حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین آپدیت ماهانه امسال برای پیکسل های گوگل منتشر خواهد شد؛ اما نه برای پیکسل 6

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اخبار، گوگل

گوشی‌های سری پیکسل، به واسطه حضور غول قدرتمند نرم‌افزاری اندروید یعنی گوگل همواره از آپدیت‌‌ها و پشتیبانی مناسبی برخوردار بوده‌اند. با این وجود مشکلات مختلف و ایرادات ریز و درشتی در محصولات قبلی و فعلی این شرکت وجود دارد که گوگل قصد دارد آن‌ها را برطرف سازد. اخیرا خبری منتشر شده که گویا به زودی اولین آپدیت ماهانه امسال برای پیکسل های گوگل منتشر خواهد شد. اما سری پیکسل 6 باید زمان بیشتری را به انتظار بنشینند. با ترنجی همراه باشید.

اولین آپدیت ماهانه امسال برای پیکسل های گوگل؛ انتظار برای رفع مشکلات

هنگامی که اکثر سازندگان دستگاه‌های اندرویدی یک آپدیت سیستم‌ عامل یا وصله امنیتی جدید را ارائه می‌کنند، جدیدترین محصولات آن‌ها معمولا چند روز الی چند ماه زودتر از مدل‌های قدیمی‌تر این آپدیت را دریافت می‌کنند. اما وقتی گوگل قصد آپدیت کردن محصولاتش را دارد، تعداد زیادی از گوشی‌های جدید و قدیمی و حتی پیشرفته و میان‌ رده همیشه در همان زمان آن آپدیت را دریافت می‌کنند.

اما بدیهی است که استثنائاتی گاه به گاهی نیز برای این قاعده وجود دارد. آخرین نمونه آن پیکسل 5، 5a 5G، 4a، 4a 5G، 4، 4 XL، 3a، و 3a XL را در موقعیت منحصر به فرد و تا حدودی ناخوشایند برای دریافت آپدیت ژانویه 2022 قرار می‌دهد. این آپدیت بسته مناسبی از بهبودها است که پیش از انتشار برای پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو، برای سایر محصولات مذکور ارائه خواهد شد.

ارائه آپدیت رفع باگ گوگل Pixel 6 به دلیل مشکلاتش، با تأخیر مواجه شد!

اولین دستگاه‌های مجهز به چیپست Tensor یعنی (پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو) پس از آپدیت دسامبر 2021 با مشکلات بسیار زیادی در زمینه ارتباطات خود مواجه شدند. باید توجه داشته باشید که اگرچه گوگل ظاهرا موفق شد درست قبل از پایان سال، اشکال‌های مذکور را شناسایی کند، اما Pixel 6 و Pixel 6 Pro باید تا اواخر این ماه صبر کنند تا توانایی خود را برای برقراری و دریافت تماس‌های صوتی را بدون وقفه‌های مکرر، مجددا به دست آورند.

اولین آپدیت ماهانه برای پیکسل های گوگل

وضعیت سایر دستگاه‌های گوگل چه خواهد بود؟

طبیعتا هر چیز دیگری که در اولین آپدیت نرم‌افزاری گوگل برای سال 2022 گنجانده شده است، شامل اصلاحات و بهبودهای عمومی برای شبکه و رفع مشکلات متفاوتی که باعث قطع اتصال شبکه‌های Wi-Fi می‌شود را خواهد شد. همچنین یکی دیگر از رفع باگ‌های گزارش شده، درباره باز شدن تصادفی قفل صفحه پس از قطع یا پایان تماس است.

شاید مهم‌تر این باشد که دستگاه‌های پیکسل قدیمی‌تر که در ابتدای مطلب به آن‌ها اشاره شد، بالاخره آپدیت حل مشکل جلوگیری از تماس‌های اضطراری در شرایط خاص را دریافت کند. این مسئله باعث شده تا بسیاری از کاربران، اقدام به نصب برخی از برنامه‌های شخص ثالث کنند. این مسئله که توسط تیم‌های مایکروسافت مدتی قبل سر و صدای زیادی به پا کرد، روشی پیچیده و مبهم برای توصیف باگ 911 ایجاد کرده است.

آپدیت غافلگیرکننده پیکسل 6 گوگل بدون اشاره به تغییرات خاصی منتشر شد

انتشار آپدیت پیکسل 6 گوگل برای رفع مشکلات اثر انگشت

به گفته phonearena، هرچند که پشتیبانی نرم‌ افزاری گوگل از دو گوشی عرضه‌ شده در سال 2018 از نظر فنی به پایان رسیده است، اما نکته جالب این جا است که این رفع اشکال خاص، علاوه بر همه دستگاه‌های پیکسل که از 3a تا 6 Pro لیست شده است، شامل Pixel 3 و Pixel 3 XL قدیمی نیز خواهد شد.

توجه داشته باشید زمانی که آپدیت ژانویه 2022 در نهایت برای دو دستگاه عرضه شده در اواخر سال 2021 منتشر شود، بسیاری از مشکلات دیگر نیز در پیکسل 6 و 6 پرو حل خواهند شد. اما متاسفانه و مطمئنا بسیاری از اشکالات، چه شناخته شده و چه ناشناخته در آپدیت‌های بعدی وجود دارد. پس باید برای مدت بیشتری صبر کرد تا همه مشکلات حل شوند.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ شما کدام یک از گوشی‌های سری پیکسل گوگل را دارید؟ آیا تاکنون آپدیت رفع باگ و ایرادات نرم‌افزاری برای شما منتشر شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان