حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۵ ساله شد: جادوی اپل

نوشته

8 ماه قبل | 2 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

باور کنید یا نه، امروز 15 سال از زمانی که استیو جابز روی صحنه رفت تا اولین آیفون را معرفی کند، می گذرد. جابز در کنفرانس Macworld در Moscone West در سانفرانسیسکو روی صحنه رفت تا آیفون را معرفی کند و ادعا کرد که این آی‌پاد یک «آی‌پاد با صفحه‌نمایش عریض با کنترل‌های لمسی»، «تلفن همراه انقلابی» و «ارتباط‌دهنده اینترنتی پیشرفته» است. حالا ۱۵ سال از آن روز گذشته و آیفون ۱۵ ساله می شود. محصول جادویی اپل که نحوه زندگی ما و حتی بازار موبایل را متحول کرد. بازاری که در این ۱۵ سال همه صنایع را به شکلی متحول کرده است.

۱۵ سالگی آیفون

جابز آیفون را روز سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ معرفی کرد و این دستگاه جمعه ۸ تیر ۱۳۸۶ به بازار عرضه شد. در جریان سخنرانی Macworld در آن سال، جابز به طعنه گفت که اپل با اعلام و عرضه آیفون در حال “اختراع مجدد تلفن” است. ۱۵ سال بعد، واضح است که اپل این کار را انجام داد. بد نیست یادآوری کنیم رقیب اصلی آن در آن زمان یعنی بلک بری، به تازگی پشتیبانی از تمامی گوشی های هوشمند BlackBerry OS را به پایان رساند.

مرگ محصولات بلک بری مجهز به سیستم عامل این شرکت از ۱۴ دی ۱۴۰۰

در حالی که پانزدهمین سالگرد معرفی اولیه آیفون را جشن می گیریم. بد نیست کمی مشخصات آن را مرور کنیم.

آیفون نسل اول در دستان استیو جابز

آیفون نسل اول در دستان استیو جابز

مشخصات آیفون اصلی شامل صفحه نمایش لمسی 3.5 اینچی با وضوح 480×320، دکمه فیزیکی هوم و دوربین ۲ مگاپیکسلی در پشت است. آیفون همچنین دارای یک جک هدفون توکار کم کیفیت، یک پورت 30 پین، تا 16 گیگابایت حافظه داخلی بوده و منحصراً تحت اپراتور AT&T در ایالات متحده ارایه می شد.

شما با آیفون از چه نسلی دقیقا آشنا شدید؟ تجربه شما از آیفون چیست؟ فارغ از علاقه به برند یا دستگاه، قبول دارید که انقلاب در دنیای موبایل بود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
galaxy note13 pro max

عه
خوبه

mehpsa

اپل بهترین بازاریابی و تبلیغات رو داره و توانسته نظر دختران نوجوان رو برای گرفتن هدیه در کوچه های تاریک رو به دست بیاره، اپل رفته بخشی از جمعیت رو به عنوان بازار انتخاب کرده که از دانش کافی برای قیاس محصولات و کارایی و امکانات برخوردار نیستند و میتونن به راحتی پدر و همسر و پارتنر رو با گریه و گوشه چشم نازک کردن و کار دهنی مجبور به خرید هدیه برای خودشون کنن و با این کار مشکل قیمت تموم شده دوبرابری نسبت به هزینه ساخت رو به محور احسن حل کرده (چون کسی که گوشی رو میخواد پول نمی‌ده یکی دیگه براش میخره و قیمت و ارزش واقعی براش مهم نیست ، مفت باشه کوفت باشه) و از طرفی با محدودیت ها سانسورهاش خیال هدیه دهنده رو بر طرف می‌کنه و از آنجایی که هیچ برنامه کاربردی نمیشه روش نصب کرد پس دختر نوجوان حوصلش سر می‌ره و مجبور میشه بیشتر تمکین کنه

safarmarket
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)