حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Kirin 9000L هواوی با مشخصات کمی پایین تر از Kirin 9000 و توسط سامسونگ تولید خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، هواوی

هواوی هنوز در تلاش است تا تجارت تلفن های هوشمند خود را ادامه دهد. همچنین این شرکت گفته بود که قصد ندارد به زودی بخش گوشی های هوشمند خود را مانند فروش برند Honor بفروشد. به همین منظور، امسال انتظار داریم برنامه سبک تری داشته باشد. شایعه جدیدی که به گوش می رسد درباره تراشه Kirin 9000L هواوی است، تراشه ای که با مشخصات کمی پایین تر از Kirin 9000 و توسط سامسونگ تولید خواهد شد.

تراشه Kirin 9000L

این شرکت اخیرا پرچمدار تاشو خود یعنی هواوی Mate X2 را روانه بازار کرده و انتظار می رود سری هواوی P50 را هم اواخر فروردین ۹۹ به بازار عرضه کند.

در رسانه های چینی شایعه ای وجود دارد مبنی بر اینکه بازوی تراشه سازی هواوی HiSilicon به زودی پلتفرم موبایل Kirin 9000L را معرفی خواهد کرد. این اولین مرتبه است که در مورد این تراشه می شنویم اما با توجه به نام آن، می توان فهمید که Kirin 9000L طراحی مشابه Kirin 9000E و Kirin 9000 دارد ولی با روند تولید متفاوت است. گفته می شود که Kirin 9000L با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری EUV سامسونگ تولید شده است. این چیپست با در نظر گرفتن مشخصات پایین تر نسبت به دو مدل قبلی تولید شده توسط TSMC (یعنی کایرین ۹۰۰۰ و مدل E) ارایه می شود.

Kirin 9000L

Kirin 9000L

همچنین منبع درباره مشخصات Kirin 9000L هم اطلاعاتی را ارایه کرده و تفاوت ها را با Kirin 9000 و 9000E مشخص می کند. هسته پردازنده بزرگ Kirin 9000L فرکانس را به 2.86GHz کاهش می دهد در مقابل 3.13GHz در تراشه های Kirin 9000 و 9000E. در بخش پردازش گرافیکی یا GPU یک مجموعه پردازشی ۱۸ هسته ای Mali-G78 در دست است در حالی که هسته های پردازنده گرافیکی 9000 و 9000E به ترتیب 24 هسته و 22 هسته هستند.

علاوه بر این، یادآوری آن بد نیست که که چیپست های شاخص هواوی معمولاً از NPU اختصاصی برخوردار هستند. در این زمینه اما Kirin 9000L برای NPU فقط از یک پردازنده مرکزی بزرگ استفاده می کند. در مقابل، Kirin 9000 دارای دو هسته بزرگ و یک هسته کوچک است در حالی که Kirin 9000E دارای یک هسته بزرگ و یک هسته کوچک است.

مقایسه Kirin 9000L با Kirin 9000 و Kirin 9000E

مقایسه Kirin 9000L با Kirin 9000 و Kirin 9000E

ما نمی توانیم اصالت این جزئیات را تأیید کنیم اما در ظاهر، این می تواند تلاش هواوی در مدیریت موجودی تراشه های خود باشد زیرا این شرکت قبل از تحریم امریکا سفارشات زیادی را جمع آوری کرده بود. یکی از منابع فاش کرده است که تراشه جدید ممکن است توسط خانواده هواوی P50 در کنار Kirin 9000E استفاده شود.

متاسفانه درباره 5G بودن یا نبودن این تراشه اطلاعاتی نداریم.

همچنین، شایعه ای در مورد همکاری سامسونگ با تولیدکنندگان ژاپنی و اروپایی برای ساخت یک خط تولید کوچک با استفاده از تجهیزات غیرآمریکایی به وجود آمده بود. این تراشه جدید با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری EUV سامسونگ ممکن است به نتیجه برسد اما هنوز هیچ خبر رسمی در مورد آن منتشر نشده است.

نظر شما چیست؟ آیا هواوی می تواند با تراشه جدید به جنگ شرایط سخت خاص این دوره برود؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

comment image

comment image

comment image

comment image

Mate’ شدن – تکنسین ارشد هواوی نی بو توضیح می دهد

2014 برای ما یک نقطه عطف بود ، ما به لطف سری Mate 7 بسیار مورد توجه قرار گرفتیم. این باعث شد که به فکر تولید محصولات با کیفیت بالاتر در سال 2016 بیفتیم و از آن با سری Mate 9 پشتیبانی کنیم.

نی بو

تکنسین ارشد نی بو 16 سال پیش به هواوی پیوست و در اصل روی HUAWEI Mate 7 کار می کرد. “ساختن یک تلفن هوشمند برای خود در مواقع سخت بسیار دشوار است. آیا ما این کار را ادامه می دهیم؟ ” سال شد یک تکنسین ارشد که منجر به ایجاد HUAWEI Mate 40 در سال 2021 شد. درباره سفر Ni Bo و نحوه ایجاد هر تلفن هوشمند Huawei بیشتر بدانید.

Huawei و Mate Series از نگاه تکنسین ارشد هواوی نی بو

از نظر هواوی ، سری Mate واقعاً ارزش متفاوتی دارد. امروز ، موفقیت نهایی خود را مدیون آمار فروش سری Mate و شعار همیشه پیشرفته “کیفیت ، طراحی و عملکرد بالا” است. هواوی که با سری Ascend Mate در سال 2012 وارد بازار شد ، با “Ascend” Mate 1 و Mate 2 نتوانست انتظار آن را داشته باشد. امروز با تصمیم تکنسین های موفق خود ، سابقه ای دارد که به سری Mate 40. پشت این انگیزه کل تیم وجود دارد: “ما باید با وجود همه کارها به انجام آن ادامه دهیم.”

با ادامه این فلسفه ، هواوی با وجود مشکلات آن دوره ، سری Mate را به مصرف کنندگان معرفی کرد و حتی پس از یک تلاش برتر ، مورد توجه قرار گرفت.

Mate 9 یکی از مجموعه هایی بود که ساخت آن سخت ترین بود. ما قبلاً هرگز سعی در تولید چنین محصولی نکرده بودیم. باید مقاوم در برابر آب باشد ، و باید عالی به نظر می رسید.

Ni Bo روند تولید و آزمایش سری Mate 9 را به صورت زیر خلاصه می کند:

“چگونه می توانیم پیشرفت کنیم؟”

ما مانند یک واشر لاستیکی از بالا به پایین روی آن کار کردیم. به عنوان مثال ، ما یک مشکل ناشی از گرد و غبار را حل کردیم و مواد اولیه مورد استفاده برای پوشش باتری را بهینه کردیم. ما با دقت تمام مشکلات را قدم به قدم حل کردیم. در پایان همه ما سری Mate 9 را به مصرف کننده معرفی کردیم.

وقتی سری Mate 9 منتشر شد ، من به مقام یک تکنسین رسیدم. ما به خوبی یاد گرفتیم که چگونه هنگام تولید مجموعه Mate همه چیز را اداره کنیم. صرف نظر از این ، تغییرات زیادی از Mate 7 به Mate 40 ، هر چقدر هم سخت باشد تغییر کرده است.

هنگام تولید سری های Mate 1 و Mate 2 ، فقط 14 نفر برای این کار کافی بودند. این واقعاً شگفت انگیز است ، همه چیز از سیستم ، مواد ، محیط ، تجهیزات و پرسنل شروع می شود.

ما باید خود را بهبود بخشیم ، خود را تغییر دهیم و محدودیت های خود را کنترل کنیم. تغییرات تکنولوژیکی عمیق تر و پیچیده تر به این نیاز دارد.

شانزدهمین سال حضور من در Huawei است و این را یاد گرفتم: اگر می توانید آن را ببینید ، می توانید آن را انجام دهید.

امروز ، گفته های نی بو به روشنی توضیح می دهد که چرا شعار هوآوی “ساختن آن را ممکن” است. هواوی همچنان از حد مجاز خود فراتر رفته و به رقبای خود درس می دهد. همه ما شاهد این امر خواهیم بود.

persepolis

نظر شما چیست؟ آیا هواوی می تواند با تراشه جدید به جنگ شرایط سخت خاص این دوره برود؟

مثالی میزنم تا همه در مورد این برنامه ها بدونن
مثلا تیم پرسپولس به فینال اسیا میرود و سال بعد از گروه بالا نمیاد و سال بعد فینال
این هواوی هم همین طوره
این پیامم را داشته باشدب بعدا بدردتون می خوره…

باید بگم که همان طور گفتم به احتمال زیاد معرفی سری پی 50 در 23 اردیبهشت برنامه ریزی شده…

Milad7

زیاد هم بد نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)