حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Kirin هواوی برای کامیپوترهای شخصی، در راه است

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، هواوی

هواوی برای بقا باید تلاش کند و به سطح خوبی از خودکفایی برسد. از زمان تحریم این برند توسط امریکا در اردیبهشت ۱۳۹۸ حدود ۵ سال می‌گذرد. آن‌ها روند پیشرفت خوبی را ثبت کرده‌اند اما هنوز کافی نیست. این برند به فکر خودکفایی برای دیگر محصولاتش مانند کامپیوترهای شخصی نیز هست. به تازگی گزارش جدیدی داریم که می‌گوید تراشه Kirin هواوی برای کامیپوترهای شخصی، در راه است.

تراشه Kirin هواوی برای کامیپوترهای شخصی

پیش از این شایعه شده بود که هواوی در حال کار بر روی یک تراشه جدید بوده که با اسم ساده و مشخص “Kirin PC Chip” در دست توسعه است. در حالی که اسم آن خیلی جالب به نظر نمی‌رسد اما گزارش‌هایی مبنی بر عملکرد چند هسته‌ای مشابه به تراشه مدعی اپل M3 را داشته‌ایم که می‌تواند دلگرم کننده باشد.

تصور می‌شد که تولید انبوه این تراشه برای هواوی زمان‌بر باشد اما گویا اینطور نیست. گزارش جدید به ما می‌گوید که تراشه جدید Kirin برای کامپیوترهای شخصی نهایتا تا اواسط تابستان و در سری لپتاپ‌های هواوی به نام Qingyun ارائه شود.

البته گفته شده که شاید تراشه‌ها زودتر رونمایی شوند. رویداد ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ هواوی که همزمان با رویداد اپل و مدیاتک هم هست، می‌تواند مکانی باشد برای رونمایی از تراشه جدید Huawei که برای کامپیوترهای شخصی توسعه داده شده است. پس از رونمایی، عرضه محصولات مجهز به آن می‌تواند تا تابستان زمان ببرد.

قبلاً شایعه شده بود که تراشه Kirin هواوی که برای رایانه‌های شخصی توسعه داده شده است، با افزایش عملکرد قابل توجهی مواجه خواهد شد زیرا این شرکت به معماری Taishan V130 متکی است.

ادعاهای دیگری مانند عملکرد پردازنده گرافیکی این تراشه در سطح تراشه Apple M2 نیز وجود دارد که در صورت صحت آن، تفاوت بین تراشه فعلی Kirin 9006C و نسل بعدی آن بسیار زیاد خواهد بود.

طبق نتایج بنچمارک Geekbench 6 تراشه Kirin 9006C نتایج ضعیف تک هسته‌ای و چندهسته‌ای را ثبت کرد که نسبت به تراشه کوالکام Snapdragon 8cx Gen 3 پایین‌تر بود.

پیش‌تر عنوان شده که تراشه جدید هواوی برای کامپیوترهای شخصی دارای ۴ هسته بزرگ Taishan، چهار کم‌مصرف Taishan، دو هسته بزرگ NPU و دو هسته کوچک NPU خواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که هواوی بتواند تراشه مناسبی برای رایانه‌های شخصی خود تولید کند و توان رقابت با رقبا را داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)