حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه اگزینوس و اسنپداگون گلکسی S22 اولترا عملکرد مشابهی خواهند داشت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ پرچمداران خود را با دو تراشه اسنپداگون و اگزینوس عرضه می‌کند. نسل های قبلی پرچمداران این شرکت، به دلیل عملکرد ضعیف تر نسخه اگزینوس همیشه مورد سرزنش واقع شده اند. اما احتمالا این بار معادله تغییر پیدا خواهد کرد. گفته می‌شود که نسخه اگزینوس گلکسی S22 اولترا حداقل بر روی کاغذ عملکرد مشابهی را با نسخه اسنپداگون دارد.

نسخه اگزینوس گلکسی S22 اولترا عملکرد بهتری در بخش چند هسته ای نسبت به نسخه اسنپداگون دارد

در گزارش اخیر PhoneArena، نسخه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا (با اسم رمز SM-S908U) در مقابل نسخه اگزینوس گلکسی S22 اولترا قرار گرفته (این نسخه دارای اسم رمز SM-S908B است) و با آن مقایسه شده است. لازم به ذکر است که این مقایسه با توجه به نتایج Geekbench هر دو تراشه صورت گرفته است.

بنچمارک Geekbench نشان می‌دهد که نسخه Exynos 2200 در مقایسه با گوشی هوشمندی که به تراشه Snapdragon 8 Gen 1 مجهز است در بخش چند هسته ای عملکرد بهتری دارد! نسخه اگزینوس گلکسی S22 اولترا موفق به دریافت امتیاز ۳۵۰۸ و نسخه اسنپداگون موفق به دریافت امتیاز  ۳۴۶۲ در تست چند هسته ای Geekbench  شده است. با این وجود، در بخش تک هسته ای، اسنپداگون برنده است. نسخه اگزینوس و اسنپداگون به ترتیب امتیاز ۱۱۶۸ و ۱۲۲۶ را در بخش تک هسته ای کسب کرده اند.

رندر Galaxy S22 Ultra

همان‌طور که Gizmochina نیز اشاره کرده است، تراشه های اگزینوس معمولا در مدیریت حرارت مشکلات زیادی داشته اند. بنابراین باید منتظر بمانیم تا متوجه شویم که آیا این مشکل در جدیدترین پرچمدار سامسونگ حل شده است یا کماکان پابرجاست. بنچمارک Geekbench 5 معمولا بر روی تست CPU تمرکز دارد، بنابراین نمرات منتشر شده نشان دهنده عملکرد پردازنده گرافیکی نیستند.

مقایسه بنچمارک GeekBench 5 اگزینوس ۲۲۰۰ با اپل A15، مدیاتک Dimensity 9000 و ۲ اژادهای سرخ

 

می‌دانیم که پردازنده گرافیکی مبتنی بر AMD Xclipse 920 در تراشه اگزینوس، عملکرد بهتری نسبت به Adreno 730 موجود در Snapdragon 8 Gen 1 نخواهد داشت. درنهایت حداقل بر روی کاغذ، به نظر می‌رسد که نسخه اگزینوس و اسنپدراگون سامسونگ گلکسی S22 Ultra عملکرد مشابهی دارند. این خبر برای کابران مناطقی که تراشه اگزینوس را دریافت می‌کنند، قطعا امیدوار کننده خواهد بود. با وجود امتیازات منتشر شده، اما بحث پایداری و کنترل دمای تراشه اگزینوس هنوز نامشخص است.

نظر شما درباره تراشه Exynos 2200 سامسونگ چیست؟ آیا این تراشه می‌تواند چیپست پرچمدار کوالکام را به چالش بکشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی