حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ معرفی هواوی میت 40E پرو با چیپست Kirin 9000L مشخص شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، موبایل، هواوی

هواوی و سری میت آن، یکی از شاخص‌ترین خانواده گوشی‌های هوشمند جهان به شمار می‌روند که علی‌رغم تحریم‌های سنگین و بی سابقه آمریکا، همچنان مورد توجه هستند. به تازگی و بر اساس اخبار جدیدی، تاریخ معرفی هواوی میت 40E پرو با چیپست Kirin 9000L مشخص شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تاریخ معرفی هواوی میت 40E پرو مشخص شد

غول تولیدی کشور چین، یعنی هواوی، در حال حاضر به دلایل مشخصی، در بازار گوشی‌های هوشمند به سختی با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال، این شرکت تسلیم مشکلات نشده و به عرضه گوشی‌های هوشمند خود ادامه خواهد داد. به گفته مدیران هواوی، حضور این شرکت در بازار برای رقابت با سایر شرکت‌ها نیست. بلکه هواوی فقط می‌خواهد با عرضه چندین دستگاه، نام خود را در بازار زنده نگه‌دارد.

این شرکت معتقد است که وضعیت ممنوعیت فروش آن در ایالات متحده به زودی پایان خواهد یافت. طبق گزارش اخیر یک وبلاگ نویس شبکه اجتماعی Weibo به نام wangzaibaishitong، گوشی Mate 40E Pro 5G هواوی در تاریخ ۳ مارس ۲۰۲۲ (۱۲ اسفند ۱۴۰۰) عرضه خواهد شد.

این وبلاگ نویس همچنین فاش کرده است که این گوشی هوشمند با پردازنده Kirin 9000L ساخت HiSilicon عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه این وبلاگ نویس قبلا بارها اطلاعات دقیقی در مورد محصولات هواوی افشا کرده است، این اطلاعات باید تا حد زیادی اعتبار داشته باشد. علاوه بر این، اطلاعات زیادی در مورد Huawei Mate 40E Pro 5G و پردازنده Kirin 9000L به بیرون درز کرده است. بیشتر گزارش‌ها ادعا می‌کنند که این گوشی هوشمند خیلی زود وارد بازار می‌شود.

تراشه Huawei HiSilicon Kirin 9000L

تاریخ معرفی هواوی میت 40E پرو

طبق گزارش‌های قبلی، تراشه HiSilicon Kirin 9000L با تکنولوژی ۵ نانومتری EUV سامسونگ ساخته شده است. طراحی کلی آن شبیه به Kirin 9000 و Kirin 9000E است، اما پیکربندی آن پایین‌تر است. بنابراین موقعیت این پردازنده نسبت به Kirin 9000 و Kirin 9000E پایین‌تر خواهد بود. طبق گمانه‌زنی‌هایی که تا کنون مطرح شده است، Kirin 9000L فرکانس اصلی پردازنده A77 با هسته بزرگ CPU را به ۲.۸۶ گیگاهرتز کاهش می‌دهد. Kirin 9000 قبلی و Kirin 9000E هر دو از هسته بزرگ A77 با فرکانس ۳.۱۳ گیگاهرتز استفاده می‌کردند.

تراشه هواوی Kirin 9000 و Kirin 9000E رسما معرفی شدند

تراشه Kirin 9000L هواوی با مشخصات کمی پایین تر از Kirin 9000 و توسط سامسونگ تولید خواهد شد

در مورد پردازنده گرافیکی، Kirin 9000L نسبت به دو مدل دیگر کاهش بیشتری دارد. Kirin 9000L دارای پردازنده گرافیکی ۱۸ هسته‌ای Mali-G78 است. در مورد Kirin 9000 و Kirin 9000E، آن‌ها به ترتیب دارای ۲۴ و ۲۲ هسته هستند. این پردازنده‌های گرافیکی بهتر از پردازنده‌های گرافیکی ۱۸ هسته‌ای بودند.

در مورد NPU که هواوی همیشه برای آن ارزش قائل بوده است، Kirin 9000L نیز دارای پیکربندی ساده شده‌تری است. این بخش فقط یک هسته بزرگ NPU را حفظ می‌کند که کاملا با Kirin 9000 متفاوت است. Kirin 9000 دارای ترکیبی از ۲ هسته بزرگ و ۱ میکرو هسته برای بخش پردازش هوش مصونعی است.

به طور کلی، Kirin 9000L معماری و عملکرد CPU مشابه نسخه برتر را حفظ می‌کند، اما از نظر قدرت و کارایی GPU و NPU، پیکربندی نسبتا ساده شده‌تری دارد. بنابراین، این تراشه در عملکرد نمایش و تصویر کمی پایین‌تر از نسل قبلی خواهد بود. به گفته وب سایت خبری GizChina، در مورد سایر موارد، گزارش شده است که گوشی هوشمند Mate 40E Pro به طور کلی طراحی و پیکربندی جانبی Mate 40 Pro را به ارث خواهد برد. بنابراین، این گوشی هوشمند جدید تنها در هسته‌ها دچار تغییر خواهد شد. همچنین باید گفت که این دستگاه نسبتا ارزش بالایی دارد و انتظار برای آن کاملا بجا و منطقی است.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟ آیا در نهایت تحریم‌های سنگین و عجیب و غریبی که علیه هواوی وضع شده است، پایان خواهد یافت؟ به نظر شما Mate 40E Pro می‌تواند با گوشی‌های همرده خود به رقابت بپردازد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان