حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

این گوشی اندرویدی پنجمین آپدیت اندروید خود را دریافت کرد!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | آپدیت

دنیای اندروید خیلی در بحث اندروید خوش نام نیست، حداقل در مقابل iOSی ها که سال ها موبایل خود را به هر قیمتی آپدیت می کنند! در روزگاری که اکثر اهالی رسانه های فناوری از قول چهار آپدیت اساسی اندروید سامسونگ شعف زده شده اند، این گوشی اندرویدی پنجمین آپدیت اندروید خود را دریافت کرده است. چه موبایلی؟! یک موبایل از سال ۲۰۱۵ با تراشه اسنپدراگون ۸۰۱.

۵ سال آپدیت اندروید

شرکت Fairphone یک شرکت اجتماعی است که هدف آن توسعه گوشی‌های هوشمندی است که با اثرات زیست‌محیطی و اجتماعی کمتر طراحی و تولید می‌شوند. این شرکت در آمستردام، هلند مستقر است و در مرحله راه اندازی خود توسط انجمن Waag، بنیادی که هدف آن ترویج آزمایش با فن آوری های جدید، هنر و فرهنگ است، حمایت شد.

۵ سال آپدیت اندروید برای Fairphone

۵ سال آپدیت اندروید برای Fairphone 2

سال ۲۰۱۵ بود که گوشی FairPhone 2 این برند با تراشه اسنپدراگون ۸۰۱ ارایه شد. اسنپدراگون ۸۰۱ برمبنای اسنپدراگون ۸۰۰ بود که شاید به راحتی محبوب ترین تراشه در بین توسعه دهندگان رام های کاستوم باشد. همچنین ۵ ماه پیش گوشی Fairphone 4 رسما معرفی شد و احتمال آپدیت تا Android 15 و ۵ سال گارانتی را مطرح کرد.

گوشی اندرویدی Fairphone 2 مدل سال 2015 که با اندروید 5 عرضه شد، اکنون به اندروید 10 ارتقا یافته است، که یک شاهکار بزرگ و در واقع یک رکورد برای گوشی های اندرویدی است.

سازندگان تلفن های اندرویدی معمولاً وقتی درباره مدت زمان پشتیبانی نرم افزار صحبت می کنند، پر از بهانه هستند. برخی، مانند سامسونگ و گوگل، بازی خود را فوق العاده ارتقا داده اند. پرچمداران اخیر سامسونگ تا چهار نسل به روز رسانی سیستم عامل و پیکسل 6 گوگل سه آپدیت اندروید را دریافت خواهند کرد. اپل همچنان با پنج تا شش سال پشتیبانی نرم افزاری از آیفون های خود از آنها پیشی می گیرد.

برندهای اندرویدی اکثرا از تراشه های شخص ثالث استفاده می کنند که برای پشتیبانی به تولیدکنندگانی مانند کوالکام و مدیاتک وابسته بوده و همچنین موانع زیادی برای دریافت تاییدیه گوگل برای نسخه های جدید اندروید وجود دارد.

از آنجایی که Fairphone هیچ تفاوتی با دیگر سازندگان تلفن های اندرویدی ندارد، هنگام به روز رسانی Fairphone 2 به اندروید 10 نیز با چالش های زیادی روبرو شد. این دستگاه از پردازنده 28 نانومتری اسنپدراگون 801 بسیار قدیمی استفاده می کند که پشتیبانی آن توسط کوالکام در سال 2016 متوقف شد.

Fairphone 2

Fairphone 2

برند Fairphone به تولید تلفن‌های قابل تعمیر و پایدار مشهور است و با سخت‌کوشی برای غلبه بر چالش‌هایی که در طول این فرآیند با آن‌ها مواجه شده‌اند، به قول خود وفادار بوده است. هدف این شرکت ارائه حداقل دو یا در صورت امکان پنج به روز رسانی سیستم عامل است. اگرچه ممکن است اندروید 10 آخرین به روز رسانی سیستم عامل برای Fairphone 2 باشد، اما این شرکت قول داده است تا زمانی که اندروید 10 توسط گوگل پشتیبانی می شود، به دریافت وصله های امنیتی ادامه دهد.

متأسفانه تعمیر پذیری و پایداری هزینه دارد. Fairphone گوشی های خود را در مناطق محدودی به فروش می رساند که شامل بازار ما نمی شود. آنها خاص ترین تلفن های موجود در بازار نیستند، اما هنوز در سطح بالاتری از محدوده قیمت رقبا قرار دارند.

به نظر می رسد که رویه آن ها در حال تغییر است زیرا آخرین تلفن این شرکت، Fairphone 4، نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت قابل توجهی داشته و طراحی کمی مدرن تر و مشخصات نسبتاً مناسبی دارد. افتخار آن این است که امتیاز تعمیر پذیری کامل را از iFixit به دست آورده است.

نظر شما چیست؟ شما چند سال از موبایل خود استفاده می کنید؟ فاکتور آپدیت طولانی مدت و تعمیرپذیری چقدر برای شما اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، واقعا حرکت عالی بود، از اندروید5 به 10،البته خب ابدیت اندروید تا 4تا خوبه و عالیه، 4تا ابدیت یعنی 4سال،خب خیلی از ماها بعد4سال یا خیلیها بعد 2سال میرن یه گوشی جدیدتر میخرن، از لحاظ تعمیرپذیری هم که برای همه مهمه، البته مهمتر از همه بودن قطعات هستش، وقتی قطعات باشه تعمیرپذیری بهتر ووراحت انجام میشه وقتی نباشه حتی راحت ترین گوشی از لحاظ تعمیرپذیری مشکل پیش میاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)