حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جعل نتایج تولید تراشه های ۵ نانومتری توسط مدیران سامسونگ

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سامسونگ، فناوری‌های نوین

سامسونگ یکی از شرکت‌های فعال و پرتوان در حوزه تکنولوژی است که تلاش و کوشش وصف ناپذیر آن در ابعاد بسیار زیادی دیده می‌شود. اما با این وجود در طول ۱۰ سال گذشته، شاهد بروز برخی کج‌ روی‌های این شرکت کره‌ای بوده‌ایم. بر اساس اخبار منتشر شده، گویا مدیران سامسونگ متهم به جعل نتایج تولید تراشه های ۵ نانومتری هستند. با ترنجی همراه باشید.

جعل نتایج تولید تراشه های ۵ نانومتری؛ قضیه از چه قرار است؟

پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه کوالکام از بازده پایین ۳۵ درصدی به دست آمده توسط فرآیند تولید چیپ ۴ نانومتری سامسونگ، آنقدر ناراحت است که این شرکت را برای رفع نیاز TSMC، کنار گذاشته است، حالا گزارش شوکه کننده دیگری نیز منتشر شده است. به گزارش InfoStockDaily، سامسونگ در حال بررسی احتمال وقوع تقلب در داخل کسب و کار تولید تراشه خود است.

آینده بخش تراشه سازی سامسونگ در شرایط عجیبی قرار دارد

مدیران ناشناس بخش Samsung Foundry در رسانه‌های کره‌ای، متهم به ساخت داده‌های نرخ بازدهی توسط Samsung Foundry در فرآیند تولید چیپ‌های ۴ نانومتری و ۵ نانومتری خود هستند. این داده‌ها که به صورت درصد بیان شده است، نشان می‌دهد که چه تعداد تراشه در یک واحد با استانداردهای تست کیفیت مطابقت دارد. گزارش دیروز نشان داد که بازدهی چیپ‌های 4 نانومتری Samsung Foundry در مقایسه با بازده ۷۰ درصدی که توسط رقیب این شرکتی، یعنی TSMC به دست آمده بود، ۳۵ درصد ضعیف‌تر بوده است.

بازده ضعیف 4 نانومتری سامسونگ ظاهرا به قیمت ساختن نسل بعدی چیپ‌های اسنپدراگون AP تمام شده است

جعل نتایج تولید تراشه های ۵ نانومتری

در گزارشی، بازده ضعیف به عنوان دلیلی بیان شده که کوالکام ظاهرا سامسونگ را با TSMC برای تولید پردازنده‌های پرچمدار و حیاتی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در سال آینده انتخاب کرده است. گزارش جدید ادعا می‌کند که بازده تولید چیپ‌های ۴ نانومتری و ۵ نانومتری توسط مدیران بخش Samsung Foundry جعل شده است تا به نظر برسد که همه چیز در این بخش به خوبی پیش می‌رود.

مقامات سامسونگ در حال تلاش برای ردیابی وجوهی هستند که قرار بود برای بهبود بازده در Samsung Foundry استفاده شود. گزارش‌های مربوط به بازده ضعیف و کمبود بودجه در Samsung Foundry در زمان نامناسبی منتشر می‌شود، زیرا این شرکت و TSMC تنها دو کارخانه تولید تراشه در جهان هستند که می‌توانند تراشه‌هایی را در یک فرایند پردازشی برای تولید فناوری‌های کمتر از ۵ نانومتر تولید کنند.

با 10 مشتری برتر TSMC آشنا شوید: وقتی اپل یک‌ چهارم کل درآمد TSMC را تامین می‌کند!

مشتریان بزرگ TSMC، کدام کمپانی‌های مطرح هستند؟

هر دو شرکت سخت در تلاش هستند تا به اولین کارخانه تولید تراشه تبدیل شوند که قادر به تولید تراشه‌های ۳ نانومتری است. شرکت TSMC در حال حاضر تجارت بسیار گسترده‌ای دارد. زیرا لیست مشتریان آن شامل محصولات شرکت‌های مهم و بزرگی مانند اپل، مدیاتک، انویدیا و چندین شرکت دیگر است. اعتقاد بر این است که تلاش TSMC به تنهایی در فرآیند تولید چیپ‌های ۳ نانومتری با مشکلاتی در بازدهی مواجه است، اگرچه قرار است تولید حجمی در اواخر امسال به دست آید.

سامسونگ در مورد آنچه که به سرقت دارایی شرکت مبدل شده، تحقیق خواهد کرد

جعل نتایج تولید تراشه های ۵ نانومتری

یکی از مقامات سامسونگ که با این وضعیت آشنا است، گفته است از آنجایی که مقادیر تحویل داده شده برای برآورده کردن حجم سفارشات تولیدات اخیر با مشکل مواجه است، ما در مورد بازده فرآیند غیرحافظه‌ای شک داریم که مشخص شده است. این مقام مسئول همچنین افزود که مشاوره مدیریت ادعاهای مدیران سابق و فعلی بخش DS در مورد بازده کارخانه نیمه هادی را بررسی می‌کند و با این مشاوره مشخص می‌شود که آیا ادعاها درست است یا خیر.

اگر این داستان عجیب و غریب به نظر می‌رسد، به این دلیل است که واقعا هم همینطور است. صادقانه بگویم، نمی‌توان داستانی مشابه این داستان را به یاد آورد. این بدان معناست که تا زمانی که بیانیه‌های رسمی بیشتری از سوی سامسونگ یا حتی پلیس کره صادر نشود، باید این گزارش را با احتیاط پذیرفت.

سامسونگ تولید تراشه های ۳ نانومتری خود را به تأخیر انداخت

کسب و کار تولید تراشه سامسونگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ رکورد جدیدی را برای این شرکت به ثبت رساند. به طور متوالی، سود این بخش نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته کاهش یافت زیرا سامسونگ مجبور شد تا پول بیشتری را برای افزایش گره‌های فرآیندی پیشرفته مانند ۴ نانومتر و ۳ نانومتر خرج کند. هنوز مشخص نیست که آیا بخشی از این پول مربوط به وجوهی است که گفته می‌شود مفقود شده است.

به گفته وب‌سایت خبری PhoneArena، که سامسونگ برای ساختار ترانزیستور GAA خود در تراشه های ۳ نانومتری، پول بیشتری خرج می‌کند. افزایش درآمد این شرکت بخاطر رکورد شکنی در تجارت تولید تراشه، ناشی از افزایش حجم فروش به مشتریان است. برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، سامسونگ گفته است که بخش تولید تراشه خود را روی بهبود عملکرد فرآیند پیشرفته برای بهبود ثبات در عرضه تمرکز خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان