حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهبود عمر باتری آیفون 14 اپل به‌لطف استفاده از تراشه جدید 5G تولید TSMC

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

پس از بهبود قابل‌توجه عمر باتری در سری آیفون 13 اپل، به‌نظر می‌رسد که این شرکت می‌تواند با آیفون 14 پا را فراتر نیز بگذارد؛ چراکه طبق یک گزارش جدید، گفته می‌شود که اپل مودم 5G سامسونگ را به‌نفع تراشه‌های کوچک‌تر و بهبودیافته TSMC 5G در آیفون 14 کنار خواهد گذاشت.

بهبود عمر باتری آیفون 14 اپل

بر اساس گزارشی که توسط Daily Economic Daily تایوان منتشر شده است، تولیدکننده تراشه TSMC با فرآیند تولید پیشرفته خود، سامسونگ را کنار زده و قرار است تمام سفارش‌های تراشه 5G اپل را برای سری آینده آیفون 14 تصاحب کند.

تحلیلگران بازار می‌گویند این تراشه‌های 5G از معماری 6 نانومتری TSMC استفاده خواهند کرد که اولین بار در انجمن فناوری TSMC در سال 2021 معرفی شد.

 تحلیلگران همچنین پیش‌بینی کردند که تمرکز بازار امسال بر ارتقای تراشه‌های 5G نخواهد بود، بلکه تراشه‌های فرستنده RF موردنیاز 5G یا WiFi 6/6E نیز رشد خواهند داشت که تقاضا برای فرآیند تولید نیمه‌هادی پیشرفته را تحریک می‌کند.

اگر به‌خاطر داشته باشید، شایعه‌ای وجود داشت که ادعا می‌کرد آیفون 13 از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند که البته صحت آن بعدها زیر سوال رفت. بااین‌حال، اگر این تراشه جدید 5G از آخرین شبکه‌های موجود در آیفون 14 پشتیبانی کند، کاملا منطقی است.

بهبود عمر باتری آیفون 14 اپل به‌لطف استفاده از تراشه جدید 5G تولید TSMC

بهبود عمر باتری آیفون 14 اپل به‌لطف استفاده از تراشه جدید 5G تولید TSMC

 TSMC توضیحات فرآیند RF با معماری 6 نانومتری را در وبلاگ این شرکت در سال گذشته به‌روز کرده است. ازآنجایی‌که هر میلی‌مترمربع اضافی از مساحت مادربرد دستگاه هوشمند، اندازه باتری را به همان نسبت کاهش می‌دهد، بر عمر باتری نیز تأثیر خواهد گذاشت. کوچک شدن فرستنده‌های فرستنده RF 5G جزء بزرگی از فضای گوشی را آزاد می‌کند.

 بر اساس اطلاعات انجمن فنی سال گذشته TSMC، فرآیند RF با 6 نانومتر باعث کاهش قابل‌توجه مصرف انرژی و مساحت فرستنده‌های 5G RF زیر باند موج 6 گیگاهرتز و میلی‌متری می‌شود؛ درحالی‌که عملکرد، بهره‌وری و عمر باتری موردنیاز مصرف‌کنندگان را نیز بهبود می‌بخشد.

جدای از عملکرد بهبودیافته ازطریق 5G و Wi-Fi، یکی دیگر از دلایل عالی برای استفاده از این تراشه جدید در آیفون 14، فضای بیشتری برای عمر باتری بالاتر است. مودم‌های 5G همچنان تشنه انرژی هستند، به‌همین دلیل است که اپل به کاربران توصیه نمی‌کند که دائما شبکه 5G خود را روشن بگذارند.

با آیفون آینده، شاید این موضوع تغییر کند. اپل در سری آیفون 13 نشان داد که با کمی افزایش ظرفیت باتری و بهبودهای دیگر، می‌تواند عمر باتری فوق‌العاده را دراختیار کاربران قرار دهد. حال باید منتظر ماند و دید که کمپانی مستقر در کوپرتینو برای نسل آینده گوشی‌های خود چه بهبودی را درنظر خواهد گرفت.

نظر شما درباره بهبود احتمالی عمر باتری آیفون 14 اپل به‌لطف استفاده از تراشه جدید 5G تولید TSMC به‌جای نمونه سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی