حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بدافزار BRATA FACTOR تلفن قربانی را پس از سرقت اطلاعات بازنشانی می کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، امنیت، حملات سایبری

امنیت به معنای واقعی کلمه رنگ باخته است. زیرا هر ساله شاهد انتشار یک بدافزار جدید و قدرتمندتر هستیم که اطلاعات هزاران و شاید میلیون‌ها کاربر را در خطر می‌اندازد. باید گفت که مهاجمان حالا دیگر صرفا به سرقت چند ترابایت از اطلاعات یک سازمان بسنده نمی‌کنند و علاوه بر این قصد آسیب رساندهای جدی‌تری را دارند. بر اساس اخبار منتشر شده، اطلاعات جدیدی از بدافزار BRATA FACTOR به بیرون درز کرده است. با ترنجی همراه باشید.

بدافزار BRATA FACTOR بلای جان کاربران گوشی‌های هوشمند شده است

گوشی‌های هوشمند به طور کلی از سایر دستگاه‌های هوشمند محبوب‌تر هستند. بنابراین منطقی است که اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل در جهان باشد. اما این موضوع بدان معناست که اندروید برای مجرمان فضای مجازی اولویت بالاتری خواهد داشت. کسانی که اخبار مرتبط با اندروید را دنبال می‌کنند، می‌دانند که این سیستم عامل هر از چند گاهی بخاطر وجود یک بدافزار خاص در کانون توجه قرار می‌گیرد.

تیم کوک: میزان بدافزار اندروید ۴۷ برابر بیشتر از iOS است!

برخی بدافزارهای شناخته شده، بیشتر از بقیه به دستگاه کاربر آسیب می‌رسانند و برخی دیگر از آن‌ها نیز آسیب کمتری به همراه دارند. اما بدافزاری وجود دارد که سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرده است. نام این بدافزار جدید BRATA است که اطلاعات بانکی میلیون‌ها کاربر را به سرقت خواهد برد. امروز XDA گزارش داد که نسخه آپدیت شده این بدافزار منتشر شده است. اکنون این بدافزار چند قابلیت دیگر مانند پاک کردن اطلاعات گوشی شما به عنوان یک کلید کش را نیز دارد.

نسخه جدید بدافزار براتا

یک شرکت امنیتی در حوزه کامپیوتر به نام Cleafy نحوه عملکرد نسخه جدید BRATA را توضیح داده است. برای اینکه وارد جزئیات نشویم، فقط کافی است بگوئیم که نسخه جدید این بدافزار اکنون می‌تواند از اسکنرهای آنتی ویروس فرار کرده و گوشی هوشمند را به تنظیمات کارخانه ببرد و آن را ریست نماید. علاوه بر این، برای برنامه‌های آنتی ویروس، شناسایی و گرفتن BRATA دشوار است زیرا انواع مختلفی از آن برای قربانیان مختلف وجود دارد. همچنین، آن‌ها کاربران حوزه بانکداری الکترونیک را در بازارهای مختلف مانند انگلستان، لهستان، ایتالیا، اسپانیا، چین و آمریکای لاتین هدف قرار می‌دهند.

بدافزار BRATA FACTOR

علاوه بر افزوده شدن قابلیت بازنشانی و ریست دستگاه، نسخه BRATA.A دارای ویژگی ردیابی GPS نیز می‌باشد. یکی دیگر از اصلاحات بدافزار BRATA.B با همان ویژگی‌ها ارائه می‌شود، اما کد‌های آن مبهم‌تر است و صفحات همپوشانی برای بانک‌های خاص جهت ثبت جزئیات ورود به سیستم طراحی شده است. راه حل مورد استفاده برای استقرار بدافزار در گوشی‌های هوشمند از طریق BRATA.C استفاده از یک برنامه اصلی است که قادر است یک برنامه ثانویه را با بدافزار موجود دانلود و نصب کند.

همانطور که منبع توضیح می‌دهد، بدافزار نسخه BRATA.C از یک برنامه ساده اولیه تشکیل شده است که برای دانلود و اجرای برنامه مخرب اصلی استفاده می‌شود.

بدافزار اندرویدی Flubot در کمین است!

 

چگونه از نفوذ این بدافزار جلوگیری کنیم؟

این بدافزار بسیار خطرناک است. اما اقدامات مختلفی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا از آوده شدن دستگاه به این بدافزار جلوگیری کند. ابتدا، باید مراقب باشید که به کدام برنامه‌ها قابلیت و دسترسی‌های خاصی را ارائه می‌دهید. حدس زدن اینکه BRATA برای مشاهده آنچه روی صفحه شماست، از جمله اسکرین شات ها و فشار دادن کلید کاربر، به مجوزهایی نیاز دارد، دشوار نیست. مهم‌تر از آن، قابل‌ توجه‌ترین تغییر، امکان بازنشانی دستگاه به تنظمیات کارخانه است که پس از سرقت اطلاعات بانکی انجام می‌شود. آن‌ها این کار را فقط زمانی انجام می‌دهند که به این بدافزار دسترسی کامل داده باشید.

بدافزار Teabot اندروید: رخنه زیر آیکون‌های آشنا و اپ‌های معروف!

به گفته gizchina، جهت جلوگیری از نفوذ بدافزارها و همچنین جلوگیری از سرقت شدن اطلاعات مختلف خود، همیشه قبل از دسترسی دادن به هر برنامه، کمی بیشتر درباره آن فکر کنید. توصیه می‌شود به هیچ برنامه‌ای مجوز دسترسی یا مجوزهای آدمین ندهید. همچنین برنامه‌های ناشران ناشناس را نصب نکنید.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا با این بدافزار روبرو شده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان