حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری جدید اپل برای رفع محدودیت های بلوتوث به ثبت رسیده است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، فناوری‌های نوین

اپل یک شرکت پیشگام در حوزه فناوری است که سالانه اختراعات و فناوری‌های بسیار زیادی را ابداع و ثبت می‌کند. تا به امروز بارها درباره تکنولوژی‌های ثبت شده توسط این غول قدرتمند حوزه فناوری شنیده‌اید. اما جدیدترین مورد آن قطعا بسیار جالب و هیجان انگیز به نظر می‌رسد. زیرا به تازگی فناوری جدید اپل برای رفع محدودیت های بلوتوث به ثبت رسیده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

فناوری جدید اپل برای رفع محدودیت های بلوتوث؛ آیا باید آماده خداحافظی با بلوتوث باشیم؟

بلوتوث یکی از فناوری‌ها و قابلیت‌های بسیار مهم موجود در گوشی‌های هوشمند ما است. این فناوری به ما اجازه می‌دهد کارهایی را انجام دهیم که گاهی اوقات به نظر شبیه جادو می‌باشد. با این حال، مانند بسیاری از فناوری‌های دیگر، این فناوری نیز اشکالات و محدودیت‌های خود را دارد. در دسامبر سال گذشته، گری گیوز، رئیس بخش آکوستیک اپل، در مصاحبه ای با What HiFi شرکت کرد. این مصاحبه حول محور AirPods می‌چرخید و در یک نقطه، وی به این موضوع پرداخت که چگونه بلوتوث می‌تواند هدفون‌های اپل را نگه دارد.

پتنت فناوری لولا اپل می‌تواند راهکار جدید این شرکت برای آیفون تاشو را نشان دهد

بدیهی است که فناوری بی سیم برای ارائه محتوایی که در مورد آن صحبت می‌کنید بسیار مهم است. اما همچنین مواردی مانند میزان تأخیر هنگامی که سر خود را حرکت می دهید مهم‌تر است. اگر این تاخیر خیلی طولانی باشد، بین حرکت سر و تغییر یا باقی ماندن صدا بسیار تاثیرگذار است. بنابراین چنین اشکالاتی باعث مشکلات بسیار زیادی می‌شود. ما باید به شدت روی استفاده از فناوری بلوتوث تمرکز کنیم. خوشبختانه ترفندهایی وجود دارد که می‌توانیم برای به حداکثر رساندن کارایی این فناوری یا دور زدن برخی از محدودیت‌های آن انجام دهیم. اما بهتر است بگوییم که ما ظرفیت و پهنای باند بیشتری می‌خواهیم و قطعا در همین نقطه متوقف نخواهیم شد.

این گفته‌ها، احتمالا مربوط به همین اختراع است. یک پتنت کاملا جدید توسط اپل که اخیرا به وسیله Patently Apple شناسایی شده است. این موضوع نشان می‌دهد که غول فناوری در حال بررسی اجرای انتقال صوتی اپتیکال در یکی از نسخه‌های هدست AR/VR آینده خود برای برطرف کردن محدودیت‌های پهنای باند بلوتوث است.

پتنت گوشی شفاف اپل از سوی این کمپانی به ثبت رسید!

انتقال صوتی به صورت اپتیکال چیست؟

انتقال صوتی به صورت اپتیکال راهی برای ارسال داده‌های صوتی از طریق سیگنال‌های صوتی است. در یک حالت معمولی، این فناوری در کنار یک کابل نوری استفاده می‌شود که به طور ایمن اطلاعات را از منبع به گیرنده منتقل می‌کند. اپل قصد دارد از این فناوری به گونه‌ای استفاده کند که نیاز به بی‌سیم بودن آن داشته باشد. زیرا این سیگنال بین هدست AR/VR و یک جفت ایرپاد اپل حرکت می‌کند. با این حال، انجام این کار به صورت بی‌سیم برای محافظت از سیگنال در برابر قطع شدن کمی دشوار به نظر می‌رسد. تصور کنید لیزری روشن می‌شود که از یک طرف اتاق به طرف دیگر می‌رود. در این مثال، لیزر فرستنده است، نور قرمزی که از آن خارج می‌شود اطلاعات صوتی است و دیواری که در طرف دیگر به آن برخورد می‌کند گیرنده است. اگر قرار بود دست خود را در مقابل لیزر قرار دهید، اطلاعات به گیرنده نمی‌رسد.

فناوری جدید اپل برای رفع محدودیت های بلوتوث

به گفته phonearena، با کوتاه‌تر کردن فاصله بین فرستنده و گیرنده، همه چیز آسان‌تر خواهد شد. با این حال، حتی این مورد می‌تواند چالش‌های بیشتری نیز ایجاد کند. بنابراین اپل فناوری بلوتوث را در پتنت خود اضافه کرده است که احتمالا در موقعیت‌هایی که سیگنال صوتی دچار مشکل شود، به آن کمک می‌کند. در حالی که همه این‌ موارد جالب و هیجان انگیز به نظر می‌رسند، باید توجه کرد که تعداد کمی از پتنت‌های ثبت شده، نهایتا به یک محصول واقعی تبدیل می‌شوند. با این وجود، دیدن ایده‌های خلاقانه‌ای مانند این مورد نیز هیجان انگیز است.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا به زودی شاهد استفاده اپل از این فناوری در محصولات بعدی این شرکت خواهیم بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehpsa

اپل محدودیت های سیستم عاملش رو برطرف کنه ، بلوتوث پیش کشش ، بلوتوث رو راحت میشه به بهانه حفظ محیط زیست حذفش کرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان