تیک تاک از جمله شبکههای اجتماعی نو ظهوری است که با ایدههای جذاب و جالب و همچنین تکیه بر جذب قشر کم سن جامعه توانست خیلی زود محبوب شود. شبکات اجتماعی ویدیو محور، همواره محدودیتهایی در مدت زمان محتوای خود دارند. اما تیک تاک که اخیرا محدودیت زمانی ۶۰ ثانیهای محتوای خود را به ۳ دقیقه رسانده بود، حالا شاهد افزایش مدت زمان ویدیوهای تیک تاک به ۱۰ دقیقه هستیم. با ترنجی همراه باشید.
به گفته TechCrunch، خبرهای جالبی از سازندگان TikTok منتشر شده است. مدت زمان ویدیوهای منتشر شده در پلتفرم مذکور اکنون میتواند تا ۱۰ دقیقه هم پیش رود که این میزان بیش از سه برابر حداکثر طول قبلی ویدیوهای ضبط شده در این برنامه است. مدتی قبل TikTok محدودیت ویدیوهای پلتفرم خود را از ۶۰ ثانیه به سه دقیقه افزایش داد. حالا هم در کمتر از یک سال، کاربران تیک تاک میتوانند محتوای ویدیویی خود را تا ۱۰ دقیقه نیز افزایش دهند.
هنوز مطمئن نیستیم که آیا باید بازهم TikTok را یک برنامه مبتنی بر ویدیوهای کوتاه نامید یا خر. اما با قابلیتهای ضبط طولانیتر که در دسترس تولیدکنندگان محتوا در تیک تاک قرار گرفته است، آنهااکنون دلیلی برای صرف زمان بیشتر در این برنامه و تماشای ویدیوهای آن دارند. وال استریت ژورنال میگوید که طبق گفته افراد آشنا با این موضوع، ByteDance در ژانویه به برخی افراد ناشناس گفته بود که TikTok در سال 2021 حدود ۴ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشته است.
حالا این پلتفرم ویدیویی بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و به لطف الگوریتمی که علایق مشترکین را با موضوع ویدیوهای ارسال شده به فیدهای آنها مطابقت میدهد، ویدیوهای کوتاه مورد علاقه خود را دریافت میکنند. مت ناوارا، مشاور رسانههای اجتماعی، وقتی در این مورد توییت جدیدی ارسال کرد، به نکته جالبی اشاره کرد و گفت که تیک تاک حالا در قلمرو یوتیوب نفوذ میکند، زیرا میتوانید در آن ویدیوهایی تا ۱۰ دقیقه آپلود کنید.
توییت ناوارا شامل دستورالعملهایی از تیک تاک درباره آپدیتها بود و به کاربران میگفت قبل از شروع به ضبط محتوا تا ده دقیقه مطمئن شوند که آخرین نسخه برنامه TikTok را دانلود کردهاند. تیک تاک در بیانیهای گفته است که ما همیشه به راههای جدیدی برای ارزش بخشیدن به جامعه خود و غنی سازی تجربه TikTok فکر میکنیم.
در ادامه این بیانیه آمده است که سال گذشته، ما امکان آپلود ویدیوهای طولانیتری را ارائه کردیم و به جامعه خود زمان بیشتری برای ایجاد سرگرمی و سرگرم شدن در تیک تاک دادیم. امروز، ما خوشحال هستیم که امکان آپلود ویدیوهای تا حداکثر ۱۰ دقیقه را ارائه دهیم. امیدواریم این تصمیم، فرصتهای خلاقانهتری را برای تولیدکنندگان محتوای تیک تاک در سراسر جهان ایجاد کند.
پیش از این، گفته شد که تیک تاک در حال تلاش برای افزایش سقف مدت ویدیوها به ۵ دقیقه یا حتی بیشتر است که نسبت به ۳ دقیقهای که قبلا در دسترس بود، ۶۷ درصد افزایش داشته است. در حالی که افشاگران در مورد آنچه که ByteDance روی آن کار میکرد درست میگفتند، اما در مورد اینکه کاربران چه مقدار زمان بیشتری برای ضبط محتوای خود دارند، اشتباه میکردند.
محتوای ایجاد شده در تیک تاک شامل رقص، همگام سازی لب (دابسمش)، آواز خواندن، کمدی و موارد دیگر است. اما جایی که زمان اضافهتر واقعا مفید است، آموزشهای ویدیویی است که بینندگان ممکن است بتوانند بدون نیاز به تماشای آن در بخشهای مختلف، آن را به طور کامل تماشا کنند. به عنوان مثال، یک ویدیوی تیک تاک که به کاربران چگونگی قانون پرواز پیچیده توپ بیسبال را توضیح میدهد، ممکن است به جای اینکه کاربران را مجبور کند سه یا چهار کلیپ کوتاهتر را ببینند، فقط یک ویدیوی طولانی ۱۰ دقیقهای را تماشا خواهند کرد.
در حالی که ناوارا، مشاور رسانههای اجتماعی،گفته بود تیک تاک بی سر و صدا از کنار یوتیوب میگذرد، اما این پلتفرم راه درازی برای نزدیک شدن به درآمد تبلیغات یوتیوب دارد. اپلیکیشن استریم ویدیوی گوگل در سال گذشته ۲۸.۸ میلیارد دلار درآمد داشت که بیش از هفت برابر میزان درآمد کلی تیک تاک بوده است.
به گفته PhoneArena، یوتیوب به خوبی خطر تیک تاک را احساس کرده است و یک سرویس ویدئویی کوتاه در خود به نام YouTube Shorts ایجاد کرده است. سایر شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، ویژگی ویدیوهای کوتاه به نام Reels خود را در سال ۲۰۲۰ راهاندازی کردند. فیسبوک و اسنپ چت نیز ویژگی ویدیویی کوتاه خود را در تلاش برای جذب کاربران تیک تاک توسعه دادند. نظر شما در مورد افزایش مدت زمان ویدیوهای تیک تاک به ۱۰ دقیقه چیست؟