حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی شماره‌ گیری اضطراری برای گوشی‌ های پیکسل به زودی عرضه خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اخبار، گوگل

گوگل شرکتی است که همانند اپل روی مقوله امنیت و ابزارهای امنیتی تمرکز زیادی دارد. تا کنون این مورد را بارها با معرفی ویژگی‌های خاص و استثنایی از این شرکت دیده‌ایم. به تازگی اخباری منتشر شده که گویا ویژگی شماره‌ گیری اضطراری برای گوشی‌ های پیکسل به زودی عرضه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ویژگی شماره‌ گیری اضطراری برای گوشی‌ های پیکسل ؛ یک قابلیت امنیتی دیگر از گوگل

طبق گفته AndroidPolice، گوگل به دنبال افزودن کردن ویژگی جدید به سری پیکسل خود است. ویژگی «شماره‌گیر فوری اضطراری» (Fast Emergency Dialer) یا به اختصار FED، هنگامی که فعال باشد، به کاربر اجازه می‌دهد تا یک سری دستورات لمسی و کشیدن انگشتی را دنبال کرده تا با شماره تلفن‌های محلی پلیس، آتش‌نشانی و خدمات پزشکی تماس برقرار کنید. کاربران می‌توانند حتی اگر تلفن‌شان قفل باشد و شماره‌ها به حافظه متصل نشده باشند، برای کمک تماس بگیرند.

کاربران پیکسل می‌توانند در مواقع اضطراری سریعا با مقامات مربوطه در تماس باشند. مشابه برخی از برنامه‌های هواشناسی که موقعیت فعلی شما را در حین حرکت آپدیت می‌کنند، قابلیت «شماره‌گیر اضطراری» نیز در حین سفر آپدیت می‌شود تا همیشه شماره‌های اضطراری محلی را برای تماس (بدون توجه به جایی که هستید) در اختیار شما قرار دهد. گوگل می‌گوید که توسعه این ویژگی برای گوشی‌های پیکسل آغاز شده است. اکنون که به ماه مارس رسیده‌ایم، این شماره‌گیر جدید می‌تواند بخشی از آپدیت ویژگی‌های سه ماهه سری پیکسل باشد که ممکن است در هر زمانی منتشر شود.

ویژگی شماره‌ گیری اضطراری برای گوشی‌ های پیکسل

گوگل اغلب ویژگی‌های ایمنی جدیدی را به گوشی‌های پیکسل در آپدیت‌های فصلی اضافه می‌کند. ویژگی «تشخیص تصادف خودرو» یا Car Crash Detection، می‌تواند در صورتی که دستگاه پیکسل شما تشخیص دهد که پس از تصادف پاسخ نمی‌دهید و نیازمند کمک هستید با اورژانس تماس برقرا کند. این ویژگی در طول آپدیت دسامبر برای سه کشور فرانسه، ایتالیا و تایوان ارائه شد. قبلا نیز این ویژگی با سری پیکسل ۴ در ایالات متحده ارائه شده بود.

توسعه قابلیت تشخیص تصادف اپل برای آیفون ها، مشابه ویژگی Pixel های گوگل

ممکن است هنوز نتوانید ویژگی «شماره‌گیر اضطراری» را در پیکسل خود ببینید، اما برای دسترسی به آن، انگشت خود را از لاک اسکرین به بالا بکشید و روی تماس اضطراری ضربه بزنید. اگر شماره‌گیر جدید را روی دستگاه پیکسل خود نصب کرده‌اید، این ویژگی نشان داده می‌شود و به شما امکان می‌دهد از نوار اسکرول (هنگام مرور مخاطبین احتمالی) برای یافتن کمکی که به دنبال آن هستید، استفاده کنید. بسته به مدل تلفن مورد استفاده و نسخه اندرویدی که در گوشی پیکسل شما نصب شده است، راه‌های دیگری نیز برای دسترسی به بخش «شماره‌گیر اضطراری» وجود دارد.

مزیت‌های ویژگی FED گوگل چیست؟!

می‌توانید با باز کردن صفحه پشتیبانی گوگل، پاسخ برخی از سؤالات خود را دریافت کنید. اگر درست بعد از ارائه آپدیت این قابلیت در دسترس نیست، فقط باید ببینید که مدل دستگاه شما می‌تواند از شماره‌گیر جدید استفاده کند یا خیر؟ اگر توانستید، پس این ویژگی را در دستگاه خود خواهید دید. در غیر این صورت، شماره گیر قدیمی در دسترس خواهد بود و می‌توانید با شماره‌های اظطراری تماس بگیرید تا درخواست کمک کنید.

ویژگی شماره‌ گیری اضطراری برای گوشی‌ های پیکسل

در سال ۲۰۲۱، شماره‌گیر اضطراری جدید با رابط کاربری متفاوتی مشاهده شد. این احتمال وجود دارد که گوگل از تابستان گذشته این ویژگی را آزمایش کرده باشد یا ابتدا آن را در بازارهای دیگر منتشر کرده باشد. تنظیمات FED را می‌توانید در برنامه «Google’s Personal Safety» که از فروشگاه گوگل پلی در دسترس است، پیدا کنید. در حالی که گوگل مدل‌های پیکسل خود را برای استفاده خودکار از ویژگی «شماره‌گیر اضطراری» تنظیم کرده است، اما ممکن است هنوز در همه مناطق کشورها و همه شرکت‌های مخابراتی در دسترس نباشد.

به گفته PhoneArena، در مناطقی که «شماره‌گیر اضطراری» هنوز فعال نشده است، شماره‌گیر پیشفرض می‌تواند یک تماس اضطراری برقرار کند. مسائل دیگر نیز ممکن است این قابلیت را از کار کردن باز دارد. در این موارد، تلفن خود به خود به شماره‌گیر سنتی تغییر می‌کند که از شما می‌خواهد پیش از موعد به شماره‌های اضطراری ضربه بزنید. به همین دلیل است که «شماره‌گیر اضطراری» برای کاربران پیکسل که نمی‌خواهند در موقعیتی قرار بگیرند تا مجبور نباشند شماره تلفن اضطراری را در شهری که در نهایت به آن می‌رسند به خاطر بسپارند، به‌ درستی تماس اضطراری را فراتر از آن به‌خوبی برقرار می‌کند.

گوگل کیبورد Gboard را برای ساعت های هوشمند Wear OS منتشر کرد

قابلیت شماره‌گیر اضطراری به دیگر ویژگی‌های اضطراری پیکسل از جمله اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی برای ویژگی‌های اضطراری، تشخیص زلزله، تشخیص تصادف خودروی ذکر شده و موارد دیگر می‌پیوندد. با این ویژگی، کاربران پیکسل باید احساس امنیت بیشتری کنند و بدانند که در هر کجا که هستند، وقتی نیاز اضطراری به وجود آید، می‌توان به سرعت با مقامات و خدمات محلی تماس بگیرند. نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان