حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ابر رایانه هوش مصنوعی متا(فیسبوک)، سریعترین نمونه در جهان خواهد بود

متا به تازگی فاش کرده است که یک ابر کامپیوتر جدید هوش مصنوعی ساخته است. آخرین نوآوری این شرکت یک کامپیوتر پر سرعت است که برای ترتیب دادن به سیستم های یادگیری ماشینی طراحی شده است.

با فیسبوک خداحافظی کنید؛ نام جدید فیسبوک، Meta است!

این غول فناوری آمریکایی ادعا می‌کند که عظیم‌ترین خوشه تحقیقاتی هوش مصنوعی (یا به اختصار RSC) آنها یکی از سریع‌ترین ماشین‌ها در نوع خود است. با این حال، این شرکت بر این باور است که این ساخته حتی تا پایان سال جاری رشد خواهد کرد تا سریع‌ترین در جهان شود! مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در بیانیه‌ای گفت: «متا چیزی را توسعه داده است که ما معتقدیم سریع‌ ترین ابررایانه هوش مصنوعی جهان است. ما آن را RSC for AI Research SuperCluster می نامیم و در اواخر امسال تکمیل خواهد شد».

نکته قابل توجه این روز ها اما این است که این اخبار تمرکز تحقیقات در حوزه های نو مانند هوش مصنوعی از شرکت های فناوری مانند متا را نشان می دهد. زیرا به طور مشابه، مایکروسافت و انویدیا نیز ابر رایانه های هوش مصنوعی خود را معرفی کرده اند که با ابر رایانه های معمولی متفاوت است. RSC تازه فاش شده همچنین برای آموزش طیف وسیعی از سیستم ها در سراسر مشاغل متا استفاده خواهد شد. این شامل عملکرد هایی مانند الگوریتم های تعدیل محتوا است که برای تشخیص سخنان مشوق خشونت و تنفر در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام استفاده می شود و حتی شامل ویژگی های واقعیت افزوده برای محصولات مبتنی بر AR آینده این برند می شود.

ابر رایانه هوش مصنوعی متا(فیسبوک)، سریعترین نمونه در جهان خواهد بود

به نقل از منبع، مهندسان متا، کوین لی و شوبو سنگوپتا، در یک پست وبلاگی اضافه کردند که «RSC به محققان هوش مصنوعی متا کمک می‌کند تا مدل‌ های هوش مصنوعی جدید و بهتری بسازند که می‌توانند از تریلیون‌ها مثال موجود بیاموزند، در صدها زبان مختلف کار کنند؛ به صورت یکپارچه متن، تصاویر و ویدئو را با هم تجزیه و تحلیل کنند یا در توسعه ابزار های واقعیت افزوده جدید کمک‌ کننده باشند. کاربرد ها می‌تواند حتی خیلی بیشتر از این باشد».

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری