حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی کوالکام در فصل اول ۲۰۲۲ اعلام شد: درآمد ۱۰ میلیارد دلاری به‌لطف فروش موفق تراشه

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، کوالکام

کوالکام صبح امروز گزارش مالی خود را برای سه‌ماهه اول مالی سال 2022 منتشر کرد که نشان می‌دهد این کمپانی همچنان به روند روبه‌رشد خود ادامه می‌دهد چراکه مجموع درآمد غول تراشه‌ساز اکنون به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده است؛ رقمی که پیش از این انتظار می‌رفت در طول فصل مذکور و باتوجه به مشکلات مربوط به کمبود قطعات، کاهش یابد.

گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۲ کوالکام

کسب‌وکار QCT کوالکام محرک اصلی پشت سه‌ماهه قوی شرکت بوده است، زیرا این بخش مسئول تولید چیپست‌هایی می‌باشد که در بهترین تلفن‌های اندرویدی استفاده می‌شود. QCT بیش از 8 میلیارد دلار درآمد به‌ارمغان آورده که نزدیک به 6 میلیارد دلار آن به رشد 42 درصدی گوشی‌ها نسبت به سال گذشته نسبت داده می‌شود.

این مورد همچنین نشان‌دهنده رشد قابل‌توجهی نسبت به سه‌ماهه قبل است که احتمالاً می‌تواند به درآمد کسب‌شده در فصل تعطیلات و همچنین افزایش تقاضا برای تلفن‌های هوشمند 5G نسبت داده شود.

Cristiano Amon، مدیرعامل کوالکام در بیانیه‌ای پیرامون گزارش مالی شرکت تحت‌نظرش بیان کرد:

“نتایج مالی سه‌ماهه ما منعکس‌کننده تقاضای قوی برای محصولات و فناوری‌های ماست، به‌طوری‌که درآمد QCT از درآمد هر شرکت نیمه‌رسانای دیگری فراتر می‌رود. ما درآغاز یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های تاریخ خود هستیم، بازار پرپتانسیل ما بیش از هفت برابر گسترش می‌یابد و به حدود 700 میلیارد دلار در دهه آینده خواهد رسید. نقشه راه فناوری، ما را به‌عنوان شریک منتخب هم برای موبایل و هم برای فناوری‌های ارتباطاتی درشرف پیشرفت معرفی می‌کند.”

رشد درآمد کوالکام در گزارش مالی این شرکت به‌لطف فروش قوی تراشه

رشد درآمد کوالکام در گزارش مالی این شرکت به‌لطف فروش قوی تراشه

قابل‌توجه است که درآمد کوالکام علی‌رغم کمبود مداوم تراشه در جهان که بر گوشی‌های هوشمند، خودرو، بازی و بسیاری از صنایع دیگر تأثیر گذاشته است، همچنان درحال افزایش است. یک گزارش اخیر دلیل این مشکل را کمبود ظرفیت تولید ویفر، درمیان عوامل دیگر، نشان می‌دهد. بااین‌حال، کوالکام قبلاً به مشارکت استراتژیک با شرکت‌هایی مانند اینتل که به آن‌ها کمک کرده تا ازپس مشکلات کمبود قطعات برآید، افتخار کرده است و آمون درجریان اعلام گزارش مالی روز چهارشنبه در مورد وضعیت کوالکام دوباره دیدگاه مثبت خود را پیرامون موقعیت کوالکام تکرار کرد:

“علی‌رغم چالش‌های جاری در سراسر زنجیره تأمین جهانی، ابتکارات چندمنبعی و توسعه ظرفیت ما بهبودهای تدریجی را در میزان عرضه در طول سال ارائه خواهد کرد.”

دیدگاه شما پیرامون گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۲ کوالکام و کسب درآمد بیش از ۱۰ میلیارد دلاری این کمپانی به‌لطف فروش مناسب تراشه به تولیدکنندگان گوشی هوشمند اندرویدی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی