حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه ویدیو تبلیغاتی بسازیم؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

یکی از بهترین روش‌های تبلیغات و بازاریابی، ساخت ویدیو تبلیغاتی یا همان فیلم تبلیغاتی است. این روش تبلیغ که با افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های ویدیویی روز به روز گسترده‌تر شده، امروزه به یکی از مهم‌ترین بخش‌های تبلیغات تبدیل شده است. به صورتی که تقریباً نمی‌توان یک برنامه بازاریابی گسترده را بدون ویدیو تبلیغاتی در نظر گرفت.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با تیزر تبلیغاتی آشنا کنیم و توضیح دهیم که هزینه ساخت ویدیو تبلیغاتی به چه عواملی بستگی دارد؟

اهمیت ساخت فیلم تبلیغاتی برای کسب و کارها

بر طبق آمار اعلام شده، تعداد کاربرانی که ویدیو آنلاین تماشا می‌کنند به 78 درصد رسیده است. علاوه بر این، 55 درصد آن‌ها هر روز برای دیدن ویدیو وقت می‌گذارند. درباره کاربران یوتیوب آمارهای جالبی وجود دارد. بیشتر از 500 میلیون ساعت ویدیو در هر روز در یوتیوب دیده می‌شود. همچنین 50 درصد کاربران پیش از خرید آنلاین به دنبال ویدیوهای تبلیغاتی محصول می‌گردند. با وجود این آمار اهمیت ساخت ویدیو تبلیغاتی برای هر کسب و کاری مشخص می‌شود.

نحوه ساخت ویدیوهای تبلیغاتی

برای فرایند ساخت یک ویدیو باید چند مرحله پشت سر گذاشت. مرحله اول شامل پژوهش و ایده پردازی و بهبود محتوا می‌شود. ساخت هر نوع ویدیو شامل مراحل پیش از تولید، تولید و پس از تولید می‌شود. برنامه ریزی و نوشتن فیلم‌نامه پیش از تولید انجام می‌گیرد. تولید شامل فیلم‌برداری بر اساس فیلم‌نامه یا ساخت انیمیشن می‌شود. بعد از تولید هم مرحله بسیار مهمی است. این مرحله شامل تدوین و صداگذاری، جلوه‌های ویژه و موسیقی متن می‌شود. بعد از تمام شدن کار ممکن است بر اساس نظر سفارش دهنده نیاز به چند بار ویرایش مجدد باشد. تغییراتی جزئی که می‌تواند به بهتر شدن ویدیو منجر شود. تعامل سفارش‌دهنده با مجری می‌تواند در تولید یک ویدیوی خوب تأثیر داشته باشد.

مرحله مهم در ساخت ویدیو تبلیغاتی شناسایی هدف است. یعنی باید به طور واضح و روشن بدانید که چه هدفی را از ساخت تیزر آگهی دنبال می‌کنید. این هدف می‌تواند شناساندن برند به مخاطب، افزایش فروش، معرفی محصول جدید، آموزش به مخاطب و بالا بردن نرخ جذب مشتری باشد. در مرحله بعد نیاز به جهت‌گیری تیزر تبلیغاتی است. می‌توان از همان روش طرح مشکل و پیشنهاد کسب و کار به عنوان راه حل استفاده کرد.

در مرحله بعدی باید به دنبال لحن تیزر بود. در واقع لحن شما می‌تواند مخاطب را به واکنش وادار کند. داشتن محتوای طنز یا مستقیم سر اصل موضوع رفتن تعیین کننده لحن هستند. در مرحله بعد باید درباره مدت زمان ویدیو تصمیم‌گیری شود. در این مرحله می‌توانید سبک ساخت تیزر را تعیین کنید. در گام بعدی نیاز است که ایده اولیه در ذهن ساخته شود. پس از آن نیز باید تعداد صحنه‌ها و گفت و گوها تعیین شود. یعنی در این مرحله باید وارد جزئیات شد تا بر طبق زمان تعیین شده و سبک مورد نظر ویدیو ساخته شود. در آخر نیز می‌توان برای پیشبرد بهتر کار از استوری بورد استفاده کرد.

ساخت تیزر لوگو

تیزر لوگو برای مانور بر روی برند یک کسب و کار راه حل بسیار خوبی است. زیرا لوگو ابزار مهمی است که با آن می‌توان برند را برای مخاطب به نمایش درآورد. وقتی هدف معرفی برند و شناساندن لوگو باشد، ساخت چنین تیزرهایی می‌تواند راه حلی عالی باشد. تکنیک‌های زیادی برای این کار وجود دارد. هر چه از ابزارهای پیشرفته‌تری برای ساخت آن استفاده شود، اثرگذاری بیشتری بر مخاطب خواهد داشت. یکی از بهترین نرم‌افزارها برای ساخت این نوع تیزرها افتر افکت است. این ویدیوها برای نمایش در بسترهای مختلف از تلویزیون گرفته تا آپارات و یوتیوب و کانال‌های تلگرام و اینستاگرام کارایی دارند.

لوگوموشن می‌تواند در اندازه‌ها و فرمت‌های مختلف به شکل دوبعدی یا سه‌بعدی باشد. طراحی‌های دوبعدی ساده‌تر هستند و با افکت‌های گرافیکی و کارتونی می‌توان به آن‌ها دست یافت. سادگی عناصر به کار رفته و استفاده بجا از رنگ‌ها در معرفی هویت برند مؤثر است. لوگوموشن‌های سه‌بعدی با حجم دادن به لوگو، اضافه کردن حرکت به دوربین و همچنین افزودن افکت‌های صوتی ساخته می‌شوند. این امکانات می‌توانند در معرفی برند عملکرد بهتری را به لوگو بدهند.

در ویدیو تبلیغاتی و لوگوموشن می‌توان از قالب‌های آماده‌ای که برای این کار وجود دارد نیز استفاده کرد. طرح کلی در ویدیو مشخص است و سفارش دهنده می‌تواند بهترین را برای خودش برگزیند. با کمی تغییرات جزئی در آنها به راحتی می‌توان به طرح مورد نظر دست یافت.

پیش از این که درباره داشتن لوگوموشن تصمیم بگیرید به هدفی که از این کار دنبال می‌کنید بیندیشید. به این که دوست دارید چه هویت و شخصیت از برند شما برای مخاطب به نمایش درآید. خلاقیت در استفاده از لوگو می‌تواند یک بار برای همیشه برند را در ذهن مخاطب ماندگار کند. همان‌طور که گفتیم در نهایت ساخت تیزر لوگو در معرفی برند به مخاطب بسیار می‌تواند تاثیرگذار باشد.

مزایای ساخت ویدیو تبلیغاتی

مهم‌ترین مزیت ساخت ویدیو تبلیغاتی اثرگذاری مستقیمی است که در فروش دارد. می‌توان تیزرهای تبلیغاتی را به سادگی در همه فضاهای مختلف به اشتراک گذاشت. تلویزیون، وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مختلف جایگاه‌هایی مناسب برای نمایش ویدیو هستند. درصد زیادی از مخاطبان تماشاگر یک فیلم تبلیغاتی اثرگذار برای خرید محصولات و یا خدمات آن کسب و کار اقدام می‌کنند.

مخاطبی که به دنبال اطلاعات خاصی باشد، کیفیت ویدیو هر چه باشد آن را تماشا می‌کند. اما این مسئله درباره همه مخاطب‌ها صدق نمی‌کند. به همین دلیل هم ویدیوها باید از کیفیت بسیاری خوبی برای جذب مخاطب برخوردار باشند.

استفاده از ویدیو در وب سایت‌ها منجر به ترافیک بیشتر خواهد شد. یک ویدیو می‌تواند مدت زمان بیشتری از خواندن یک مقاله مخاطب را در وب سایت نگه دارد. هرچه مخاطب وقت بیشتری را در یک وب سایت بگذراند، بر اعتبار آن در نزد گوگل افزوده خواهد شد. آنقدر تماشای ویدیو تأثیر دارد که روز به روز بر بسترهایی که می‌توان از آن‌ها برای پخش ویدیو استفاده کرد اضافه می‌شود.

هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی

عوامل متعددی بر هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی اثرگذارند. به عنوان مثال انتخاب نوع ویدیو بر هزینه آن بسیار مؤثر است. هر چقدر زمان بیشتری صرف ساخت تیزر شود، هزینه بیش‌تری باید بابت آن پرداخت شود. یک تیزر ساده زمان کمی لازم دارد و یک تیزر با جلوه‌های ویژه و پیچیده زمان زیادی می‌گیرد.

همچنین هزینه ساخت ویدیو رئال به تعداد بازیگران، تعداد دوربین‌ها و لوکیشن بستگی دارد. تجهیزات در ساخت این نوع تبلیغات بسیار تعیین‌کننده هستند. تجهیزات بسیار حرفه‌ای در کیفیت ویدیو تأثیر مستقیم دارند و بابت آن‌ها هزینه بیشتری هم باید پرداخت شود. علاوه برا این‌ها تلفیق سبک‌ها که در تبلیغات تلویزیونی زیاد دیده می‌شود، هزینه‌های زیادی را در بر می‌گیرد. کار کردن با افراد حرفه‌ای یا غیر حرفه‌ای نیر در قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی تاثیرگذار است.

عامل اثرگذار دیگر زمان ویدیو است. در بهترین حالت ویدیو باید 30 ثانیه باشد. همین مدت زمان که ممکن است در ابتدا کم به نظر بیاید، هزینه زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. ویدیوهای طولانی‌تر 60 ثانیه‌ای یا بیشتر هزینه‌های بسیار زیادی را نیاز دارند. مهلتی که برای تحویل کار داده می‌شود، بر هزینه ساخت اثرگذار است. هر چه زمان کمتری برای ساخت به سازنده داده شود، بابت این فوریت می‌توان مبلغ بیشتری را از سفارش‌دهنده گرفت. البته همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم؛ به هیچ وجه نگران هزینه‌ای که برای این کار می‌گذارید نباشید زیرا به سرعت بازدهی آن در کسب و کار شما دیده خواهد شد.

بهترین آژانس تبلیغاتی برای ساخت تیزر تبلیغاتی

با توجه به توضیحاتی که تاکنون داده‌ایم، احتمالاً شما هم تا حدودی با چالش‌ها و دردسرهای ساخت ویدیو تبلیغاتی آشنا شده‌اید. علاوه بر زمان‌بر بودن، هزینه‌بر بودن و نیاز به تیم فیلمبرداری و تدوین حرفه‌ای، ساخت فیلم تبلیغاتی به تجهیزات حرفه‌ای نیز احتیاج دارد. بنابراین بسیاری از کسب و کار‌ها ساخت تیزر تبلیغاتی یا تیزر لوگو خود را به عهده آژانس‌های بازاریابی می‌سپارند.

آژانس تبلیغاتی ایران نوین(https://irannovin.net/)، با تجربه بسیار بالا در ساخت ویدیو تبلیغاتی بهترین انتخاب شما برای این کار است. کانون ایران نوین علاوه بر این که از تیم متخصص و حرفه‌ای برای تولید فیلم تبلیغاتی استفاده می‌کند، بهترین تجهیزات فیلمبرداری و انواع لوکیشن‌های جذاب را نیز در اختیار دارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ایران نوین با متخصصین تولید تیزر مشورت کنید و اطلاعات کامل‌تری به دست آورید.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات