حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ژاپن از مدال های المپیک ۲۰۲۰ ساخته شده با بازیافت گجت ها الکترونیک رونمایی کرد

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | فناوری‌های نوین

اگر به یاد داشته باشید، ۵ ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم مدال طلا المپیک ۲۰۲۰ ژاپن بازیافتی از دستگاه های الکترونیکی خواهد بود. بعد از اینکه دولت ژاپن موفق شد تعداد زیادی از گجت‌ها بلااستفاده را جمع‌آوری کند، حالا کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو از مدل‌های این مسابقات پرده‌برداری کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ژاپن از مدال های المپیک ۲۰۲۰

مدال طلای المپیک ژاپن ۲۰۲۰

مدال طلای المپیک ژاپن ۲۰۲۰

کمیته برگزاری مسابقات المپیک برای طراحی این مدال‌های مسابقه‌ای برگزار کرد که ۴۰۰ طراح حرفه‌ای و دانشجو در آن شرکت کردند و در نهایت طرح «جونیچی کاوانیشی» (Junichi Kawanishi) برنده شد.

قطر این مدال‌ها ۸۵ میلی‌متر است و باریک‌تری بخش آن‌ها ۷.۷ میلی‌متر و ضخیم‌ترین قسمت آن‌ها ۱۲.۱ میلی‌متر اندازه دارد. مدل‌های طلا از ۶ گرم طلا و مقداری نقره خالص تشکیل شده‌اند، مدال‌های نقره مبتنی بر نقره خالص هستند و مدال‌های برنز هم از ۹۵ درصد مس و ۵ درصد روی ساخته شده‌اند. طبق مقررات کمیته بین‌المللی المپیک، این مدال‌ها باید از نماد مشهور متشکل از ۵ حلقه، نام رسمی بازی‌ها، شمایل الهه پیروزی به نام نیکه در جلوی ورزشگاه پاناتینایکو بهره ببرند.

کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای اینکه بتواند این مدال‌ها را از بازیافت گجت‌های قدیمی تولید کند، از آوریل ۲۰۱۷ فراخوان جمع‌آوری گجت‌ها را آغاز کرد. به لطف همکاری ژاپنی‌ها، ۷۸۸۹۵ تن گجت جمع‌آوری شد که ۶.۲۱ میلیون گوشی هم بخشی از این گجت‌ها محسوب می‌شود. با بهره‌گیری از مواد موجود در گجت‌ها، ژاپن موفق شد ۳۲ کیلوگرم طلا، ۳۵۰۰ کیلوگرم نقره و ۲۲۰۰ کیلوگرم برنز به دست بیاورد.

نظر شما درباره این ژاپنی‌بازی ژاپنی ها (!) چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)