حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

5 علت سرد نکردن یا خنک نکردن یخچال بکو و نحوه رفع ایراد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر با سرمايش یخچال بکو مشکل دارید و یخچال شما خنک نمی کند، این محتوا شما را راهنمایی می‌کند که چطور علت سرد نکردن یخچال بکو خود را عیب یابی و تعمیر كنيد.

اگر يخچال بکو شما سرد نمی کند، موارد زير را که توسط نمایندگی تعمیرات یخچال مجاز تعمیرگاه تهیه شده است را بررسی نماييد:

دلایل گرم بودن یا سرد نکردن یخچال بکو

1- سيم پيچ‌هاي کندانسور يا کویل‌های کندانسور علت سرد نكردن يخچال بکو

بررسی نماييد کویل های کندانسور یخچال بکو نیاز به تمیز کردن دارند یا نه. شما مي‌توانيد سيم پيچ‌هاي کندانسور را در پایین یا پشت یخچال پيدا كنيد. سيم پيچ‌هاي کندانسور را مي‌توانيد با سر برس جاروبرقی تمیز كنيد، حتما جاروبرقی را روی قدرت مکش پایین تنظیم کنید. خاک باقی مانده روي سيم پيچ‌هارا با پارچه‌ي نرم تميز نماييد. کویل های کندانسور کثیف مانع از دفع گرمای تولیدی یخچال بكو به هوای بیرون می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا یخچال گرم شود و آن طور که باید، خنک سازي نكند.

2- مكان قرار دادن علت خنک نكردن يخچال بکو

اگر یخچال را نزدیک منبع گرما یا در گاراژ قرار داديد، خنك سازي آن با مشكل مواجه خواهد شد. حتما یخچال را در جایی قرار دهيد كه داراي دمای محیطی است. بنابراین آن عملکرد مطلوبی خواهد داشت.

3- گنجایش و محتوا علت سرد نكردن يخچال بکو

اقلامي كه داخل يخچال بكو قرار می‌دهید، می‌تواند بر سرمايش فریزر تأثیر بگذارد. علت اين امر می‌تواند بارگذاری بیش از حد یخچال باشد و اقلام دریچه‌های هواي يخچال را مسدود می‌کنند و جریان هوای سرد را در اطراف دستگاه محدود مي‌كند. در هر زمان كه فضاي یخچال کم باشد، تعداد اقلام داخل آن را کاهش دهید.

به علاوه اگر غذای گرم را داخل یخچال بگذارید، منجر می شود تا خنک شدن دستگاه بیشتر از آنچه باید طول بکشد. قبل از گذاشتن غذا در یخچال یا فریزر اجازه دهید تا آن سرد شود.

4- درها علت گرم بودن داخل يخچال بکو

مطمئن شوید که درهاي يخچال محكم بسته شده‌اند و هیچ شکاف یا فاصله‌ي در واشر وجود ندارد. اگر درزي وجود داشته باشد، دمای بیرون با دمای داخل یخچال فریزر تداخل پیدا می‌کند و سرمايش آن را کاهش می‌دهد. همیشه درب یخچال را به درستی ببندید. در صورت وجود درز در در یا واشر، بایستی آن را تعویض کنید. با یک تکنسین مجرب در زمینه تعمیرات یخچال بکو تماس بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهد.

5- چراغ داخلی علت سرد نكردن يخچال بكو

اگر یخچال شما دارای چراغ داخلی است، بررسی کنید که آیا با بسته شدن درب یخچال خاموش می‌شود یا نه. به آرامی در را ببندید؛ بایستی درست قبل از بسته شدن كاملا درب، چراغ خاموش شود.

اگر چراغ داخلي یخچال خاموش نشود، به این معنی است که چراغ، در داخل یخچال گرما ایجاد می‌کند.  به همین علت یخچال فریزر آنطور که بایستی خنک‌سازي نمی‌كند‌. با این حال، اگر متوجه شدید که مشکلات سرمایشی حتی با وجود همه موارد فوق همچنان ادامه دارد، وقت آن است که با یک تعمیرکار حرفه‌ای و مجرب از نمایندگی ها و یا تعمیرگاه های مجاز لوازم خانگی مانند مجاز تعمیرگاه ( mojaztamirgah.com ) تماس بگیرید تا یخچال فریزر شما را بررسی کند. مشکل ممکن است فنی باشد. این مشكل می‌تواند هر چیزی باشد، از کمپرسور گرفته تا شكستن فن تبخیرکننده و يا هر چیز دیگر.

توجه: قبل از شروع هر گونه مأموریت عیب یابی یا تشخيص، حتما یخچال فریزر خود را از برق بکشید. این کار نه تنها شما را از برق گرفتگی محفوظ نگه می‌دارد، بلکه دستگاه شما را از آسیب اضافی در امان نگه می‌دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات