حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه توسعه گوشی 5G بلک بری به‌دلیل مشکلات حقوقی برای همیشه متوقف شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | بلک‌بری

در مهرماه سال جاری برای اولین بار خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه استارت‌آپ تگزاسی OnwardMobility قصد دارد یک گوشی هوشمند تحت برند بلک بری با پشتیبانی از شبکه 5G را معرفی کند. در آن زمان، این شرکت تأیید کرد که «تلفن جدید 5G بلک بری» در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد؛ اما با اتمام سال میلادی، این مورد به‌وضوح اتفاق نیفتاد. سپس در یک پست وبلاگی در ژانویه 2022، OnwardMobility ادعا کرد که بلک بری “هنوز نمرده” و یک تلفن 5G با کیبورد فیزیکی از سوی این شرکت در راه است. متأسفانه اما، CrackBerry به‌تازگی گزارش داده است که برخلاف ادعای پیشین، توسعه گوشی هوشمند 5G بلک بری به‌دلیل مسائل حقوقی برای همیشه متوقف شده و درحال‌حاضر هیچ برنامه‌ای نیز برای ارائه آن وجود ندارد.

توقف تولید گوشی بلک بری با پشتیبانی از 5G

آخرین اعلامیه، پس از انتشار دو گزارش مهم بلک بری در اوایل سال جاری منتشر شد. در ماه ژانویه، هم BlackBerry و هم تعداد زیادی از برنامه‌های اندرویدی متعلق‌به این برند به وضعیت پایان عمر خود رسیدند. تنها چند هفته پیش، بلک بری اعلام کرد که پتنت‌های مربوط‌به تلفن‌همراه، پیام‌رسانی و شبکه‌های بی‌سیم خود را به قیمت حدوداً 600 میلیون دلار می‌فروشد.

فروش این پتنت‌ها نشان می‌دهد که بلک بری می‌خواهد گذشته گوشی‌های هوشمند خود را پشت‌سر گذاشته و شاید به تلاش‌های خود برای صدور مجوز استفاده از برند خود توسط دیگر شرکت‌ها نیز بسط پیدا کند. بااین‌حال، این موضوع درباب توقف فعالیت برخی از برنامه‌های اندرویدی این شرکت مانند BlackBerry Launcher، مجموعه امنیتی DTEK و Privacy Shade کمکی نخواهد کرد. بنابراین هر شرکتی که امیدوار است یک گوشی اندرویدی با برند بلک بری بسازد، به این خدمات دسترسی نخواهد داشت.

توقف تولید گوشی بلک بری با پشتیبانی از 5G

توقف تولید گوشی بلک بری با پشتیبانی از 5G

پس از اعلام این خبر، وب‌سایت Android Police ادعای بلک بری مبنی‌بر عدم معرفی تلفن هوشمند 5G با برند خود را تأیید کرده است. این رسانه، به نقل از منابع خود، بیان می‌کند که این لغو توسعه به‌دلیل چالش‌های زنجیره تأمین OnwardMobility و همچنین تصمیم بلک بری علیه صدور مجوز این برند برای گوشی‌های هوشمند بوده است.

شایان‌ذکر است که تاکنون OnwardMobility بیانیه‌ای رسمی مبنی‌بر توقف تولید گوشی هوشمند بلک بری را منتشر نکرده است، اما احتمال عرضه یک تلفن جدید بدون برند بلک بری در آینده نزدیک وجود دارد. در این مورد، احتمالاً باید منتظر اظهارنظر رسمی از سوی این شرکت باشیم.

نظر شما درباره توقف تولید گوشی هوشمند بلک بری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی