حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دانلود بهترین فیلم های فلسفی جهان به ترتیب امتیاز در imdb

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

ما لیستی از برترین فیلمهای فلسفی را برای کسانی که عاشق فلسفه هستند تهیه کرده‌ ایم. داستان فیلم‌ هایی که در لیست فیلم های فلسفی خارجی هستند به مضامینی مرتبط با رشته فلسفه اشاره دارند و شخصیت‌های این فیلم‌ها موضوعاتی را درباره ریشه‌ ها و اهمیت هستی مطرح می‌ کنند. در این لیست، فیلم‌ها به ترتیب امتیاز IMDb آورده شده‌ اند. این فیلم برای کسانی رشته فلسفه هستند و یا کسانی که به موضوعات فلسفی علاقمند هستند بسیار عمیق و گیرا می باشند، پیشنهاد میکنیم این فیلم ها را با دوبله فارسی در سایت نیکی دیلی دریافت کنید.

دانلود فیلم های فلسفی

1- درخت زندگی

درخت زندگی (The Tree of Life) فیلمی آمریکایی با ژانر درام و تجربی که توسط فاکس سرچلایت پیکچرز در تاریخ 27 مه 2011 در آمریکا اکران شد. کارگردان و نویسنده این فیلم ترنس مالیک و بازیگران اصلی آن برد پیت، شان پن، جسیکا چستین می‌ باشند. فیلم معنی و تاریخچه زندگی را از دید مردی میان سال با مرور خاطرات کودکی او در دهه 1950 در تگزاس بازسازی می‌ک ند و آن را با جلوه‌های تصویری به منشا خلقت پیوند می‌ دهد.

درخت زندگی با تصویر سخن می گوید، تصاویر و سکانس ها و موسیقی موتاژ شده بر آنها و در کل فضای فیلم درخت زندگی احساس عمیق و درونی در مخاطب ایجاد میکند که باعث می شود مخاطب دیدگاه عمیق تری نسبت به پدیده های اطرافش پیدا می کند و در دنیای اطرافش حاضرتر باشد و دیدی عمقی تر و زیبایی شناسانه تر نسبت به اطرافش داشته باشد.

2- بلید رانر

بلِید رانر (Blade Runner) فیلمی پادآرمان‌شهری، نئو نوآر و علمی-تخیلی محصول 1982 آمریکا به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی هریسون فورد و روتخر هاور است. داستان این فیلم برداشتی آزاد از رمان “آیا آدم‌ مصنوعی‌ ها خواب گوسفند برقی می‌ بینند؟” نوشتهٔ فیلیپ کی. دیک است. موسیقی بلید رانر اثر ونگلیس آهنگساز یونانی است.

قسمت‌ هایی از آهنگ متن به همراه نسخه دوم ویرایش شده فیلم در سال 1993 اضافه گردید. همچنین در سال 2007 همزمان با بیست و پنجمین سالگرد تولید فیلم مجموعه ای تحت عنوان سه‌ گانه بلیدرانر حاوی سه لوح‌ فشرده از موسیقی متن فیلم و بخش های ارائه نشده منتشر شد. این فیلم توسط موسسه فیلم آمریکا در زمره یکصد فیلم برتر تاریخ سینما قرار داده شده است.

3- استاکر

استاکر (به روسی: Сталкер) فیلمی روسی محصول سال 1979 و ساخته آندری تارکوفسکی در سبک علمی تخیلی است. فیلم اقتباسی آزاد از رمان گردش کنار جاده اثر برادران استروگاتسکی، تلفیقی از المانهای ژانر علمی تخیلی با موضوعات دراماتیک روانشناختی و فلسفی است. عنوان فیلم به روسی Сталкер می‌باشد که به معنی «راه‌ بلد» یا «راهنما» است. بازیگران این فیلم؛ آلیسا فرایندلیش، الکساندر کایدانوفسکی، آناتولی سولونیتسین می باشند.

در یک کشور کوچک و بدون نام منطقه ای به نام Zone وجود دارد. این یک منطقه غیرعادی است، و در داخل مکانی است که به عنوان اتاق شناخته می شود، جایی که اعتقاد بر این است که خواسته های آن برآورده می شود. دولت منطقه را یک منطقه ممنوعه اعلام کرد و آن را مسدود کرد. این مانع از ورود مردم به منطقه نشده است. یک نویسنده و یک استاد می خواهند به منطقه برسند. راهنمای آنها – مردی که به عنوان استالکر شناخته می شود، رابطه خاصی با منطقه دارد.

4- یادگاری

فیلم سینمایی یادگاری یا ممنتو (Memento) یک فیلم معمایی و هیجان انگیز محصول سال 2000 کشور آمریکا به کارگردانی کریستوفر نولان است که توسط سه کمپانی Newmarket Capital Group و Team Todd و I Remember Productions تولید و منتشر شد؛ فیلمنامه این فیلم را نیز کریستوفر نولان براساس داستانی کوتاه از برادرش، جاناتان نولان به نام یادآور مرگ Memento Mori به رشته تحریر درآورده و بازیگرانی چون گای پیرس، کری-ان ماس، جو پانتولیانو، ماریان مولرلایلی، توماس لنون، لری هولدن، جورجا فاکس و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند؛ همچنین این فیلم که با بودجه 9 میلیون دلاری ساخته شده است، اولین بار در تاریخ 5 سپتامبر سال 2000 میلادی در پنجاه و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز Venice Film Festival در کشور ایتالیا به نمایش درآمد سپس در 25 می سال 2001 توسط Newmarket Films در سینماهای کشور آمریکا اکران شد و توانست به فروش تقریبی 40 میلیون دلار در سطح جهانی دست پیدا کند؛ فیلم یادگاری پس از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی متعدد موفق شد برنده 57 جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم اکشن، بهترین نویسنده سال، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین شده و نامزد دریافت 59 جایزه دیگر نیز شود که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی 2 جایزه اسکار برای بهترین فیلمنامه غیرافتباسی و بهترین تدوین فیلم اشاره کرد؛ جالب است بدانید فیلم یادگاری شامل سکانس‌هایی به صورت سیاه و سفید می‌باشد که روایت آن‌ها خطی است و بخشی دیگر از فیلم به صورت رنگی می‌باشد که وقایع آن به صورت معکوس (از آخر به اول) روایت می‌شود؛ در آخر داستان این دو روایت‌ به هم پیوند خورده و یک روایت کامل و منسجم را تولید می‌کنند؛ این فیلم پس از اکران با نقدهای مثبت فراوان و استقبال گسترده از سوی منتقدان و مخاطبین روبرو شد؛ فیلم یادگاری با رتبه 55 جزو 250 فیلم برتر سایت معتبر IMDB قرار دارد؛ از این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال 2000 میلادی یاد می‌ شود. این فیلم بی نظیر در دسته بهترین فیلم های دوبله فارسی سایت نیکی دیلی قرار دارد.

5- ماتریکس

فیلم سینمایی ماتریکس (The Matrix) فیلمی اکشن و علمی تخیلی محصول سال 1999 کشورهای آمریکا و استرالیا به کارگردانی مشترک لانا واچوسکی و لیلی واچوسکی است که توسط سه کمپانی Warner Bros و Village Roadshow Pictures و Groucho Film Partnership تولید و منتشر شد؛ فیلمنامه این فیلم را نیز لانا واچوسکی و لیلی واچوسکی به صورت مشترک به رشته تحریر درآورده و بازیگرانی چون کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری-ان ماس، هوگو ویوینگ، گلوریا فاستر، جو پانتولیانو، مارکوس چونگ، جولیان آراهانگا و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین این فیلم که با بودجه 63 میلیون دلاری ساخته شده است، اولین بار در تاریخ 31 مارس سال 1999 میلادی توسط Warner Bros در سینماهای کشور آمریکا اکران شد و توانست به فروش تقریبی 466.3 میلیون دلار در سطح جهانی دست پیدا کند؛ فیلم ماتریکس پس از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی متعدد موفق شد برنده 42 جایزه از جمله 4 جایزه اسکار برای بهترین ویرایش جلوه‌های صوتی، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین صداگذاری و بهترین تدوین فیلم شده و نامزد دریافت 51 جایزه دیگر نیز شود که از میان آن‌ها میتوان به نامزدی 3 جایزه بفتا برای بهترین طراحی تولید، بهترین فیلمبرداری و بهترین ویرایش اشاره کرد؛ این فیلم اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های ماتریکس با بازی کیانو ریوز می‌باشد؛ قسمت دوم با نام ماتریکس: بارگذاری مجدد در سال 2003 و قسمت سوم با عنوان انقلاب‌های ماتریکس در سال 2003 منتشر گردید؛ قسمت چهارم از این مجموعه نیز با نام The Matrix 4 در سال 2021 منتشر می‌شود؛ فیلم ماتریکس به‌ خاطر داشتن محتوای سنگین و ساختار پیچیده فلسفی شهرت دارد؛ این فیلم همچنین نمونه‌ای از سبک سایبرپانک است که یکی از زیر مجموعه‌های ژانر علمی تخیلی محسوب می‌شود و شامل منابع متعددی از ایده‌ها و تفکرات فلسفی و مذهبی است؛ روشی که واچوفسکی‌ها در ساخت صحنه‌های اکشن این فیلم به‌ کار گرفته‌اند تحت تاثیر انیمه‌های ژاپنی و فیلم‌های هنرهای رزمی بوده‌ است؛ این فیلم موجب مشهور شدن جلوه بصری تاخیر گلوله یا انجماد زمان شد، تکنیکی که طی آن صحنه‌های اکشن فیلم به صورت حرکت آهسته به نمایش درمی‌آید اما حرکت دوربین به نحوی است که گویی با سرعت معمولی در حال جابه‌جا شدن می‌باشد؛ این فیلم تاثیر زیادی بر فیلم‌های سبک ابرقهرمانی بعد از خود داشت؛ این فیلم که از آن به‌ عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی در تمام دوران‌ها یاد می‌شود، در سال 2012 به فهرست ملی ثبت فیلم آمریکا افزوده شد؛ همچنین ماتریکس در فهرست 250 فیلم برتر سایت IMDB در رتبه 16‌ام قرار دارد؛ علاوه بر این، مجموعه ماتریکس تنها به فیلم محدود نماند و به دنیای کتاب‌های کمیک، بازی‌های ویدیویی و انیمیشن‌های کوتاه نیز راه پیدا کرد که در این مسیر، واچوفسکی‌ها نقش مهمی به‌عهده داشتند؛ فیلم ماتریکس پس از اکران نقدهای مثبت زیادی از سوی منتقدان و مخاطبین دریافت نمود و آن‌ها جلوه‌های ویژه نوآورانه، سکانس‌های اکشن، فیلمبرداری و همچنین بازی خوب بازیگران را ستودند.

فیلم های زیادی با موضوع جهان هستی و فسلفی در رسانه نیکی دیلی با چندین کیفیت قرار گرفته است. همچنین میتوانید در دانلود فیلم خارجی رسانه نیکی دیلی آثاری با این مضمونی بیابید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات