حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه به عنوان یک فریلنسر، پروژه بگیریم؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

فریلنسر یا آزادکار، نیروی کاری است که در ازای هر پروژه‌ای که انجام می‌دهد، مبلغی دریافت می‌کند. این کار به ‌صورت ساعتی یا پاره ‌وقت انجام می‌شود و بازه زمانی مشخصی دارد. مبلغ پرداختی بابت هر پروژه و زمان ارائه آن نیز، مابین کارفرما و فریلنسر توافق می‌شود.

فریلنسرها خدمات خاصی را در حوزه‌ای مشخص با توجه به تخصص خود، به مشتریان و کارفرمایان ارائه می‌کنند. این افراد به استخدام رسمی شرکت و یا ارگان خاصی در نمی‌آیند و تنها بابت پروژه‌ای که به آن‌ها محول شده است، مبلغ توافق شده‌ای را دریافت می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید فریلنسر شوید اما نمی‌دانید چگونه پروژه بگیرید، در ادامه این مطلب به بررسی نحوه گرفتن پروژه‌های فریلنسری می‌پردازیم و بهترین وب ‌سایت برای گرفتن پروژه‌های فریلنسری را به شما معرفی می‌کنیم.

از چه راه‌هایی پروژه بگیریم؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فریلنسرها، نحوه گرفتن پروژه است. در ادامه چند راهکار کابردی را به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از وب‌ سایت‌های فریلنسری

یکی از بهترین روش‌ها، ثبت‌نام در سایت‌های فریلنسری همچون پونیشا است. این وب سایت‌ها همانند پلی است که میان کارفرمایان و فریلنسرها پیوندی را برقرار می‌کند.

اگر می‌خواهید به عنوان فریلنسر در این وب سایت‌ها فعالیت کنید، باید در ابتدا در آن‌ها ثبت‌نام کرده و مهارت‌ها و نمونه کارهای خود را در پروفایلتان ثبت کنید. سپس پروژه‌هایی را که کارفرمایان ثبت کرده‌اند را ببینید و برای انجام آن‌ها پیشنهاد خود را ارسال کنید.

دریافت پروژه‌ فریلنسری از وب‌ سایت شخصی

در کنار استفاده از وب ‌سایت‌های فریلنسری، بهتر است برای خود یک وب ‌سایت شخصی هم داشته باشید و به ‌مرور زمان نام و برند خود را گسترش دهید. در وب ‌سایت شخصی خود می‌توانید تعدادی از پروژه‌های انجام شده خود را قرار دهید. همچنین بهتر است تصاویری از پیام‌های رضایت کارفرمایان قبلی و از این‌ دسته مطالب را نیز در سایت خود قرار دهید.

دریافت پروژه فریلنسر از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، توئیتر، واتساپ، لینکدین و غیره می‌توانند به دریافت پروژه‌های فریلنسر بسیار کمک کنند. شما به عنوان یک آزادکار یا فریلنسر می‌توانید با ساختن اکانت در این شبکه‌های اجتماعی و قرار دادن محتوای مناسب، کاربران مرتبط را به خود جذب کرده و با ایجاد شبکه‌ای از افراد فعال در حوزه کاریتان، پیشنهاد پروژه‌های مختلفی را دریافت کنید.

نکاتی که باید به عنوان یک فریلنسر برای دریافت پروژه در نظر داشت

  • • برای گرفتن کارها و پروژه فریلنسری باید ترس را کنار گذاشته و پروژه‌های بزرگ را هم قبول کنید.
  • • برای انجام پروژه‌ها باید با برنامه‌ریزی اصولی پیش رفته و پروژه را به انجام برسانید.
  • • پیش‌ از دریافت پروژه، توضیحات کارفرما را به ‌طور کامل بررسی کنید و در صورتی‌که توانایی انجام آن کار را دارید، قیمت و زمان تحویل کار را به کارفرما ارائه کنید و نام خود را برای انجام آن کار ثبت کنید.
  • • بهتر است زمان در نظر گرفته شده برای انجام پروژه را کمی بیشتر از زمان اصلی به کارفرما اعلام کنید تا اگر به هر دلیلی نتوانستید طبق پیشبینی‌های خود عمل کنید، نزد کارفرما بدقول نشوید.

بهترین سایت برای پروژه گرفتن کدام است؟

از بین سایت‌های فریلنسری فعال در ایران، پونیشا بزرگترین سایت فعال در این زمینه است که بین افراد بسیار شناخته شده است. به دلیل فعال بودن کارفرمایان زیاد از سراسر ایران، این پلتفرم بهترین انتخاب شما برای دریافت پروژه فریلنسری خواهد بود. در کنار دریافت پروژه، می‌توانید از مطالب منتشر شده در پونیشا بلاگ نیز برای ارتقا سطح دانش و مهارت خود استفاده کنید.

مزایای استفاده از وب سایت‌های فریلنسری چون پونیشا

  • • از جمله مهمترین مزایای استفاده از پونیشا، دریافت و پرداخت وجه به ‌صورت ایمن است. با استفاده از ویژگی پرداخت امن، کارفرمایان و فریلنسرها می‌توانند در جهت پرداخت وجه و دریافت دستمزد، با خیال راحت و آسوده کار کنند. در واقع هم کارفرمایان از این‌موضوع اطمینان خاطر دارند که پروژه آن‌ها پس‌ از پرداخت وجه به طور صددرصد به دست آن‌ها خواهد رسید و هم فریلنسرها از این موضوع اطمینان خاطر خواهند داشت که پس از انجام پروژه، دستمزد آن‌ها پرداخت خواهد شد.
  • • یکی دیگر از مزایای استفاده از وب سایت پونیشا وجود کارفرماهای زیاد است که به دنبال استخدام فریلنسر هستند. این وب‌سایت به فریلنسرهای تازه‌کار کمک می‌کند تا کارفرماها و پروژه‌های مختلفی را پیدا کنند و همچنین به کارفرمایان نیز کمک می‌کند تا با بهترین و مناسب‌ترین هزینه، پروژه‌های مختلف خود را به انجام برسانند.

چالش‌ها استفاده از وب‌ سایت‌های فریلنسری

در نظر داشته باشید فریلنسرها می‌بایست به‌ دنبال دریافت پروژه و کارفرما باشند. زمانی که کارفرمایی پروژه‌ای را در وب‌ سایت‌های فریلنسری ثبت می‌کند، تمام فریلنسرها در تلاش هستند تا پروژه را از آن خود کنند. برخی از فریلنسرها برای دریافت حتمی پروژه، هزینه کارکرد خود را پایین‌تر می‌آورند تا کارفرما او را برای انجام پروژه انتخاب کند. پایین آوردن هزینه به صورت غیر معمول سبب می‌شود تا کار مابقی فریلنسرها خراب شود.

در واقع برای انجام پروژه‌های بعدی اگر کسی مبلغ معقولی را برای انجام پروژه پیشنهاد دهد، از نظر کارفرما بالا خواهد بود و ارزش کاری را که فریلنسر انجام می‌دهد، پایین می‌آورد. بنابراین بهتر به هر میزانی که کار می‌کنید مبلغ دریافت نمایید و فقط برای دریافت پروژه، قیمت را پایین نیاورید. وب ‌سایت پونیشا با توجه به شرایط و نوع پروژه بهترین پورسانت را به فریلنسرها ارائه می‌کند.

نتیجه‌گیری

با افزایش تعداد فریلنسرها، این روزها دریافت پروژه فریلنسری کار راحتی نیست. بنابراین لازم است که از بین روش‌های موجود برای پروژه گرفتن، بهترین را انتخاب کنید و در بهترین سایت‌های فریلنسری فعال باشید.

وب‌ سایت پونیشا که به‌عنوان بزرگترین وب‌ سایت فریلنسر در ایران به شمار می‌رود، به دلیل سابقه فراوانی که در این عرصه دارد، کارفرمایان فعال و در نتیجه پروژه‌های فعال بسیاری را در خود دارد. شما می‌توانید به عنوان یک فریلنسر با توجه به شرایط و ویژگی‌های کار، مبلغ مورد نظر خود را به کارفرما پیشنهاد داده و انجام پروژه را به عهده بگیرید. همچنین اگر کارفرما هستید و به دلیل شرایط پروژه خود احتیاج به تیم‌های فریلنسری دارید، می‌توانید از طریق این سایت، فریلنسر استخدام کنید.

در دنیای امروز ما، وجود زیرساخت اینترنت و انواع شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌ریز، باعث شده تا بسیاری از مشاغل را بتوانید در خانه‌ خود کنترل و هدایت کنید. خوشبختانه پونیشا با استخدام فریلنسر در حوزه‌های گوناگون این امکان را فراهم کرده تا بتوانید پروژه‌های متفاوتی را از بهترین و معتبرترین شرکت‌ها دریافت کنید. بنابراین، اگر به کار فریلنسری علاقه دارید، نکات گفته شده در این مقاله را به کار گرفته و با ثبت نام در پونیشا، شروع به کار کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات