حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

8 علت نشت آب یا آبریزی از زیر ماشین ظرفشویی بوش

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

با وجود اینکه ماشین ظرفشویی بوش یکی از معروف‎ترین و باکیفیت ترین برندهای لوازم خانگی است ولی باز هم ممکن است به دنبال علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی بوش باشید و با این مشکل روبرو شده باشید.

اگر متوجه شده اید که ماشین ظرفشویی شما مشکل نشتی آب دارد. پس وقت آن است که به دنبال عیب یابی و تعمیر آن باشید. معمولا ماشین ظرفشویی از درب جلو یا زیر آن دچار نشتی می‎شود. برای آنکه ماشین ظرفشویی‎تان را به خوبی تعمیر کنید لازم است تا علت نشتی یا آبریزی را به درستی دریابید.

چه چیزی علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی بوش می‎شود؟ عیب یابی و راه حل

بیایید در ادامه این مقاله که توسط تیم تخصصی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش شیراز امداد بعنوان نمایندگی بوش در شیراز نگارش شده است، با هم نگاهی به علل و راه حل‎های رفع نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی بوش داشته باشیم.

از بین رفتن عایق بندی درب

یک علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی بوش، از بین رفتن عایق بندی درب است. در این صورت ممکن است از درب ماشین نیز آب چکه کند.

برای کشف مشکل، در ماشین ظرفشویی را باز کنید و  اطراف آن را بررسی کنید. اگر نوار دور آن در جایی از بین رفته یا دچار پارگی و ساییدگی شده باشد، علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی بوش همین است.

برای حل مشکل نوار آسیب دیده را در اسرع وقت تعویض کنید تا آبریزی متوقف شود.

همچنین قفل درب را بررسی کنید. گاهی قفل شکسته، خم یا شل شده است. آن را تعمیر کنید. اگر شل شده است با پیچ گوشتی آن را سفت کنید. اگر به شکل غیر قابل تعمیری آسیب دیده باشد مجبور به تعویض آن هستید.

استفاده نادرست از مواد شوینده

مطمئن شوید که به مقدار کافی از مواد شوینده با توجه به حجم ظروف و ماشین ظرفشویی استفاده می‎کنید. اگر بیش از حد مواد شوینده بریزید، کف سرریز می‎شود و ممکن است به شکل قطره‎های آب در اطراف ماشین ظرفشویی به نظر بیاید.

از مواد شوینده‎ای غیر از مواد مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده نکنید. مثلا مایع ظرفشویی بیش از حد کف می‎کند و اگر در ماشین ظرفشویی استفاده شود باعث ایجاد مشکل می‎گردد.

گاهی بر اثر اشتباه به چای پودر ماشین ظرفشویی از پودرهای دیگر استفاده می‎کنید. اگر ظروف شما کثیف می‎مانند، وقت آن شده که مواد شوینده‎تان را بررسی کنید. از مواد طراحی شده برای ماشین ظرفشویی استفاده کنید تا در طول شستشو کف زیادی ایجاد نشود. همچنین مواد شویندۀ قوی باعث ترک خوردن و پوسیدگی تیغه‎ها، سبد، مخزن و سایر قطعات می‎شود. مضافاً آنکه ظروف نیز ممکن است خراب شوند.

اتصال نادرست شیر آب علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی بوش

شیر آب ورودی در قسمت جلوی کف ماشین ظرفشویی قرار گرفته است. از طریق این شیر آب وارد لوله‎های آب داخل ماشین می‎شود. شیر آب باید به خوبی عایق بندی و به درستی نصب شده باشد. اهمیت نصب صحیح این شیر تنها برای دسترسی به آن نیست، بلکه فشار آب را نیز تنظیم می‏کند. اگر می‎خواهید متوجه علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی بوش شوید، این شیر را با دقت چک کنید. ممکن است قطرات آب را ببینید که از اطراف محل اتصال بیرون می‎ریزد. ممکن است شیر ورودی نشتی داشته باشد. گاهی پس از مدتی به دلیل وجود مواد سخت در آب، شیر زنگ می‎زند و دچار خوردگی می‎شود و آب از آن نشت می‎کند.

در صورتی که نشتی از شیر ورود آب است، اتصال آن را از آب قطع کنید و در اسرع وقت شیر را تعویض نمایید.

ماشین ظرفشویی تراز نیست

اگر زیر ماشین ظرفشویی از یک طرف نشتی دارد ممکن است آبریزی آب از زیر ماشین ظرفشویی بوش به خاطر تراز نکردن درست باشد.

برای آنکه ماشین ظرفشویی شما به درستی کار کند باید روی سطح تراز شده باشد. اگر این کار را به نحو صحیح انجام نداده باشید، ممکن است با اندکی نشتی آب از زیر آن مواجه شوید. برای آنکه سطح تراز آن را چک کنید، می‎توانید از تراز افقی استفاده کنید. این وسیله یک حباب در محفظه‎ای کوچک و پر از مایع دارد که در صورت تراز بودن وسیله، حباب در خط وسط که قبلا مشخص شده است قرار می‎گیرد.

برای تراز کردن ماشین ظرفشویی، پیچ تنظیم پایه‎ها را بچرخانید تا پایه بلندتر یا کوتاه تر شود. وقتی که ماشین ظرفشویی در سر جای خود محکم شد و به هیچ کدام از طرفین کج نبود، به شکل صحیح تراز شده است.

نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی بوش به علت آب بندی نادرست پمپ

یکی از علل شایع نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی بوش، آب بندی غیر اصولی پمپ یا شل شدن آن است. تشخیص این مشکل کمی سخت است چرا که اغلب در کف ماشین ظرفشویی اتفاق می‎افتد و هیچ نشانۀ ظاهری و قابل مشاهده از چکه کردن آب از زیر ماشین ظرفشویی وجود ندارد. بهترین راه برای فهمیدن آن، بررسی کردن پمپ آب و جستجوی نشتی در آن است.

در واقع تنها زمانی این مشکل خود را نشان می‎دهد که آب برای مدتی در ماشین ظرفشویی چرخش داشته باشد. زمانی که شیر آب را ببندید، نشتی هم متوقف می‎شود.

اگر متوجه آبریزی از پمپ یا جایگاه موتور و محفظه شدید، ممکن است نیاز به تعویض آب بندی داشته باشد. واشرهای پلاستیکی به مرور زمان پوسیده می‎شوند و برای جلوگیری از نشتی باید آن‎ها را تعویض کرد.

لوله ‎های آب و شلنگ تخلیه را بررسی کنید

اگر نشتی از شلنگ باشد، یا شلنگ آب‎گیری و یا شلنگ تخلیه است. این شلنگ‎ها از پلاستیک ساخته می‎شوند و اگر دچار مشکلی نشوند به راحتی قابل تعویضند. برای تعمیر کافیست آن‎ها را تعویض کنید.

یک علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی بوش، چکه کردن از شلنگ است. لوله هایی که ماشین ظرفشویی را به مخزن آب یا فاضلاب وصل می‎کنند، دلیل شایع نشتی هستند. هر دو طرف شلنگ‎های آب گیری و تخلیه را بررسی کنید و به دنبال شکاف یا ترک باشید. اگر ایرادی بود آن را تعویض کنید.

مخزن ظروف ماشین ظرفشویی تَرَک خورده است

اگر با وجود سالم بودن همۀ اتصالات، همیشه ماشین ظرفشویی نشتی دارد، یکی از شایع‎ترین علل آن وجود یک ترک و شکستگی در مخزن ظروف ماشین ظرفشویی است. دلایل متعددی مثل افتادن ظروف بر کف ماشین یا مواد شویندۀ قوی باعث آن می‎شود. در صورت وجود این مشکل، کف ماشین ظرفشویی نمی‎تواند آب را نگه دارد و در طول هر چرخۀ شستشو زمانی که مخزن پر از آب می‌شود آب از زیر ماشین ظرفشویی نشت می‎کند.

اگر از مواد شویندۀ قوی زیاد استفاده می‎کنید یا این مواد را در برنامه‎هایی که برای شستشوی ظروف بسیار کثیف نیست به کار می‎برید، احتمال ترک خوردن مخزن ماشین ظرفشویی را بالا می‎برید.

شناور ماشین ظرفشویی خراب شده است

گاهی علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی بوش یا از درب آن، پر شدن بیش از حد مخزن ماشین ظرفشویی از آب است. در این صورت محتمل‎ترین علت خرابی شناور است. ممکن است چیزی به شناور گیر کرده باشد و مانع عملکرد درست آن شود. در صورتی که شناور به درستی کار نکند، باعث ایجاد مشکلات بزرگی برای ماشین ظرفشویی شما خواهد شد. اگر شناور خراب شده است باید در اسرع وقت تعویض شود.

شناور برای تنظیم سطح آب در مخزن ماشین ظرفشویی است. اگر این وسیله درست کار نکند، تمام کف آشپزخانه را آب بر می‎دارد. این وسیلۀ کوچک می‎تواند علت آبریزی از زیر ماشین ظرفشویی باشد.

شناور در کف ماشین ظرفشویی قرار دارد و از پر شدن بیش از حد مخزن جلوگیری می‎کند. اگر به عملکرد آن شک دارید، آن را با یک مولتی متر چک کنید.

در آخر مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی شیراز امداد به شما توصیه می نمایید در صورت عدم تخصصی کافی از دستکاری بیشتر دستگاه پرهیز نمایید و فورا با نمایندگی های مجاز تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش در شهر خود تماس حاصل نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات