حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتقاد ایلان ماسک از ویژگی آواتار NFT توئیتر تحت عنوان آزار دهنده

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، رمزارز، شبکه‌های اجتماعی

ایلان ماسک در عین حال که یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های فعال در توئیتر است، باید یکی از پر حاشیه‌ترین‌ها نیز دانست. اما این موضوع چندان هم بد و منفی به نظر نمی‌رسد. زیرا اخیرا شاهد انتقاد ایلان ماسک از ویژگی آواتار NFT توئیتر به عنوان آزار دهنده هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

انتقاد ایلان ماسک از ویژگی آواتار NFT توئیتر؛ آزار دهنده…؟

توییتر اخیرا اعلام کرده است که برنامه‌ای را در سرویس اشتراکی Twitter Blue راه اندازی می‌کند تا به کاربران iOS اجازه دهد از NFT ها به عنوان آواتار خود استفاده کنند. مدیر عامل تسلا، یعنی ایلان ماسک، بلافاصله نارضایتی خود را ابراز کرده و از آن به عنوان هدر دادن منابع انتقاد کرده است. دیروز، توییت ماسک پیش از انتقاد از مشکل اسپم مرتبط با ارزهای دیجیتال، این بود که چنین ویژگی‌هایی آزاردهنده است. ایلان ماسک در توئیت خود نوشته است:

انتقاد ایلان ماسک از ویژگی آواتار NFT توئیتر

توئیتر توان مهندسی خود را برای این قابلیت خرج می‌کند در حالی که کلاهبرداران رمزارز در همه جا و همه وقت فعال هستند و حضور دارند.

 

ماسک سابقه‌ای طولانی در جعل هویت خود توسط کلاهبرداران ارزهای دیجیتال در توییتر دارد. این اتفاق به قدری رخ می‌دهد که در سال ۲۰۱۸ توییتر کاربران را از تغییر نام نمایشی خود به Elon Musk مسدود کرد. در ماه مه ۲۰۲۱، حساب‌های اسپم پیش از حضور ایلان ماسک در برنامه Saturday Night Live، دنبال کنندگان وی را با ارزهای دیجیتال هدف کلاهبرداری قرار دادند.

توکن NFT چیست؟ هرآنچه باید درباره توکن های غیرقابل تعویض بدانید

جک دورسی: بیت کوین کلید آینده توییتر است

ایلان ماسک قبلا از ارزهای دیجیتال حمایت کرده است. او در مارس ۲۰۲۱ اعلام کرد که تسلا پرداخت‌های بیت کوین را می پذیرد، اما در ماه مه این تصمیم را به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی تغییر داد. در اوایل این ماه، تسلا شروع به پذیرش ارز دیجیتال Dogecoin به عنوان پرداخت برای برخی از خریدها کرد.

انتقاد ایلان ماسک از ویژگی آواتار NFT توئیتر

توییتر روز پنجشنبه ویژگی‌های جدیدی را برای بهره‌برداری از رونق کلکسیون‌های دیجیتالی که در سال گذشته افزایش یافته است، معرفی کرد. این ویژگی حساب‌های کاربران سرویس اشتراک Twitter Blue را با کیف پول‌های رمزنگاری شده متصل می‌کند که در آن کاربران می‌توانند دارایی‌های NFT را ذخیره کنند. توییتر تصاویر پروفایل NFT را به صورت شش ضلعی نمایش می‌دهد تا آن‌ها را از دایره‌های استاندارد موجود برای سایر کاربران متمایز کند. با کلیک بر روی تصویر جزئیاتی در مورد اثر هنری و مالکیت آن نشان داده می‌شود.

توئیتر در حال رقابت برای کسب درآمد از NFT ها است

مانند سایر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، توییتر برای کسب درآمد از ترندهای دنیای تکنولژی همچون NFT‌ ها، با دیگران رقابت می‌کند. توئیتر سال گذشته امکان ارسال و دریافت بیت کوین را برای کاربران اضافه کرد و حتی بخش جدیدی را اضافه کرد که به طور کامل بر روی ارزهای رمزپایه، فناوری بلاک چین، برنامه های کاربردی غیرمتمرکز و NFT تمرکز دارد.

رقیب اصلی توییتر یعنی متا (شرکت مادر فیس‌بوک) نیز به دنبال راه اندازی یک ارز دیجیتال و پشتیبانی از فناوری NFT است. طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال کار بر روی قابلیت اجازه به کاربران برای فروش NFT در بازارهای فیس‌بوک و اینستاگرام است. این قابلیت نقش مهمی در ورود NFT ها به بازار اصلی خواهد داشت.

قابلیت واکنش با اموجی در توییتر در حال آزمایش است

به گفته تحلیلگر بازار DappRadar، فروش NFT ها در سال ۲۰۲۱ به حدود ۲۵ میلیارد دلار رسیده است. پس از انتشار NFT توییتر، جین مانچون وانگ، محقق امنیتی، گفته است که یک نقص در بازار NFT OpenSea به طور موقت از بارگذاری NFT ها در توییتر جلوگیری می‌کند. NFT واحدی از داده‌های ذخیره شده در یک دفتر کل دیجیتال است که زنجیره بلوکی نامیده می‌شود. وب سایت خبری gizchina می‌گوید این زنجیره بلوکی ثابت می‌کند که دارایی‌های دیجیتال منحصر‌به‌فرد هستند و بنابراین قابل تعویض و یا قابل تغییر نیستند. NFT ها می‌توانند مواردی مانند عکس، فیلم، صدا و انواع دیگری از فایل‌های دیجیتال را نشان دهند.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا با افزوده شدن چنین قابلیت‌هایی به شبکات اجتماعی موافق هستید؟ آیا در بازار رمز ارزها یا NFT ها فعالیت دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان