حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل با حذف شارژر و ایرپاد از جعبه گوشی هایش میلیارد ها دلار به دست آورده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

یکی از تصمیمات بحث برانگیز اپل، حذف شارژر و هندزفری از جعبه گوشی های آیفون بود. مدت زیادی است که این غول فناوری از قرار دادن شارژر و ایرپاد در جعبه تلفن های هوشمندش خودداری می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که این کار برای حفاظت از محیط زیست و تولید آلودگی کمتر صورت گرفته است. ادعا شده که با کوچک تر شدن جعبه های آیفون، سالانه حدود ۲ میلیون تن کربن دی اکسید (که معادل تولید آلودگی ۵۰۰,۰۰۰ خودرو است) کمتری وارد جو می‌شود.

حذف شارژر آیفون های اپل بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای این شرکت سود داشته است!

با وجود ادعا های اپل برای توجیه حذف شارژر از جعبه های آیفون، اما بسیاری معتقدند که این کار نه برای حفاظت از محیط زیست، بلکه برای طمع این شرکت صورت گرفته است. دلیل این امر هر چه که باشد، اپل توانسته سود خوبی از کوچک تر کردن جعبه های آیفون کسب کند. به گزارش دیلی میل، حذف هدفون و شارژر از جعبه آیفون باعث شد که اپل حداقل ۶.۵ میلیارد دلار در هزینه هاصرفه جویی کند. و آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند آیفون خود را سریع‌تر شارژ کنند باید ۱۹ دلار و گاهی حتی بیشتر برای خرید یک شارژر ۲۰ واتی خرج کنند.

به این مبلغ هنگفت، هزینه خرید میلیون ها ایرپاد را نیز اضافه کنید. به نظر می‌رسد که این شرکت توانسته با حذف شارژر و هندزفری از جعبه گوشی های هوشمند خود، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها داشته باشد. لازم به ذکر است که این عدد ۶.۵ میلیارد دلار بدون در نظر گرفتن ۲۹۳.۴ میلیون دلاری است که به گفته دیلی میل، کاربران برای لوازم جانبی خرج کرده اند.

مطابق با گزارش GizChina، این ۶.۵ میلیارد دلار وارد خزانه اپل می شود و سود آن را افزایش می دهد و قیمت سهام آن را بالا می‌برد. همان‌طور که انتظار می‌رفت اپل به تازگی نسل سوم آیفون SE را معرفی کرده است. این گوشی هوشمند طراحی کلاسیک و مدرن ترین پردازنده این شرکت را با هم ترکیب می‌کند. این تلفن هوشمند در حقیقت مقرون به صرفه ترین گوشی هوشمند نسل پنجم (5G) اپل است.

همان‌طور که بار ها پیش از رونمایی این دستگاه در شایعات مختلف اشاره شده بود؛ آیفون اس ای ۲۰۲۲ از نظر طراحی هیچ تفاوتی با نسل قبل ندارد. این گوشی در حقیقت طراحی آیفون ۸ از سال ۲۰۱۷ را به ارث برده است. iPhone SE 2022 دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی Retina HD، با حاشیه های بسیار زیاد در بالا و پایین است. برخلاف اکثر گوشی های اپل، سنسور اثر انگشت نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده. اپل ادعا می‌کند که جدیدترین تلفن هوشمند آن ها به مقاوم ترین شیشه های موجود مجهز شده است.

آیفون 2022 SE اپل رسما معرفی شد: طراحی قدیمی، تراشه A15 با 5G و دوربین بهبودیافته

نظر شما چیست؟ آیا حذف شارژر و ایرپاد از جعبه گوشی های آیفون واقعا به دلیل حفظ محیط زیست و انتشار کربن دی اکسید کمتر بود؟ یا اپل از همان ابتدا به فکر کسب سود بیشتر بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی