حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

3 پارامتر در خرید یک کاخن قیمت مناسب در دلشاد موزیک

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

کاخون یا کاخِن یکی از جدیدترین سازهای کوبه‌ای متعلق به کشور اسپانیا است که قدمت آن زیاد نیست. اختراع ساز کاخن توسط کولی‌های اسپانیایی که به اجرای ساز فلامنکو و گیتار می‌پرداختند با نشستن روی جعبه‌های میوه آغاز شد.

اسپانیایی‌ها به صندوق، صندوقچه و جعبه کاخن می‌گویند. این ساز کوبه‌ای شبیه به جعبه است و نوازنده با نشستن روی آن و وارد کرد ضربات دست خود روی صفحه تاپای جلویی، بالایی و پایینی صدا تولید می‌کند. صدای کاخن بسیار دلنشین است و قابلیت تنظیم دارد. مناسب و به صرفه بودن قیمت کاخن باعث شده است که به محبوب‌ترین ساز برای افراد مبتدی تبدیل شود. در این مقاله که توسط سایت دلشاد موزیک تهیه شده است، قصد داریم درباره انواع کاخن، اجزای کاخن و عوامل تأثیرگذار در قیمت کاخن توضیح دهیم.

کاخن چیست و از اجزایی تشکیل شده است؟

کاخن یک ساز کوبه‌ای جدید به شکل جعبه است که در حال حاضر در کشورهای قاره آمریکا، اسپانیا و فیلیپین رواج زیادی دارد. استفاده از این ساز در دوران برده‌داری کشور پرو گسترش یافت و در سال 1850 محبوبیت زیادی به دست آورد. در قرن نوزده میلادی ساختار کاخن تغییر پیدا کرد و بعد از پایان دوران برده‌داری استفاده از آن در بین سفید پوستان رواج زیادی پیدا کرد.‌ اجزای کاخن شامل صفحه تاپا، قاب، حفره رزونانس، فنر و اهرم کوک می‌باشد. کیفیت هر یک از این اجزا تأثیر مستقیمی روی قیمت کاخن دارد. صفحه تاپا یا صفحه جلویی کاخن همان قسمتی است که با استفاده از پیج به ساختار اصلی ساز وصل شده است. این صفحه مستطیل شکل با چوب سه لایه ساخته می‌شود و نوازنده با ضربه زدن به آن تولید صدا می‌کند‌.‌ قاب کاخن همه اجزای داخلی کاخن را در بر گرفته است. ارتفاع آن معمولا 50 سانتی‌متر می‌باشد. البته این ساز در ابعاد کوچکتر نیز تولید می‌شود.

قیمت کاخن کوچک‌تر ارزان‌تر از انواع بزرگ‌تر آن است. ارتفاع کاخن در کیفیت صدای آن مؤثر است.‌ به سوراخی که در پشت صفحه تاپا با قطر چهار سانتی‌متر ایجاد می‌شود، حفره رزونانس گفته می‌شود. کارایی اصلی این حفره برای خارج شدن صدای سیم‌هایی است که در داخل قاب کاخن تعبیه شده‌اند. در درون صفحه تاپا دقیقاً پشت قسمتی که نوازنده با دست روی آن ضربه وارد می‌کند، فنرهایی تعبیه می‌شوند و در کاخن‌های سبک، پرو سیم‌ها جایگزین فنر شده‌اند. در بخش جانبی ساز کاخن اهرمی قرار گرفته است که با حرکت دادن آن موقعیت فنرها در پشت صفحه تاپا تغییر می‌کند. با تغییر تنظیمات اهرم کوک می‌توان نوع صدای خروجی از کاخن را تغییر داد.

آشنایی با انواع کاخن موجود در بازار

از لحاظ ساختاری دو نوع کاخن در بازار وجود وارد. نوع اول کاخن‌های ثابت نام دارند که دارای فنر یا سیم گیتار می‌باشند. در کاخن‌های ثابت امکان تنظیم فنرها وجود ندارد. بنابراین صدایی که تولید می‌کنند، یکنواخت است. البته برندهای معروف زیادی کاخن‌های ثابت باکیفیت را وارد بازار کرده‌اند.‌ نوع دوم، کاخن‌های رگلاژی هستند و فنر و سیم گیتار موجود در آن را می‌توان با استفاده از اهرم کوک موجود رو آن تنظیم کرد. وقتی فنر شل شود، صدای ایجاد شده از آن تغییر خواهد کرد. معمولاً قیمت کاخن رگلاژی از کاخن ثابت گران‌تر است.

عوامل مؤثر بر قیمت کاخن کدامند؟‌

معمولا همه افراد قبل از خرید هر چیزی در اولین مرحله به قیمت آن توجه می‌کنند.‌ قیمت کاخن به عوامل متعددی بستگی دارد. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که گران بودن قیمت یک ساز همیشه دلیل بر باکیفیت بودن آن نیست. اگر شما به عنوان خریدار اطلاعات کافی درباره انواع کاخن و عوامل تأثیرگذار بر قیمت کاخن مبتدی یا کاخن‌ حرفه‌ای را کسب کرده باشید، در زمان خرید با مشکل مواجه نخواهید شد و به راحتی با تکیه بر دانسته‌های خود مناسب‌ترین ساز را انتخاب خواهید کرد. به عنوان مثال برای افراد متوسط خرید کاخن پرسیس گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. جنس چوب به کار رفته در ساخت کاخن روی قیمت این ساز مؤثر است.

کاخن‌هایی که بدنه آن‌ها از جنس ام‌دی‌اف و تخته سه لایه پانا در آن‌ها از جنس چوب درخت توس و گردو باشد، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند زیرا کیفیت آن‌ها بیشتر است. نوع لبه و جنس پایه، برند تولیدکننده، ابعاد و اندازه کاخن عوامل دیگری هستند که در قیمت کاخن تأثیر دارند. هنگام خرید کاخن به سراغ مدل‌هایی بروید که پایه آن‌ها از جنس لاستیک یا پلاستیک باشد. لبه‌ها نیز بهتر است، انحنا داشته باشند. برندهای باکیفیت و پرفروش در بازار، محصولات خود را با قیمت گران‌تری عرضه می‌کنند. قیمت کاخن‌هایی که ابعاد و اندازه بزرگ‌تری دارند، گران‌تر است و صدایی تولید شده توسط آن‌ها عمق بیشتری دارد.‌

پیدا کردن یک فروشگاه معتبر که قیمت کاخن در آن نسبت به فروشگاه‌های دیگر ارزان‌تر باشد، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما خواهد شد. هرگز نباید فکر کنید که گرانی بیش از حد یک محصول دلیل بر کیفیت بالای آن دارد.

هنگام خرید کاخن باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در هنگام خرید این ساز کوبه‌ای فارغ از قیمت کاخن باید به دنبال یک محصول مقاوم باشید. از آنجایی که نوازنده قرار است روی کاخن بنشیند، باید سازی بخرید که در مقابل وزن نوازنده مقاومت کافی داشته باشد. سایز و ابعاد کاخن باید با توجه به فیزیک نوازنده انتخاب شود. این ساز ساده طیف گسترده‌ای دارد و برندهای زیادی در حال تولید آن هستند. به همین دلیل دست شما برای انتخاب باز است و به راحتی می‌توانید محصول مورد نظر خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

خرید کاخن ارزان و قیمت مناسب از فروشگاه موزیک دلشاد

برای خرید انواع کاخن مقاوم‌ با مناسب‌ترین قیمت‌ها می‌توانید به سایت فروشگاههای اینترنتی مانند دیجی کالا، سازکالا یا موزیک دلشاد با آدرس اینترنتی https://delshadmusic.com/ مراجعه کنید.‌ فروشگاه موزیک دلشاد به عنوان اولین فروشنده لوازم موسیقی فعالیت خود را از سال 1325 آغاز کرد و انواع سازهای ایرانی و خارجی را به همراه لوازم جانبی آن‌ها با قیمت مناسب به فروش می‌رساند. قیمت کاخن سولو، قیمت کاخن پرسیس و کاخن پادوک در فروشگاه آنلاین موزیک دلشاد ارزان است. در این سایت برای افراد مبتدی کتاب آموزش کاخن نیز فروخته می‌شود. افراد مبتدی با مطالعه این کتاب به راحتی می‌توانند مهارت خود را در نواختن ساز کوبه‌ای کاخن افزایش دهند. فروشگاه موزیک دلشاد ادوات و لوازم موسیقی را به تمام شهرهای ایران و حتی برای مشتریان خارج از کشور صادر می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات