندانی را اعمال نکرده، اما نکته این محصول همین است. هدف بازار این آیفون مقرون‌به‌صرفه برای مصرف‌کنندگانی است که به‌دنبال کمترین هزینه ممکن آیفون هستند درحالی‌که از یک دستگاه قدرتمند نیز بهره می‌برند.

همان‌طور که گفتیم، آیفون SE جدید اپل همان طراحی قدیمی آیفون 8 و آیفون SE نسل دوم با نمایشگر 4.7 اینچی IPS و پنل 60 هرتز، به‌همراه محافظ نمایشگر سرامیک شیلد را داراست. هیچ‌چیز در مورد طراحی خارجی تغییر نکرده است. نسل سوم آیفون SE از همان طراحی شیشه‌ای آلومینیومی با لبه‌های 2.5D و حاشیه‌های ضخیم اطراف نمایشگر بهره می‌برد. همچنین این گوشی از گواهینامه مقاومت دربرابر آب و گردوغبار IP67 نیز پشتیبانی می‌کند.

 

آیفون 2022 SE شامل همان تراشه A15 Bionic استفاده‌شده در آیفون 13 و آیفون 13 پرو است. پردازنده 6 هسته‌ای، A15 Bionic در این گوشی به این معنی است که 1.8 برابر سریع‌تر از آیفون 8 می‌باشد. موتور عصبی 16 هسته‌ای، با هدف انجام وظایف یادگیری ماشین، 15.8 تریلیون عملیات در ثانیه را انجام می‌دهد که 26 برابر سریعتر از آیفون 8 است. پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای این گوشی نیز 2.2 برابر سریع‌تر از آیفون 8 می‌باشد.

A15 Bionic عمر باتری بهتری را در iPhone SE فراهم می‌کند و با وجود داشتن فرایند فشرده و اتصال 5G، عمر باتری بیشتری نسبت به مدل‌های آیفون قبلی و قدیمی‌تر 4.7 اینچی دارد. آیفون SE همچنین با شارژرهای دارای گواهی Qi برای شارژ بی‌سیم سازگار است و از شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

آیفون 2022 SE اپل

آیفون 2022 SE اپل

دوربین تکی 12 مگاپیکسلی پشتی از همان سنسور قدیمی استفاده می‌کند، اما به‌لطف پردازنده سیگنال تصویر سریع‌تر موجود در A15 Bionic، عملکرد بهتری را در ثبت تصاویر از خود به‌جای می‌گذارد. دوربین سلفی نیز کماکان یکسان باقی مانده و کیفیت تصویر را توسط ISP جدید بهبود می‌بخشد. نسخه نرم‌افزاری حالت پرتره برای هر دو لنز با تشخیص حاشیه‌های لبه بهتر و سرعت پردازش سریع‌تر به‌لطف الگوریتم‌های عکس Neural Engine موجود است.

سیستم دوربین 12 مگاپیکسلی جدید دستگاه همچنین طیف وسیعی از پیشرفت‌ها و ویژگی‌های عکاسی محاسباتی از جمله Deep Fusion ،Photographic Styles ،Portrait Mode و Smart HDR 4 را ارائه می‌کند.

آیفون 2022 SE اپل

آیفون 2022 SE اپل

آیفون 2022 SE اپل در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز موجود است. قیمت این گوشی درحالت پایه از 429 دلار شروع می‌شود که 30 دلار از آیفون SE 2020 گران‌تر می‌باشد. پیش‌سفارش‌ها از جمعه 11 مارس (20 اسفند) آغاز شده و اولین سری از این دستگاه در 18 مارس (27 اسفندماه) به‌فروش خواهند رسید.

نظر شما درباره طراحی، مشخصات و قیمت آیفون 2022 SE اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

تراشش مال آیفون ۱۳ هست یا ۱۳ پرو؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی