حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کتاب معجزه شکرگزاری ، معجزۀ زندگی‌تان را پیدا کنید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

معجزۀ شکرگزاری (راندا برن، 2012)

– اگر می‌خواهید نعمتی را در زندگی‌تان افزایش دهید؛ در ابتدا باید به دلیل داشته‌های کنونی زندگی‌تان از خداوند سپاس‌گزاری کنید.

آیا به قدر کافی قدردان زندگی‌تان هستید؟ شکرگزار چطور؟ فکر می‌کنید اگر قدردان‌تر باشید زندگی بهتری خواهید داشت؟ یا معتقدید قدردانی و شکرگزاری تغییری در زندگی‌تان به وجود نخواهد آورد؟

کتاب معجزۀ شکرگزاری (The Magic)، سومین کتاب از مجموعه کتاب‌های راز است. این کتاب توجه جهانیان را به خود جلب کرده و بیداری جهانی را برانگیخته است. کتاب معجزۀ شکرگزاری، ما را یک قدم فراتر از کتاب «راز» می‌برد و به ما نشان می‌دهد که قدردانی کلید تغییر زندگی شماست.

هر فصل کتابِ معجزۀ شکرگزاری تمرین‌های ویژه‌ای دارد تا به شما کمک کند یاد بگیرید چطور قدردان باشید. این کتاب و تمرین‌هایش نه تنها به شما کمک کرده و یادتان می‌دهد طرز تفکرتان را تغییر دهید بلکه به شما کمک می‌کند تا رویاها و آرزوهایتان را به واقعیت تبدیل کنید.

 

معرفی کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن

کتاب معجزه شکرگزاری اثر راندا برن جنجالی‌ترین کتاب خودیاری قرن است. یک کلمه همه چیز را تغییر خواهد داد… «اصلا مهم نیست چه کسی هستید، کجا هستید، اصلاً مهم نیست که شرایط فعلی‌تان چیست، معجزۀ قدردانی کُل زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد!»

برای بیش از بیست قرن، هر کسی کلمات درون کتاب‌های مقدس را می‌خواند یا آن‌ها برای‌شان ابهام‌آمیز بود یا گیج می‌شدند و یا برداشت درستی از آن‌ها نداشتند. فقط تعداد کمی از مردم در طول تاریخ متوجه شده‌اند که این کلمات مثل معما هستند – و وقتی معما را حل کردید- دنیای جدیدی در مقابل چشمان‌تان ظاهر می‌شود.

در کتاب معجزۀ شکرگزاری، روندا برن این دانش دگرگون کنندۀ زندگی را به جهان نشان می‌دهد. بعد در یک سفر باورنکردنی 28 روزه، به شما می‌آموزد که چگونه این دانش را در زندگی رومزه‌تان به کار ببرید.

در این کتاب نویسنده فرمول‌های معجزه را ذکر کرده است:

۱. فرمول معجزه: از عمد فکر کنید و کلمۀ جادویی «متشکرم» را بگویید.

۲. هر چه بیشتر به طور عمد فکر کنید و کلمۀ جادویی «متشکرم» را بگویید، احساس قدردانی بیشتری خواهید داشت.

3. هر چه بیشتر به صورت عمدی فکر کرده و احساس قدردانی کنید، نعمت‌های بیشتری دریافت خواهید کرد.

 

خلاصۀ بخش‌های اولیۀ کتاب معجزۀ شکرگزاری 

بخش اول، آیا به معجزه اعتقاد دارید؟

برن می‌گوید مردمی که به معجزه اعتقاد ندارند هرگز معجزه‌ای در زندگی نخواهند دید.

در این بخش نویسنده از شما می‌خواد کودکی‌هایتان را به‌خاطر آورید. وقتی کودک بودید، دنیا را جایی شگفت‌انگیز می‌دیدید و دنیا حیران‌تان می‌کرد. در دوران کودکی زندگی به نظرتان بسیار هیجان‌انگیز بود و هر چیز کوچکی شما را به وجد می‌آورد. حتی وقتی دندان‌مان می‌افتاد ذوق زده می‌شدیم چون فکر می‌کردیم پری دندان خواهد آمد و دندان‌مان را خواهد بُرد. دلیلی که نویسنده این مطالب را به شما یادآوری می‌کند این است که در کودکی ما همیشه احساس‌های خوشایند و دلپسندی درون‌مان داشتیم که همه چیز به‌نظرمان خوب و دوست داشتنی می‌آمد. حس می‌کردیم دنیا خیلی زیباست، در کودکی فکر می‌کردیم دنیا جادویی است.

از این رو نویسنده می‌گوید جادویی که زمانی به آن اعتقاد داشتید حقیقت است و این دیدگاه بزرگسالانۀ سرخورده از زندگی اشتباه است، معجزه به اندازۀ خودتان واقعی است.

 

بخش دوم، راز بزرگی فاش می‌شود

در این بخش نویسنده می‌گوید همیشه باید حس قدردانی داشته باشیم. چیزهای بیشتر نصیب کسانی می‌شود که قدردان باشند و آن کسانی که هیچ‌وقت قدردان نیستند آن‌وقت حتی چیزهایی که به وی عطا شده است را نیز از دست خواهند داد.

به اعتقاد نویسنده قدردانی از طریق قانون جهانی‌ای کار می‌کند که کل زندگی‌تان در کنترلش است.

حتماً این ضرب‌المثل‌های معروف را شنیده‌اید که می‌گویند: «از ماست که بر ماست»، «هر چه کُنی به خود کُنی، گر همه نیک و بد کنی» یا «چیزی که عوض داره گله نداره».

خب تمام این ضرب‌المثل‌ها دارند همان قانون جهانی و همچنین اصلی جهانی‌ را توضیح می‌دهند که دانشمند بزرگ سِر آیزاک نیوتُن کشف کرد.

 

بخش سوم، نخ طلایی شکرگزاری

همیشه شکرگزار چیزهایی که در زندگی دارید باشید. نویسنده اعتقاد دارد، همان صبح که چشمان‌تان را باز می‌کنید به‌خاطر نور صبح‌گاهی، زندگی‌تان و قدرت‌تان شکرگزاری کنید. به خاطر لذت زندگی و این‌که می‌توانید زندگی کنید شکرگزار باشید. نویسنده می‌گوید که اگر هیچ دلیلی پیدا نمی‌کنید که شکرگزار باشید آن‌وقت تقصیر خودتان است و علت درون خودتان نهفته است.

 

بخش چهارم، کشفیات من

در این بخش نویسنده در مورد داستان خودش حرف می‌زند. نویسنده می‌گوید خودش نمونۀ بارز وقتی است که انسان از قدردانی بی‌خبر است و این‌که چه اتفاقی می‌افتد اگر قدردانی را در زندگی‌اش بگنجاند.

نویسنده در این بخش می‌گوید که اگر کسی شش سال پیش از او می‌پرسید که آیا انسانی قدردان است آن‌وقت او قطعاً جواب بله می‌داد، حتماً می‌گفت انسانی قدردان است. من وقتی کسی دری را برایم باز می‌کند تشکر می‌کنم، وقتی کسی به من چیزی هدیه بدهد تشکر می‌کنم، اگر کسی کاری برایم انجام بدهد هم تشکر می‌کنم.

اما در واقع من اصلاً هم متشکر نبودم! اصلاً حتی نمی‌دانستم قدردان بودن یعنی چه؟ و گفتن «متشکرم» در مواقعی که چیزی گیرتان می‌آید بدین معنا نیست که شما شکرگزار و قدردان هستید.

 

بخش پنجم، معجزه را به زندگی‌تان بیاورید

نویسنده می‌گوید که قدردانی را به زندگی‌ و درون‌تان بیاورید و آن‌وقت جادو را به زندگی‌تان آورده‌اید. نویسنده اعتقاد دارد که قدردانی می‌تواند روابط‌تان را تبدیل به روابطی شاد و معنادار کند.

شما همین الان هم می‌توانید تشخیص دهید که در واقع چقدر از شکرگزاری در زندگی‌تان بهره برده‌اید. فقط کافی‌ست نگاهی به نواحی اصلی زندگی‌تان مثل پول، سلامتی، شادی، شغل، خانه و روابط‌تان بیندازید. آن نواحی از زندگی‌تان که غنی و خارق‌العاده‌اند در واقع همان نواحی‌ای هستند که در آن شکرگزار بوده‌اید و نتیجه‌اش را دیده‌اید.

 

دربارۀ نویسندۀ کتاب معجزه شکرگزاری

راندا برن در 12 مارچ سال 1951 در ملبورن استرالیا به دنیا آمد. وی خالق و مدیر تولید فیلم «راز» و خالق کتاب‌هایی با عنوان «راز»، «قدرت»، «معجزۀ شکرگزاری» و «قهرمان» است.بعد ها  خرید کتاب های او  به شدت رونق گرفت .

راندا در ابتدا تهیه کنندۀ برنامه‌های رادیویی بود اما شغلش ناگهان 360 درجه تغییر کرد وقتی که فهمید فیلم «راز» را میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا تماشا کرده‌اند.

سال 2004 بود که راندا به دلایل حرفه‌ای و شخصی دچار فروپاشی روانی شد و راز پشت فیلم و کتاب «رازش» را کشف کرد. این رازی بود که از زمان بشریت وجود داشت اما به طور گسترده شناخته شده یا عملی نشده بود. او احساس کرد که قانونی را کشف کرده که به هر جنبه‌ای از زندگی ما مربوط می‌شود، قانونی که مرگ‌ناپذیر و ابدی‌ست؛ «قانون جذب».

از این‌رو در سال 2006 فیلم را با عنوان «راز» منتشر کرد. این فیلم به قدری با موفقیت روبه‌رو شد که او در همان سال کتابی با همین نام نوشت. این کتاب در نوامبر سال 2006 و پس از انتشار، تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شد و به مدت 146 هفتۀ متوالی در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار داشت.

بعد به کارش ادامه داد و کتاب «قدرت» را در سال 2010 و کتاب «معجزۀ شکرگزاری» را در سال 2012 به چاپ رساند.

 

دربارۀ مترجم کتاب معجزه شکرگزاری

وامق عسکری مترجم کتاب معجزۀ شکرگزاری فارغ‌التحصیل دکترای دانشگاه فنیکس است. مطالعاتش را به صورت حرفه‌ای در مورد موفقیت فردی و روش‌های رسیدن به آن ادامه داده است. از بین اساتید این علم، بیشترین تمرکز را بر نوشته‌های دکتر ناپلئون هیل داشته است. خیلی زود دوره‌های آموزشی آنلاینش را برای علاقه‌مندان به مدیریت اجرایی تجاری راه‌اندازی کرد تا روش‌های علمی موفقیت و ثروتمند شدن را به دیگران یاد دهد. وامق عسکری به مدت 5 سال شاگرد باب پراکتر بوده و خودش نیز کتاب‌های زیادی را نوشته است.

نشر ندای معاصر کتاب معجزۀ شکرگزاری را با ترجمۀ وامق عسکری به چاپ رسانده است.

 

امتیازات 

سایت گودریدز امتیاز 4.1 از 5 را به این کتاب داده است.

 

میزان فروش کتاب 

کتاب راز پرفروش‌ترین کتاب در سراسر جهان است که به 50 زبان زندۀ دنیا ترجمه شده و بیش از 20 میلیون نسخه از آن به چاپ رسیده است.

 

تحلیل سی بوک در خصوص خرید کتاب معجزه شکرگزاری

چه کسی دلش نمی‌خواهد به راحتی و آسانی یاد بگیرید شکرگزار و قدردان باشد و مثل نویسندۀ این کتاب 360 درجه زندگی‌اش را تغییر دهد! متن کتاب بسیار ساده است و در مدت زمانی کوتاهی می‌توانید تمرین‌های کتاب را انجام دهید.

پس اگر می‌خواهید با کتاب معجزه ببینید می‌توانید خرید کتاب معجزۀ شکرگزاری را از فروشگاه سی‌بوک با تخفیف ویژه مد نظر قرار دهید .

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات