حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس در آینده از OxygenOS 13 مشابه با نسخه خالص اندروید استفاده می‌کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | وان‌پلاس

کمپانی وان پلاس که اکنون به‌عنوان برند زیرمجموعه اوپو نیز شناخته می‌شود، در رویداد MWC 2022 به معرفی محصول سخت‌افزاری نپرداخته و درعوض، تمرکز خود را بر اعلام برنامه بلندمدت خود در بحث نرم‌افزار و سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند، درکنار گسترش برند خود در بازارهای بیشتر معطوف کرد. این شرکت همچنین رسما اعلام کرد که گوشی‌های آینده وان پلاس، از OxygenOS 13 با رابط‌کاربری مشابه با نسخه خالص اندروید بهره می‌برند.

OxygenOS 13 وان پلاس

با شروع از نرم‌افزار، وان پلاس تأیید کرد که OxygenOS 13 به اندروید خالص نزدیک‌تر خواهد شد. این تصمیم بر اساس بازخورد به OxygenOS 12 گرفته شده که سال گذشته منتشر شد؛ علت آن نیز به‌دلیل تصمیم وان پلاس برای تبدیل کردن رابط‌کاربری خود به یک نسخه از ColorOS اوپو بود که به‌شدت موردانتقاد قرار گرفت.

طبق گفته‌ی وان پلاس، OxygenOS و ColorOS همچنان پایگاه کد یکسانی را به‌اشتراک خواهند گذاشت، اما ویژگی‌های متمایز با تجربه کاربری نزدیک به آنچه کاربران این شرکت انتظار دارند، باقی خواهند ماند. برای OxygenOS، این به‌معنای بازگشت به‌ظاهر ساده و خالص اندروید است. همچنین OxygenOS 13 اواخر امسال با انتشار اندروید 13، ارائه خواهد شد.

OxygenOS 13 وان پلاس

OxygenOS 13 وان پلاس

در ادامه، وان پلاس اعلام کرد که پرچمدار OnePlus 10 Pro خود که تاکنون عرضه آن به بازار چین محدود شده بود را تا پایان ماه مارس در بازار بین‌المللی به‌فروش می‌رساند. همچنین این عرضه گسترده‌تر در آمریکای شمالی، هند و اروپا نیز انجام خواهد شد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که طیف گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه خود را در محدوده Nord گسترش خواهد داد. وان پلاس در اواخر امسال، مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی هوشمند 5G خود را در هند و اروپا عرضه می‌کند. همچنین در سال 2022، محصولات IoT بیشتری از سوی این برند ارائه خواهد شد.

در ادامه وان پلاس قصد دارد برند خود را به بازارهای بیشتری گسترش دهد. این شرکت طیف محصولات موجود خود را در مکزیک و کانادا گسترش داده و همچنین برای اولین بار در آمریکای جنوبی ورود پیدا خواهد کرد و به کشورهای آسیایی بیشتری نیز گسترش می‌یابد. این شرکت همچنین به گسترش خود در شمال آفریقا و خاورمیانه ادامه خواهد داد.

درنهایت، وان پلاس در آینده بیشتر با اوپو همکاری می‌کند. این شرکت اعلام کرد که اکنون یک برند فرعی مستقل از اوپو است و ضمن ارائه نرم‌افزار و “بینش عمیق کاربر”، از منابع تحقیق‌وتوسعه و فناوری اوپو بهره خواهد برد.

در میان برخی از فناوری‌های جدیدی که وان پلاس از نمونه اوپو بهره خواهد برد، می‌توان به شارژ فوق‌سریع 150 واتی SuperVooc این شرکت اشاره کرد که می‌تواند باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی را تنها در مدت‌زمان پنج دقیقه تا 50 درصد شارژ کند. این فناوری اواخر امسال در گوشی‌های وان پلاس استفاده خواهد شد.

درنهایت، این شرکت اعلام کرد که در سال 2021، 11 میلیون گوشی هوشمند را روانه بازار کرده است که بالاترین میزان عرضه در تاریخ وان پلاس است. همچنین سری Nord از زمان عرضه در سال 2020 تاکنون 10 میلیون دستگاه فروخته است.

نظر شما پیرامون استفاده وان پلاس از OxygenOS 13 مشابه با نسخه خالص اندروید در گوشی‌های هوشمند آینده خود و همچنین سیاست کلی این شرکت در درازمدت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

وان پلاس دیگه گوشیاش جذابیت سابق رو نداره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی