حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری سامسونگ Galaxy S21 FE مشخص شد: نفرین Snapdragon 888 💣

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تست، سامسونگ، عمر باتری

سامسونگ پس از تأخیر فراوان، Galaxy S21 FE را رسماً معرفی کرد و بسیاری از مشتریان آن، به سراغ خریداری آن رفتند. در این فاصله، عمر باتری سامسونگ Galaxy S21 FE مشخص شده است. بر همین اساس، باید بگوییم که نفرین Snapdragon 888 به این دستگاه هم سرایت پیدا کرده است!

گلکسی اس ٢١ FE

سامسونگ Galaxy S21 FE، حدود ٢ هفته پیش معرفی شد.

 

سامسونگ گلکسی S21 FE رسما معرفی شد: اسنپدراگون ۸۸۸ با اندروید ۱۲

 

این گوشی تازه وارد سامسونگ که اخیراً در حال رسیدن به مراجع مختلف برای انجام تست و بررسی‌های نهایی است، بالأخره به دست مجموعه Gsmarena نیز رسیده است. به همین ترتیب، طی بررسی آن، عمر باتری سامسونگ Galaxy S21 FE نیز مشخص شده است. نسل قبل این گوشی، یعنی Galaxy S20 FE 5G، عمر باتری بسیار خوبی داشت؛ اما آیا نسل جدید، می‌تواند به خوبی قبل باشد؟ خب، اجازه دهید تا در ابتدا، مروری بر مشخصات Galaxy S21 FE داشته باشیم:

– نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح +Full HD

– رفرش ریت ١٢٠ هرتزی نمایشگر

– تراشه ۵ نانومتری Snapdragon 888

– اندروید ١٢ و OneUI 4.0

– باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی

– پشتیبانی از شارژر ٢۵ واتی

عمر باتری سامسونگ Galaxy S21 FE

خب، گلکسی S21 FE از باتری با ظرفیت ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که به اندازه نسل قبلش است؛ با این وجود، تراشه پر مصرف Snapdragon 888، جایگزین Snapdragon 865 بهینه شده است. اما آیا جدیدترین گوشی رده بالای سامسونگ می‌تواند از این مخمصه جان سالم به در ببرد؟

عمر باتری سامسونگ Galaxy S21 FE

ظاهراً نفرین بزرگ Snapdragon 888، گریبان گیر Galaxy S21 FE هم شده است! در حالی که عمر باتری Galaxy S20 FE 5G در حالت استفاده ترکیبی به ١١٠ ساعت می‌رسید، عمر باتری سامسونگ Galaxy S21 FE در این حالت، به تنها ٩٢ ساعت می‌رسد! این یعنی عمر باتری Galaxy S21 FE، در بازه خیلی خوب قرار می‌گیرد؛ اما همچنان از انتظارات پایین‌تر است.

٣١ ساعت بازدهی با برقراری تماس 3G، ١٠:٣٠ ساعت بازدهی در حالت وب گردی با نمايشگر ١٢٠ هرتزی و در نهایت، ١۶:٣٠ ساعت بازدهی در بخش پخش ویدئو، از دیگر نتایج کسب شده توسط این دستگاه تازه وارد هستند. البته اگر رفرش ریت نمایشگر را در حالت پخش ویدئو به ١٢٠ هرتز افزایش دهید، عمر باتری در حالت استفاده ترکیبی به ٨٨ ساعت کاهش یافته و از طرف دیگر، در همین بخش نیز شاهد ٢ ساعت و نیم عمر باتری کم‌تری هستیم. در تصویر زیر، می‌توانید عمر باتری سامسونگ Galaxy S21 FE را با رقبایش مقایسه کنید:

تست سرعت شارژ

بر خلاف Galaxy S20 FE 5G که از شارژر ١۵ واتی درون جعبه برخوردار بود، حتی از آن شارژر در جعبه Galaxy S21 FE خبری نیست و شما می‌بایست به طور جداگانه شارژر ٢۵ واتی این دستگاه را تهیه کنید؛ این در حالی است که رقیبی مانند Xiaomi 11T Pro، از شارژر ١٢٠ واتی در جعبه برخوردار است. به هر حال، نگاهی به نتایج کسب شده با شارژر ٢۵ واتی این محصول می‌اندازیم:

همان‌ طور که متوجه شدید، در نیم ساعت اول اتصال شارژر به Galaxy S21 FE، تا ۵١ درصد از ظرفیت باتری آن شارژ می‌شود. در ادامه، ٧۵ دقیقه طول می‌کشد تا شارژر ٢۵ واتی این دستگاه، آن را کاملاً شارژ کند.

نظر شما در رابطه با کم‌تر شدن عمر باتری این گوشی چیست؟ آیا سامسونگ باید از تراشه دیگری استفاده می‌کرد؟ با حذف شارژر از جعبه این دستگاه موافق هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
its_mehran

سامسونگ میتونست با یه آداپتور 55 یا 67 وات این کمبود رو جبران کنه، این کارو ک نکرده هیچ، اون شارژر 25 واتی ک این روزا یه شارژر معمولی رو به پایین محسوب میشه رو هم داخل جعبه نذاشته
عمر باتری 11تی پرو هم 92 ساعته ولی اون شارژر 120 وات غوغا میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️