حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد ایر 2022 اپل با تراشه M1 و پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، تبلت

اپل امروز در رویداد “Peek Performance” آیپد ایر جدیدی را معرفی کرد که دارای تراشه قدرتمند M1 است که پیش‌تر در آیپد پرو استفاده شده بود. همین مورد، آیپد ایر 2022 اپل را به یکی از قدرتمندترین تبلت‌های سطح متوسط ​​در بازار با پشتیبانی از اتصال 5G تبدیل می‌کند.

آیپد ایر 2022 اپل

ازنظر طراحی، چیزی بین iPad Air 5 و iPad Air 4 تغییر نکرده است. شما همچنان همان نمایشگر 10.9 اینچی Liquid Retina را با 3.8 میلیون پیکسل و 500 نیت روشنایی دارید. این پنل از طیف رنگی گسترده P3 به‌همراه فناوری‌هایی مانند True Tone و پوشش ضد انعکاس صفحه پشتیبانی می‌کند.

اپل می‌گوید وقتی نمایشگر Liquid Retina را با بلندگوهای استریو افقی ترکیب کنید، تجربه‌ای بدیع را در این تبلت سبک تجربه خواهید کرد. درست مانند مدل نسل قبلی، مشتریان می‌توانند با حسگر Touch ID که در دکمه بالایی تعبیه شده است، به محتویات آیپد خود دسترسی پیدا کنند.

آیپد ایر 2022 اپل

آیپد ایر 2022 اپل

به‌غیر از تراشه M1، آیپد ایر 2022 از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند. اپل ادعا کرده است که آخرین تبلتش می‌تواند در شرایط ایده‌آل خود به حداکثر سرعت 3.5 گیگابیت‌برثانیه برسد. علاوه‌بر این، eSIM و Wi-Fi 6 نیز در این تبلت موجود است. آیپد ایر نسل پنجم همچنین دارای یک درگاه USB-C بوده که در مدل قبلی وجود داشت، اما بزرگترین تفاوت اینجاست که این پورت در مدل جدیدتر، تا دو برابر سریع‌تر از گذشته است، با انتقال داده‌ها تا 10 گیگابیت‌بر‌ثانیه که باعث می‌شود عکس‌ها و ویدیوهای حجیم را بدون مشکل انتقال دهید. این پورت همچنین به آیپد ایر جدید اجازه می‌دهد به اکوسیستم وسیعی از لوازم جانبی USB-C ازجمله دوربین‌ها، حافظه خارجی و نمایشگرهایی با وضوح حداکثر 6K متصل شود.

این دستگاه iPadOS 15 را اجرا کرده و از ویژگی‌های جدید مانند مولتی‌تسکینگ پیشرفته، یادداشت‌های سریع و اشتراک‌گذاری پشتیبانی می‌کند. معرفی این تبلت همچنین شامل یک به‌روزرسانی برای iMovie، با ویژگی جدید استوری‌بورد بود که در ماه آینده منتشر می‌شود.

آیپد ایر 2022 اپل

آیپد ایر 2022 اپل

گفته می‌شود که سیستم دوربین در آیپد ایر 2022 ارتقا یافته است. اگرچه تعداد سنسورهای پشت و جلو ثابت باقی مانده، اما لنز سلفی اکنون از Center Stage پشتیبانی می‌کند. سنسور 12 مگاپیکسل فوق‌عریض جلویی با فناوری Center Stage به‌طور خودکار حرکت‌تان را ردیابی کرده و درحین حرکت، شما را در معرض دید قرار می‌دهد. سنسور 12 مگاپیکسلی پشتی نیز نه‌تنها می‌تواند ویدیوی 4K بگیرد، بلکه اسناد را اسکن کرده و به شما امکان می‌دهد از محتوای منحصربه‌فرد مرتبط با واقعیت افزوده لذت ببرید.

آیپد ایر نسل پنجم با قیمت پایه 599 دلاری برای مدل وای‌فای در دسترس خواهد بود و برای نسخه های Wi-Fi و Cellular به 749 دلار می‌رسد. این دستگاه با 64 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود و رنگ‌های موجود شامل خاکستری، صورتی، بنفش، آبی و نقره‌ای/طلایی است که اپل آن را «ستاره» می‌نامد. پیش‌سفارش‌ها از این جمعه آغاز شده و از 18 مارس نیز به‌فروش می‌رسد.

دانش‌آموزان، والدین، اساتید، کارکنان و معلمان مدارس خانگی در تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند آیپد ایر 2022 را با قیمت 549 دلار خریداری کنند، درحالی‌که نسل دوم قلم اپل با قیمت 119 دلار در دسترس است. کیبورد هوشمند Folio نیز با قیمت 159 دلار و مجیک کیبورد برای دانشجویان با قیمت 279 دلار به‌فروش خواهد رسید.

نظر شما پیرامون آیپد ایر جدید اپل، مشخصات و طراحی آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

عالی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی