حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی و نحوه رفع ایراد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

ممکن است برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که گاهی با فشردن دکمه پاور تلویزیون ال‌ جی خود، در کمال تعجب می‌بینید که تلویزیون شما روشن نمی‌شود. قطعا شما در این مواقع باید به دنبال عیب‌یابی تلویزیون خود و شناسایی علت اصلی روشن نشدن تلویزیون ال ای دی خود باشید.

ما در این مقاله به بررسی رایج‌ترین علل روشن نشدن تلویزیون ال ای دی از برند ال جی می‌پردازیم تا شما با چک کردن هر کدام از این موارد، کار آسان‌تری برای شناسایی مشکل تلویزیون خود و تخمین هزینه تعمیرات تلویزیون ال جی داشته باشید؛ پس خواندن این مقاله که توسط نمایندگی تعمیرات ال جی دیبا پشتیبان تهیه شده است را از دست ندهید.

اقدامات لازم هنگام روشن نشدن تلویزیون ال ای دی ال جی

قبل از تماس با نمایندگی فروش تلویزیون برند ال جی و گزارش مشکل، لازم است که یک سری اقدامات ابتدایی و ساده را انجام دهید:

  1. ۱- در صفحه پشتی تلویزیون، مدل و اطلاعات درج شده روی برچسب را یادداشت کنید؛ چرا که در مراحل بعدی شناسایی مشکل و تعمیرات مربوطه این اطلاعات مورد نیاز خواهد بود.
  2. ۲- گاهی ممکن است خاموش ماندن تلویزیون ال جی هیچ ارتباطی با خود دستگاه نداشته باشد و نیاز باشد که به بررسی عوامل خارجی مانند خرابی پریزی که دو شاخه تلویزیون به آن متصل می‌شود، بپردازید. به این منظور بهتر است قبل از هر اقدامی، دو شاخه تلویزیون را روی یک پریز دیگر امتحان کنید.
  3. ۳- کابل تلویزیون را چک کنید و سلامت آن را بسنجید. برای این کار استفاده از « اهم‌ سنج» می‌تواند به شما کمک کند. اگر کابل تلویزیون ال جی شما نیز مشکلی نداشت، می‌توان با قطعیت گفت که اشکال اصلی از سخت‌افزارهای دستگاه تلویزیون شما است و بهتر است به دنبال کشف علت از داخل تلویزیون باشید.

ریشه‌یابی دلایل روشن نشدن تلویزیون LED ال جی

عوامل داخلی مختلفی می‌توانند موجب روشن نشدن تلویزیون‌های ال جی شوند، مانند:

  • • آسیب برد پاور تلویزیون
  • • ویروسی شدن مین برد تلویزیون
  • • کابل HDMI بی‌کیفیت
  • • آب خوردگی تلویزیون
  • • خرابی cpu مین برد

آسیب برد پاور تلویزیون LED ال جی

یکی از رایج‌ترین علل روشن نشدن تلویزیون‌های ال جی، خرابی و وجود مشکل در قطعه برد پاور یا همان منبع تغذیه تلویزیون است. همان طور که می‌دانید قطعه برد پاور، کار برق رسانی به تمام اجزا و قطعات تلویزیون را انجام می‌دهد پس اگر این قطعه آسیب ببیند، برق رسانی به سایر اجزا کم و یا به طور کامل قطع می‌شود و در نتیجه تلویزیون روشن نخواهد شد.

نوسان برق یعنی کم و زیاد شدن ناگهانی ولتاژ تلویزیون، یکی از اصلی‌ترین دلایل آسیب و سوختگی برد پاور تلویزیون ال جی است. در این مواقع توصیه می‌شود به همراه قطعه برد پاور، تمامی قطعات فرسوده یا آسیب‌ دیده نیز تعویض شوند تا طول عمر برد پاور جدید بالاتر رود. همچنین به منظور حفظ امنیت برد اصلی یا مین برد و برد پاور تلویزیون ال جی، استفاده از یک محافظ برق ضروری است.

آلوده شدن قطعه مین برد تلویزیون ال جی به ویروس

آلوده شدن قطعه مین برد (Main board) تلویزیون ال جی به ویروس نیز یکی دیگر از دلایل روشن نشدن تلویزیون LED ال جی است. این مشکل مخصوص تلویزیون‌های اندروید و هوشمند است. همان طور که می‌دانید، در حال حاضر اغلب تلویزیون‌های عرضه شده در بازار قابلیت اتصال به شبکه اینترنت را دارند و در سال‌های اخیر کمپانی‌های تولیدکننده تلاش نموده‌اند تا اغلب محصولات تصویری و تلویزیون‌های هوشمند خود را به آنتی ویروس مجهز کنند. همچنین منابع معتبر متنوعی برنامه‌های ضد‌ویروس را برای تلویزیون ال ای دی ال جی ارائه می‌دهند.

برای جلوگیری از ویروسی شدن مین برد تلویزیون چه باید کرد؟

اتصال مستقیم اسمارت تی‌وی‌ها به شبکه اینترنت، خطر هک سیستم و اختلال در اجرای برنامه‌های تلویزیون را به دنبال دارد. توصیه می‌شود که قبل از اتصال هر نوع دستگاه خروجی به تلویزیون، مانند هارد و فلش مموری حتما آن‌ها را ویروس‌کشی کنید. همچنین هر ماه، یک بار تلویزیون ال جی خود را از لحاظ وجود ویروس اسکن کنید. برای حل مشکل روشن نشدن تلویزیون LED‌ ال جی به دلیل آلودگی به ویروس، باید تلویزیون را مجدد با استفاده از دستگاه پروگرمر، برنامه‌ریزی و راه‌اندازی نمود.

استفاده از کابل HDMI نامرغوب

استفاده از کابل‌های بی‌کیفیت و غیراستاندارد HDMI، موجب آسیب‌رسانی به قطعه برد تلویزیون ال جی و در نتیجه روشن نشدن آن خواهد شد. به همین دلیل بهتر است برای خرید انواع کابل‌های قابل اتصال به تلویزیون ال جی، به سراغ فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد بروید.

بروز مشکل آب خوردگی در تلویزیون LED ال جی

آب خوردگی تلویزیون موجب آسیب جدی به مین برد تلویزیون خواهد شد. مین برد یا مادر برد، مشخص‌کننده نقش هر قطعه در تلویزیون است و واضح است که سوختگی و خرابی آن موجب روشن نشدن تلویزیون خواهد شد. اغلب افراد تصور می‌کنند که منظور از آب خوردگی تلویزیون، پاشیدن آب روی آن است اما باید توجه داشت که به طور کلی، به هر گونه نفوذ رطوبت به داخل فلت‌ها و سولفاته شدن مدارهای داخلی تلویزیون، آب خوردگی گفته می‌شود. این مشکل اغلب به دلیل اسپری کردن مستقیم مایع پاک کننده روی پنل ال ای دی اتفاق می‌افتد.

در صورت سولفاته شدن فلت‌های COF تلویزیون ال جی، با استفاده از بندینگ ماشین، آب خوردگی پنل تلویزیون تعمیر خواهد شد. توصیه می‌شود برای جلوگیری از آب خوردگی تلویزیون و آسیب‌های احتمالی که به مین برد دستگاه وارد خواهد شد، برای تمیز کردن سطح نمایشگر تلویزیون ابتدا مقداری از مایع پاک کننده را روی پارچه تمیز اسپری کنید، سپس پارچه را روی سطح پنل بکشید.

نقص قطعه cpu مین برد تلویزیون ال جی

همان طور که اشاره کردیم، مین برد یا برد مادر به دلیل قرارگیری قطعات اصلی مانند: پردازشگر تلویزیون، ورودی صدا، تصویر و… روی آن حیاتی‌ترین بخش در ساختمان تلویزیون است بنابراین هر گونه خرابی در اجزای آن به خاموشی ابدی دستگاه منتهی می‌شود. یکی از اجزای اصلی مین برد، پردازشگر تلویزیون یا همان  cpuاست. استفاده از کابل‌های غیراورجینال و نامرغوب و متصل کردن آن‌ها به تلویزیون، موجب سوختن cpu می‌شود.

به طور کلی اگر در هنگام تماشای تلویزیون ناگهان نمایشگر دستگاه شما خاموش شد و در حالت استندبای (Stand by) قرار گرفت یعنی تلاش شما برای روشن کردن مجدد آن بی‌تاثیر بود، می‌توانید با قطعیت عیب اصلی را به خرابی مین برد تلویزیون خود ارتباط دهید.

جمع‌بندی

عواملی که باعث روشن نشدن تلویزیون LED ال جی می‌شوند را می‌توان در دو دسته مربوط به عیوب مین برد و پاور برد طبقه‌بندی کرد. این دو قطعه اصلی‌ترین نقش را در راه‌اندازی و عملکرد تلویزیون ال جی دارند بنابراین برای محافظت از آن‌ها بهتر است که عوامل آسیب رسان به این قطعات را کنترل کرد. همچنین توصیه می شود در صورت عدم برخورداری از علم کافی در زمینه تعمیرات تلویزیون ال جی، از دستکاری دستگاه اجتناب نمایید و فورا با تعمیرگاه ها، مراکز خدمات پس از فروش و نمایندگی های مجاز تعمیرات ال جی مانند نمایندگی تعمیر ال جی دیبا پشتیبان ( lgposhtiban.com ) تماس حاصل نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات