حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

علت کم‌ و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی سامسونگ و نحوه رفع ایراد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

جارو برقی از وسایل پرکاربرد و ضروری هر منزلی است. که اگر از آن به صورت درست و اصولی استفاده شود می­تواند تا سال­های سال برای شما کار کند. اکثر ایرادات جارو برقی هم معمولا به علت استفاده نادرست و یا تمیز نکردن قطعات و قسمت­های مختلف جاروبرقی اتفاق می­افتد.

دور موتور جاروبرقی سامسونگ می‌تواند به چندین علت کم یا زیاد شود که باید بررسی کنیم و عیب‌یابی شود. بعضی از افراد ممکن است به این حالت جاروبرقی هیچ توجهی نکنند. که توجه نکردن و برطرف نکردن این مشکل، باعث سوختگی کامل موتور جاروبرقی می­شود. پس برای این‌که به این مشکل برنخوریم باید علت اصلی کم‌ و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی سامسونگ رو پیدا و حل کنیم.

کم‌ و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی سامسونگ و علت آن

عواملی مانند لوله جاروبرقی، فیلتر جاروبرقی، تسمه و واشر لوله و کیسه جاروبرقی معمولاً از مهم‌ترین عوامل این مشکل هستند. بنابراین برای این‌که مطمئن بشویم ایراد از کجاست باید هر کدام را به طور جداگانه بررسی کنیم. اول از همه از لوله‌های جاروبرقی شروع می‌کنیم. بهتر است که لوله‌های خرطومی و تلسکوپی کاملاً بررسی شوند. تا گرفتگی نداشته باشند.

لوله ­های جاروبرقی سامسونگ

گاهی ممکن است زباله یا شیئی در داخل لوله‌ها گیر کرده باشد. برای همین جلوی مکش را می­گیرند و باعث اختلال در کار جاروبرقی می­شود. برای اینکه لوله تلسکوپی را بخواهیم تمیز کنیم یا ببینیم چیزی داخل آن گیر نکرده است. می‌تونیم از یک لوله باریکتر دیگر استفاده کنیم و آن را داخلش ببریم تا بتوانیم به وسیله­ی آن تمام آشغال‌ها را به بیرون هدایت کنیم. برای این‌که بتوانیم داخل لوله‌ی خرطومی را هم بررسی کرده تا شی‌ء گیر نکرده باشد. می‌توانیم توپ کوچکی را داخلش رها کنیم اگر از آن طرف لوله درآمد پس هیچ مشکلی ندارد و کاملاً باز است و مسدود نشده‌است.

سپس لوله‌ی خرطومی را از لحاظ اینکه پوسیدگی و یا پارگی نداشته باشد کاملاً بررسی کنیم. در صورتی ‌که پوسیده باشه باید عوض شود. اگر پارگی داشته باشد اگر در نزدیک قسمت رابط و محفظه بود می‌توانیم آن قسمت از پارگی را جدا کنیم و دوباره به محل اتصال وصلش کنیم. اما اگر در وسطش بود. فقط می‌توانیم به‌طور موقت آن را چسب زده تا زمانی‌که لوله‌ی خرطومی جدیدی برای آن تهیه کنیم.

فیلترها را نیز باید کاملاً درآورده و تا جایی که ممکن است تمیز کنیم. یا اگر نیاز به تعویض دارد تعویض شود. تا مطمئن شویم که در هیچ جای جاروبرقی انسدادی وجود ندارد.

خرابی ولوم کم و زیاد جاروبرقی سامسونگ

یکی از علت‌های کم‌ و زیاد شدن قدرت موتور جاروبرقی می‌تواند خرابی ولوم کم‌ و زیاد جاروبرقی باشد. که باعث می‌شود قدرت مکش دستگاه را هم تغییر بدهد. یا این‌ که موتور با یک سرعت ثابت مثلاً با بالاترین دور ممکن خودش کار کند و بیشترین مکش رو داشته باشد. که این کار به‌مرور به جاروبرقی آسیب می‌رساند.  برای حل این مشکل هم باید ابتدا علت خرابی ولوم را پیدا کنیم. اگر علت آن به‌خاطر کثیفی بردش باشد. ابتدا می‌توانیم برد را با تینر شستشو بدهیم تا تمیز شود و مشکل برطرف شود. اما اگر علت کثیفی آن نباشد. دراین‌صورت باید برای بررسی‌های بیشتر به تعمیرکار و متخصص از تعمیرگاه های مجاز و نمایندگی تعمیرات جاروبرقی سامسونگ مراجعه کرد تا علت آن را بررسی کند و مشکل را حل و برطرف نماید.

معیوب بودن کیسه جاروبرقی سامسونگ

یکی دیگر از علت‌های رایج کم و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی سامسونگ ممکن است به دلیل کیسه جاروبرقی باشد که چند تکه آشغال داخل آن باقی‌مانده و یا پر شده‌است. که این باعث می‌شود دور موتور کم و زیاد شود. یا ممکن است کیسه جاروبرقی سوراخ یا پاره‌شده باشد. که این‌ امر هم باعث می‌شود موتور با دور بیشتری کار کند و فشار بیشتری به آن وارد شود. بنابراین کیسه جاروبرقی اهمیت زیادی دارد و باید مراقب باشیم و آن را سالم نگه داریم و همواره بررسی کنیم تا مشکلی برایش به وجود نیامده باشد.

نیم سوز شدن موتور جاروبرقی سامسونگ و تعمیر آن

یکی از مشکلات دیگر که برای جاروبرقی ممکن است پیش بیاید نیم سوز شدن موتور جاروبرقی سامسونگ است. که این مشکل هم باعث کم و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی سامسونگ می‌شود. باعث می‌شود که گاهی موتور جارو برقی با حداکثر توان خود کار کند. یا گاهی هم توان موتور کاهش پیدا کند و با دور پایین کار ‌کند. برای اینکه موتور جاروبرقی شما هیچ وقت دچار این مشکل نشود بهتر است هرگز زباله­های مرطوب و قسمت­های خیس را جارو نکشید. چون یکی از دلایل اصلی نیم سوز شدن یا سوختن موتور جاروبرقی همین کار است.

وقتی موتور نیم سوز شده باشد بهتر است که به‌هیچ‌عنوان از آن استفاده نکنید. چون باعث می‌شود که موتور به‌طور کامل بسوزد. پس آن را پیش تعمیرکار متخصص از نمایندگی های تعمیرات و تعمیرگاه های مجاز لوازم خانگی سامسونگ مانند دیبا پشتیبان ( samsungposhtiban.com ) بعنوان نمایندگی تعمیرات سامسونگ در تهران ببرید. که البته اگر مشکل از موتور باشد هزینه تعمیر آن بالاتر می­رود. تا جایی که شاید بخواهید جاروبرقی جدیدی تهیه کنید.

از دیگر علت‌های پایین آمدن قدرت موتور جاروبرقی می‌تواند کثیف بودن کلکتور باشد. برای همین باید ابتدا آن را تمیز کنیم. برای تمیز کردن آن بهتر از تینر های قوی و یا بنزین استفاده شود. البته فراموش نکنید که هیچ‌وقت از سمباده استفاده نکنید. چون ممکن است منجر به سوختن آرمیچر شود و خود آرمیچر رو هم بهتر است با مسواک و مواد فرار تمیز کنید. بسیار مراقب باشید که مواد پاک‌کننده روی سیم‌پیچ‌ها نریزد چون به آن‌ها آسیب می‌رساند.

گاهی اوقات تعویض ذغال نیز قدرت موتور جاروبرقی را کم می‌کند. چون سطحی از زغال که باید در تماس با کلکتور باشد به حالت هلال در نیامده و به هنگام سایش شکل هلال به خود می­گیرد. همین دلیل سبب کثیف شدن کلکتور می­شود. از این رو قبل از جازدن زغال جدید باید حالت هلال را در سطح زغال‌ها با کلکتور ایجاد کرد.

خرابی یاتاقان جاروبرقی هم می‌تواند باعث کاهش قدرت دستگاه جاروبرقی شود. پس باید به‌طور دقیق به شکل یاتاقان ها توجه کنید. تا اگر دچار سایش و خرابی شدند متوجه شوید و نسبت‌ به رفع این عیب اقدام کنید.

برای این‌که با مشکل کم‌ و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی سامسونگ مواجه نشوید. بهتر است بعد از هر بار استفاده کردن از جاروبرقی تمام اتصالات جاروبرقی را چک کنید. تا آشغال و یا شیئی داخلش باقی نمانده باشد. همچنین تمام لوله‌ها، کیسه جاروبرقی و فیلترها را بررسی کرده تا کاملاً تمیز و پاکیزه باشند و چیزی باعث انسداد آن‌ها نشود. زیرا هر کدام از این‌ها نقش اساسی در ساختار جاروبرقی دارند. اگر هر کدام از آن‌ها خراب شود احتمال این‌که به قسمت‌های دیگر جاروبرقی مخصوصا موتور آن فشار بیاورد زیاد است. پس کم و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی را باید حتما جدی بگیرید چون اگر جدی گرفته نشود و تعمیر نشوند منجر به سوختگی کامل جاروبرقی می‌شود.

در ضمن هیچ وقت هنگام تعمیر جاروبرقی آن را به برق نزنید تا خطر برق گرفتگی شما را تهدید نکند. همچنین در صورتی که از تعمیرات سردر نمی­آورید حتما آن را به دست متخصص بسپارید و خودتان اقدامی نکنید

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات