حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۶ پلاس و آیپد ۴ در دسته محصولات منسوخ شده اپل قرار گرفتند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

تنها هفت سال پس از اینکه اپل نسخه‌ای بزرگ‌تر از گوشی‌های هوشمند خود را عرضه کرده که با جنس بدنه ضعیف و درنتیجه تا شدن آن نیز حاشیه‌ساز شد؛ حال این شرکت امروز به‌صورت رسمی دو محصول آیفون ۶ پلاس و آیپد نسل ۴ را در دسته محصولات منسوخ شده خود قرار داد؛ بدین معنی که دیگر پشتیبانی تعمیراتی و سایر خدمات مرتبط با آن برای این دستگاه‌ها ارائه نمی‌شود.

آیفون ۶ پلاس و آیپد ۴ منسوخ شده اپل

آیفون ۶ پلاس که در سپتامبر 2014 معرفی شد و تا دو سال بعد در همان ماه به‌فروش رسید، اولین گوشی هوشمند اپل بود که از نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی همراه با آیفون ۶ با نمایشگر کوچک‌تر بهره می‌برد.

این دو دستگاه همچنین اولین گوشی‌های اپل بودند که از Apple Pay پشتیبانی می‌کردند که همراه با پردازنده Apple A8 و دوربین پیشرفته، آن‌ها را در صدر فهرست پرفروش‌ترین محصولات این شرکت قرار داد. از چنین جایگاه برجسته‌ای، آیفون 6 پلاس اکنون به یک محصول منسوخ شده تبدیل شده است.

اعضای دیگر در سبد محصولات اپل یعنی آیپد 4 با نمایشگر 9.7 اینچی مربوط به سال ۲۰۱۲ و همچنین مک مینی قدیمی نیز به محصولات منسوخ شده اپل تبدیل شده‌اند. اپل در بیانیه‌ای رسمی پیرامون سه دستگاه موفق خود که به‌تازگی منسوخ شده‌اند، آورده است:

 هنگامی‌که اپل بیش از 5 و کمتر از 7 سال پیش توزیع آن‌ها را برای فروش متوقف کرد، محصولات قدیمی درنظر گرفته شدند.

 اپل تمام خدمات سخت‌افزاری محصولات منسوخ شده را متوقف می‌کند، به‌استثنای لپ‌تاپ‌های مک که واجد شرایط یک دوره تعمیر اضافی فقط مربوط به باتری هستند. همچنین ارائه‌دهندگان خدمات دیگر نمی‌توانند قطعات محصولات منسوخ شده را سفارش دهند.

آیفون ۶ پلاس و آیپد ۴ منسوخ شده اپل

آیفون ۶ پلاس و آیپد ۴ منسوخ شده اپل

در سال 2017، اپل بار دیگر گوشی آیفون ۶ را به‌عنوان یک گزینه ارزان برای آیفون‌های گران‌تر آن زمان عرضه کرد و تا سپتامبر 2018 نیز برای خرید در دسترس بود؛ به‌همین‌دلیل، حدود دو سال دیگر طول خواهد کشید تا این دستگاه به‌عنوان یک محصول قدیمی معرفی شود. اپل همچنین سبک طراحی این گوشی را در قامت آیفون SE نسل دوم (و احتمالا سوم) نیز ادامه داد.

آخرین بروزرسانی iOS برای آیفون 6 پلاس به سال 2019 بازمی‌گردد و خدمات تعمیرات و سرویس آن اکنون دیگر به‌صورت رسمی در دسترس نمی‌باشد.

نظر شما درباره تبدیل دو محصول موفق اپل یعنی آیفون ۶ پلاس و آیپد نسل ۴ به دستگاه‌های منسوخ شده این شرکت چیست؟ آیا تاکنون از این محصولات استفاده کرده و از عملکرد آن‌ها راضی بوده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی