حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل اواخر این ماه آیفون ۶ پلاس را به لیست محصولات قدیمی و منسوخ‌شده خود اضافه می‌کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

در یک یادداشت داخلی که توسط MacRumors مشاهده شده است، اپل به‌تازگی اعلام کرده که آیفون ۶ پلاس را در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به لیست محصولات قدیمی خود اضافه می‌کند؛ به این معنی که بیش از پنج سال از توقف توزیع دستگاه برای فروش آن توسط اپل می‌گذرد و این گوشی به یک محصول منسوخ‌شده تبدیل شده است.

اعلام قدیمی و منسوخ‌شدن آیفون ۶ پلاس از سوی اپل

آیفون 6 و آیفون 6 پلاس که در سپتامبر 2014 معرفی شدند، دو مورد از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمندی بودند که با توجه به ارائه نمایشگرهای بزرگ‌تر ۴.۷ و ۵.۵ اینچی که کاربران مدت طولانی انتظار آن را می‌کشیدند، تاکنون از سوی اپل به‌فروش رسیده‌اند. درحالی‌که فروش آیفون 6 پلاس در سال 2016 متوقف شد، آیفون 6 کوچک‌تر تا سال 2018 ازطریق خرده‌فروشان منتخب در شماری از مناطق در دسترس بود و احتمالا تا دو سال آینده به یک محصول قدیمی تبدیل نخواهد شد.

فروشگاه‌های اپل و ارائه‌دهندگان خدمات مجاز این شرکت به ارائه تعمیرات محصولات قدیمی تا هفت سال، مشروط به در دسترس بودن قطعات، ادامه می‌دهند.

آیفون ۶ پلاس قدیمی

آیفون ۶ پلاس قدیمی

در بخش نرم‌افزاری، اپل چند سال پیش با انتشار iOS 13 و پس از ارائه ۵ آپدیت از سیستم‌عامل خود از زمان iOS 8، پشتیبانی از آیفون 6 و آیفون 6 پلاس را به‌صورت رسمی کنار گذاشت.

آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اولین دستگاه‌هایی بودند که از Apple Pay پشتیبانی کرده و با شمار زیادی از ویژگی‌های کلیدی ازجمله تراشه A8 و دوربین‌های بهبودیافته عرضه شدند. اپل همچنین در آن زمان ادعا کرد که قدرت گرافیکی تراشه استفاده‌شده در این گوشی‌ها، عملکردی هم‌سطح یک کنسول بازی ایکس‌باکس را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. جالب است که بدانید اول ساعت هوشمند غول کوپرتینو با نام اپل واچ نیز، همزمان با این گوشی‌ها و در رویداد رونمایی از آن‌ها با شعار معروف “One More Thing” معرفی شد.

دیدگاه شما راجع‌به منسوخ‌شدن گوشی آیفون ۶ پلاس اپل، هفت سال پس از معرفی رسمی آن در سال ۲۰۱۴ چیست؟ آیا کسی را در اطراف خود می‌شناسید که کماکان از این دستگاه استفاده کرده و یا آن را دارا باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طاها قلی پور

قطعا میشه گفت الان هم ارزش خرید داره . زمان خودش خیلی تغییرات ایجاد کرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی