حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توصیه FBI به ورزشکاران المپیکی برای کنار گذاشتن گوشی های شخصی در المپیک ۲۰۲۲

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، امنیت، حملات سایبری

روابط آمریکا و چین در چند سال اخیر به شدت دچار تنش شده است. از سویی مقامات آمریکایی به بهانه نقض امنیت ملی آمریکا و جاسوسی از شهروندان، شرکت‌های چینی همچون هواوی را مورد تحریم گسترده قرار می‌دهند. از سوی دیگر مقامات چینی نیز این رفتار آمریکا را غیر حرفه‌ای می‌دانند. اخیرا خبری منتشر شده که شامل توصیه FBI به ورزشکاران المپیکی برای کنار گذاشتن گوشی های شخصی در المپیک ۲۰۲۲ است. با ترنجی همراه باشید.

توصیه FBI به ورزشکاران المپیکی؛ احساس خطر از جانب نهادهای امنیتی آمریکا…!

اداره تحقیقات فدرال آمریکا اخیرا درباره احتمال وقوع حملات سایبری گسترده در بازی‌های المپیک زمستانی آینده پکن هشدار داده است. این آژانس ورزشکاران و سایر شرکت‌ کنندگان را تشویق کرده تا گوشی‌های هوشمند و سایر ابزارهای هوشمند خود را در خانه بگذارند و به جای آن از دستگاه‌های موقتی برای حافظت از امنیت و حریم خصوصی خود در برابر تهدیدات سایبری احتمالی و سرقت اطلاعات استفاده کنند. کمیته‌های ملی المپیک در برخی کشورها نیز به ورزشکاران خود توصیه کرده‌اند به دلیل نگرانی‌های امنیتی در حوزه سایبری، بهتر است در المپیک پیش رو از گوشی‌های هوشمند شخصی استفاده نکنند.

مدال طلا المپیک ۲۰۲۰ ژاپن بازیافتی از دستگاه های الکترونیکی خواهد بود

FBI از همه ورزشکاران خواسته است که گوشی‌های هوشمند شخصی خود را در خانه نگه‌دارند و در حین حضور در بازی‌ها از یک تلفن موقتی استفاده کنند. کمیته ملی المپیک در برخی از کشورهای غربی نیز به ورزشکاران خود توصیه کرده است که به دلیل نگرانی‌های امنیت سایبری در این رقابت‌ها، وسایل شخصی خود را در خانه بگذارند یا از گوشی‌های موقتی استفاده کنند. FBI تا به این لحظه از هیچ گونه تهدید امنیتی خاصی علیه ورزشکاران و المپیک آگاه نیست. اما آن‌ها را تشویق کرده است که هوشیار و آگاه باشند و بهترین شیوه‌ها را برای حفظ اطلاعات خود در شبکه و محیط‌های دیجیتال به کار گیرند.

با توجه به اینکه در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شاهد وقوع حوادث سایبری و مشکلاتی از این دست بودیم، به نظر می‌رسد که این هشدار FBI موجه است. همچنین FBI خاطرنشان کرد که NTT Corporation، ارائه دهنده خدمات رسمی برای این رویداد. بیش از ۴۵۰ میلیون تلاش برای نقض امنیت سایبری ثبت کرده است، اما هیچ کدام از آن‌ها موفقیت آمیز نبوده است.

چرا FBI چنین هشداری را صادر کرده است؟

توصیه FBI به ورزشکاران المپیکی

به گفته این آژانس، محبوب‌ترین روش‌های حمله شامل توزیع بدافزار خواهد بود. همچنین ارسال ایمیلجعلی ، فیشینگ، ارائه اطلاعات نادرست، هدایت به وب سایت‌های جعلی و خدمات استریم نیز از این مواد هستند. با این حال، برنامه‌های تلفن همراه و کیف پول‌های دیجیتالی که وضعیت واکسیناسیون COVID-19 را ردیابی می‌کنند نیز ممکن است خطرناک باشند.

این ابزارها می‌تواند به مجرمان سایبری اجازه سرقت اطلاعات شخصی یا نصب ابزارهای ردیابی، کدهای مخرب یا نرم افزارهای خاصی را بدهد. مقامات NTT در ماه اکتبر به ZDNet گفتند که تلاش این شرکت برای حفظ امنیت سایبری در طول المپیک توکیو شبیه نبرد نهایی هری پاتر با ولدمورت است و تلاش برای محافظت از این رویداد را هرکولین خوانده است.

ژاپن از مدال های المپیک ۲۰۲۰ ساخته شده با بازیافت گجت ها الکترونیک رونمایی کرد

به گفته gizchina، مجرمان سایبری مطمئنا بازی‌ها و زنجیره تامین مربوط به آن را به عنوان یک هدف با ارزش بالا و تحمل زمان خرابی پایین می‌دانند. در هر صورت مجرمین سایبری به دنبال فرصتی مناسب هستند. با استادیوم‌های متصل به اینترنت، پلتفرم‌های جذب هواداران و کپی‌های کاملا دیجیتال از مکان‌های ورزشی و همچنین خود رویدادها، به خودی خود تبدیل به یک دلیل برای بروز رفتارهای ناهنجار می‌شوند. در این زمینه، زیرساخت‌ها و داده‌های فناوری اطلاعات زیادی برای هدف قرار دادن وجود دارد و از طریق بسیاری از مؤلفه‌ها قابل دسترسی و دستکاری هستند.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما آیا احتمال وقوع حمله یا حملاتی در المویک توکیو وجود دارد؟ بهترین راهکار برای مقابله با این مشکلات از نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان