حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سامسونگ برای چارک پایانی ۲۰۲۱ : افزایش ۲۴ درصدی درآمد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

در بازه زمانی هستیم که گزارش های عملکرد تجاری شرکت های مختلف منتشر می شود. برای کره ای ها این گزارش جذاب است. در جدیدترین گزارش ها می بینیم که درآمد سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ سامسونگ ۲۴ درصد افزایش یافته که ناشی از فروش بالای گوشی های هوشمند پریمیوم است. سامسونگ انتظار دارد سری گلکسی اس 22 به آن کمک کند تا سودآوری قوی را در سه ماهه اول سال 2022 تضمین کند.

گزارش مالی سامسونگ، چارک پایانی سال ۲۰۲۱

شرکت Samsung Electronics امروز نتایج مالی خود را برای سه ماهه چهارم سال 2021 گزارش کرد. این شرکت 76.57 تریلیون KRW (حدود 63.6 میلیارد دلار) درآمد تلفیقی را ثبت کرد و رکورد سه ماهه جدیدی را ثبت کرد. رکورد سود سه ماهه آن نیز به بالاترین حد در چهار سال گذشته رسید.

در کل سال، سامسونگ 279.6 تریلیون KRW (حدود 232.4 میلیارد دلار) درآمد و 51.63 تریلیون KRW (حدود 42.9 میلیارد دلار) سود عملیاتی گزارش کرد. سامسونگ رشد شدید درآمد و سود عملیاتی را به “فروش گسترده” بهترین تلفن های اندرویدی، تلویزیون های هوشمند و لوازم خانگی خود نسبت می دهد. سود عملیاتی نیز ناشی از عملکرد قوی مشاغل نیمه هادی سامسونگ بود.

دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا

دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا

کسب‌وکارهای تلفن همراه و شبکه‌های سامسونگ 28.95 تریلیون وون (حدود 24 میلیارد دلار) درآمد تلفیقی و 2.66 تریلیون KRW (حدود 2.21 میلیارد دلار) سود عملیاتی در سه ماهه چهارم ایجاد کردند. درآمد این واحد تجاری نسبت به سه ماهه قبل به دلیل فصلی قوی پایان سال و همچنین افزایش فروش گوشی‌های ممتاز، از جمله مدل‌های تاشو و سری گلکسی S افزایش یافته است.

سامسونگ انتظار دارد تقاضا برای گوشی های هوشمند و تبلت ها در سه ماهه اول به دلیل فصلی ضعیف و ادامه عدم اطمینان در مورد تامین قطعات کاهش یابد. علی‌رغم این چالش‌ها، سامسونگ مطمئن است که گلکسی اس 21 FE و گوشی‌های جدید سری گلکسی اس 22 به آن اجازه می‌دهند تا “سودآوری بالا” را تضمین کند.

سامسونگ همچنین مطمئن است که کسب و کار پنل های نمایشگرش به عملکرد خوب خود ادامه خواهد داد، زیرا انتظار می رود تقاضا برای صفحه نمایش های OLED با افزایش محبوبیت 5G و تلفن های تاشو بیشتر شود. این شرکت قصد دارد با نمایشگرهای Quantum Dot رهبری فناوری خود را در بخش تلویزیون های ممتاز حفظ کند و در عین حال پرده های خط تولید LCD خود را بکشد.

نظر شما درباره گزارش مالی سامسونگ چیست؟ عملکرد تجاری سامسونگ در پایان سال ۲۰۲۱ را چطور دیدید؟ درآمد سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۱ بالای ۲۳۲ میلیارد دلار بوده، عددی به مراتب بالاتر از بالاترین فروش سالانه نفت ایران است!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)