حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش درآمد ال جی پس از خروج از بازار موبایل

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ال‌جی، عملکرد تجاری شرکت ها

خروج ال جی از بازار موبایل حداقل برای ما که محصولاتش را در بازارمان به شکلی پررنگی داشتیم، قابل توجه بود. با این حال جالب است بدانید که این تصمیم بر خروج خیلی هم صحیح بوده و شاهد افزایش درآمد ال جی پس از خروج از بازار موبایل هستیم. در حقیقت این شرکت برای اولین بار از درآمد سالانه ۶۲.۳ میلیارد دلار عبور می کند.

افزایش درآمد ال جی در سال ۲۰۲۲

شرکت LG Electronics زمانی یک برند شناخته شده در بازار گوشی های هوشمند بود. در سال های اخیر به تدریج رقابت با تولیدکنندگان چینی را نتوانست تاب بیاورد. برند LG سال گذشته از بازار تلفن همراه خارج شد. پس از رهایی از تجارت زیان ده موبایلی خود، عملکرد ال جی حتی افزایش یافته است. در سال 2021 درآمد این برند کره ای برای اولین بار به نزدیک ۷۵ تریلیون وون کرد جنوبی رسیده است.

چند روز پیش، ال جی گزارش اولیه ای از عملکرد سال 2021 خود را اعلام کرد. درآمد سالانه این شرکت به 74.72 تریلیون وون رسید که حدود 62.3 میلیارد دلار است. این اولین باری است که درآمد سالانه ال‌جی از مرز 70 تریلیون وون فراتر می‌رود و این یعنی 28.7 درصد افزایش سالانه. این بیش از انتظارات تحلیلگران است. با این حال، سود عملیاتی سالانه ال‌جی تنها 3.87 تریلیون وون بود که حدود 3.2 میلیارد دلار است. این 1 درصد کمتر از انتظارات بازار است.

آخرین عملکرد درآمدی نشان می دهد که تجارت گوشی های هوشمند ال جی این شرکت به صورت کامل تعطیل شده است (البته بحث آپدیت ها از این موضوع جداست). این شرکت اکنون بر بازارهای دیگری متمرکز شده است که سودآوری بیشتری نسبت به گوشی های هوشمند دارند.

گوشی هوشمند ال جی وینگ

گوشی هوشمند ال جی وینگ

ال جی در بازار گوشی های هوشمند با مشکل مواجه شده بود. پس از یک سری ضررهای متوالی در بازار چین، این شرکت مجبور شد از بازار بسیار رقابتی گوشی های هوشمند خارج شود. در آن نقطه، فقط مسئله زمان بود و کمی بعدتر LG در سطح جهانی نیز همین کار را انجام داد. سال گذشته، ال جی رسما تایید کرد که به تدریج تجارت گوشی های هوشمند خود را تعطیل می کند.

ال جی اوایل تابستان امسال به طور رسمی تعطیلی جهانی کسب و کار گوشی های هوشمند خود را به انجام رساند. با این حال، بسیاری از مدل های آن هنوز در بازار هستند. این گوشی‌های هوشمند همچنان به‌روزرسانی‌های منظم را دریافت خواهند کرد.

ال‌جی اعلام کرد:

«پشتیبانی خدمات و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای مشتریان محصولات تلفن همراه موجود ارائه می‌کند و بازه زمانی ارایه آپدیت از منطقه به منطقه متفاوت خواهد بود».

علاوه بر این، ال‌جی طرح به‌روزرسانی نرم‌افزار خود را در وب‌سایت کره‌ای این شرکت توضیح داده است.

ال‌جی پس از اعلام قبلی خود، به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل اندروید 11 را برای مدل‌های خاص به‌طور کامل منتشر کرد. مهمتر از آن، آپدیت اندروید 12 را برای برخی از دستگاه ها منتشر خواهد کرد. با این حال، این شرکت کار زیادی روی این به روز رسانی انجام نخواهد داد و از نظر فنی شبیه اندروید 12 خام گوگل خواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید خروج ال جی از بازار موبایل تصمیم صحیحی بود؟ اعداد که اینطور می گویند!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)