حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کتابخانه شیشه ای

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

یکی از وسایل کاربردی که با استفاده از شیشه امروزه ساخته می شود، کتابخانه است. کتابخانه ها در گذشته به طور معمول از قفسه ها و کمد های چوبی تشکیل شده بودند که در ابعاد کوچک تا سرتاسری اتاق ها متغیر بودند.

کتابخانه ها با تغییرات در طراحی های دکوراسیون داخلی، در شکل های جدید به بازار عرضه شدند. کتابخانه ها در انواع چوبی، شیشه ای و ترکیبی از چوب و شیشه و فلزات امروزه طراحی و تولید می شوند و طرفداران مخصوص به خود را دارند. شیشه ها در موارد مختلفی کاربرد دارند که یکی از آن ها در ساخت ویترین ها و کتابخانه شیشه ای است. کتابخانه های شیشه ای المان های دکوراتیو جدیدی هستند که با گسترش مدرنیته از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

شیشه های مورد استفاده در کتابخانه شیشه ای

برای تولید کتابخانه شیشه ای مانند ویترین ها باید از کیفیت های مطلوب و مقاومی از شیشه بهره گرفته شود چرا که سنگینی کتاب ها و وسایلی که روی آن ها قرار می گیرند باعث شکسته شدن آن ها نشود. شیشه‌های سکوریت یکی از گزینه های پرکاربرد در ساخت قفسه ها و کتابخانه‌های شیشه‌ای به حساب می آیند ضمن اینکه این شیشه ها از قابلیت هایی از جمله پاک شدن­­ سهل از لک ها و توانایی مقاومت بالا در برابر ضربه و وزن اجسام برخوردارند. شیشه‌های سندبلاست نیز در ساخت کتابخانه های شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند چرا که ظاهر مات آن ها جلوه متفاوتی به کتابخانه شما خواهند بخشید. شیشه‌های لاکوبل براق هم برای  ساخت قفسه ها و کتابخانه‌ شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد که به علت دارا بودن طیف رنگی، با هر سبک دکوراسیونی قابل هماهنگی هستند.

کانتر شیشه ای

از دیگر وسایل کاربردی و دکوراتیو که با از شیشه در تولید آن استفاده شده است، کانتر شیشه ای است. شیشه مورد استفاده در این نوع کانتر از جنس کریستال بوده و کانتر تاپ آن از شیشه ضخیم و بالای 30 میل که دارای استحکام و مقاومت بالایی است ساخته شده است. استفاده از شیشه سکوریت در این نوع کانتر سبب افزایش مقاومت آن می شود.

در تولید کانتر شیشه ای از روش همجوشی شیشه استفاده شده است و خط های مربوط به اتصال شیشه ها با تکنیک اختصاصی محو و یا پوشیده شده است. .همچنین برای ساخت شیشه های طرح یخی بدنه از روش اسلامپینگ با تکنیک اختصاصی استفاده شده است.استفاده از نورپردازی با روشی منحصر به فرد کانتر شیشه ای  را بسیار جذاب و زیباتر می کند.

کاربرد کانتر شیشه ای

کانتر شیشه ای در فضا های مختلفی استفاده می شود. با توجه به تنوع در فرم و اشکالی که دارد می توان از آن ها در فضاهای گوناگون و بر اساس دکوراسیون محیط استفاده کرد. از جمله فضاهایی که می توان از کانتر شیشه ای استفاده نمود شامل موارد زیر است:

  • • جدا سازی فضای آشپزخانه از سایر فضاها
  • • استفاده از کانتر شیشه ای در آشپزخانه، رستوران ها، کافی شاپ ها و سایر اماکنی که نیاز به محلی برای سرو غذا می باشد.
  • • استفاده از کانتر شیشه ای در کانتر های اداری برای تفکیک فضای بین مراجعین و کارمندان، محلی برای پر کردن اسناد و فرم ها و…
  • • کانتر شیشه ای برای سرویس های بهداشتی

کنسول شیشه ای

سومین وسیله دکوری از جنس شیشه را قصد معرفی آن را داریم. کنسول شیشه ای است. برای دکوراسیون داخلی ساختمان از وسایل و المان‌های تزیینی متفاوتی برای ایجاد نمای شیک و زیبا استفاده می‌گردد. یکی از این وسایل تزیینی پرکاربرد کنسول است. کنسول شیشه ای در واقع یکی از عناصر مهم تزیینی و دکوراتیو در فضای داخلی ساختمان‌ها  محسوب می شود که معمولا به شکل نیمه میز به دیوار سالن پذیرایی می چسبد و حالتی کمد و دراور مانند دارد. ارتفاع میز کنسول حداکثر 90 تا 100 سانتی متر است ولی طول و عرض آن می تواند متغیر باشد.

مزیت های کنسول شیشه ای

در دکوراسیون داخلی امروزه استفاده از سبک مدرن بسیار محبوب شده است. ‌کنسول شیشه ای هم از سبکی مدرن برخوردار هستند به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد. از دیگر مزیت های ‌کنسول های شیشه ای عدم تغییر رنگ است. در واقع چوب و یا حتی فلز با گذر زمان دچار رنگ پریدگی و تغییر رنگ می‌شوند در حالی که متریال شیشه از مقاومت بالایی برخوردار است.  زیبایی خیره کننده کنسول شیشه ای از دیگر مزیت های آن است در واقع شیشه به دلیل درخشش، انعکاس نور و جلا، زینت بخش دکوراسیون فضای خانه است.

شیشه مورد استفاده در این وسیله ها از نوع لمینت و سکوریت است. استحکام شیشه سکوریت در مقایسه با  شیشه معمولی بسیار بیشتر است، از این رو به خوبی می‌تواند در برابر ضربات احتمالی مقاومت نماید. از دیگر مزیت های  این نوع از کنسول‌ها، داشتن قیمتی مناسب است. شیشه در کنار زیبایی خیره کننده‌ای که دارد از قیمتی اقتصادی و مقرون به صرفه برخوردار است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات