حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دعوی حقوقی گوگل را متهم به پرداخت رشوه به اپل برای عدم رقابت با این شرکت کرده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، گوگل

در این موضوع که همیشه شرکت‌های بزرگ هر صنعت، با یکدیگر ارتباط‌های بسیار نزدیکی دارند، شکی نیست. اما گاهی این ارتباط به جاهای باریکی می‌کشد و پس از آن متوجه می‌شویم که این شرکت‌ها برای حفظ و افزایش درآمد خود حاضر به انجام تقریبا هر کاری هستند. در همین رابطه، بر اساس یک گزارش جدید، دعوی حقوقی گوگل را متهم به پرداخت رشوه به اپل برای عدم رقابت با این شرکت برای دوری از توسعه موتور جستجو شخصی خود کرده است. با ترنجی همراه باشید.

دعوی حقوقی گوگل را متهم به پرداخت رشوه به اپل برای عدم رقابت با این شرکت کرده است؛ چرا گوگل حاضر به رشوه دادن به اپل شده است؟

یک شکایت دسته جمعی جدید که توسط دانشکده کرین کالیفرنیا تنظیم شده است، گوگل و اپل را متهم به یک توافقنامه عدم رقابت و نقض قوانین ضد رقباتی ایالات متحده می‌کند. در این شکایت آمده است که گوگل و اپل توافق کرده‌اند که اپل در بازار جستجوی اینترنتی با گوگل رقابت نکند. همچنین گوگل سود جستجوی خود را با اپل تقسیم کند.

هراس توسعه دهندگان اپلیکیشن از سیاست های ضد انحصار اپل و گوگل

آیا اپل و گوگل به‌واقع راهبرد انحصار را در قبال فروشگاه های برنامه خود در پیش گرفته‌اند؟

این شکایت همچنین اپل را متهم می‌کند که با قرار دادن گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در همه دستگاه‌هایش، رفتار ترجیحی با گوگل انجام می‌دهد. گزارش‌های قبلی ادعا می‌کنند که گوگل در سال 2021 به اپل 15 میلیارد دلار برای این امتیاز پرداخت کرده است. دانشکده کرین کالیفرنیا همچنین شرکت گوگل را به پرداخت سالانه چند میلیارد دلاری به اپل متهم می‌کند تا اپل را از بخش موتورهای جستجو دور نگه دارد. از سوی دیگر، هر دو شرکت به برگزاری جلسات محرمانه بین مدیران خود متهم شده‌اند.

دعوی حقوقی گوگل

این دادخواست گوگل را به دلیل دستیابی به رقبای بالفعل و بالقوه سرزنش می‌کند و ادعا کردهاست که گوگل و اپل از طریق قراردادهای غیررقابتی خود، رقابت شرکت‌های کوچک‌تر را سرکوب کرده و حتی رقبای دیگر را از بازار خود حذف می‌کنند. با انجام این کار، هر دو شرکت مسئول نرخ تبلیغات بالاتر هستند که در صورت وجود یک سیستم رقابتی، این نرخ کمتر خواهد بود. با این شکایت صورت گرفته، دانشگاه کرین کالیفرنیا، خواهان توقیف پرداخت‌های میلیارد دلاری توسط گوگل است. این شکایت همچنین به دنبال ممنوعیت قرارداد عدم رقابت گوگل و اپل است و خواستار حکمی است که از تقسیم سود حاصل از نرخ‌های تبلیغاتی هر دو شرکت جلوگیری کند.

به گفته phonearena، این دانشگاه همچنین می‌خواهد رفتار ترجیحی گوگل در تمام دستگاه‌های اپل و همچنین پرداخت‌های میلیارد دلاری پایان یابد. در این شکایت درخواست شده است که اپل و گوگل به شرکت‌های مستقل تقسیم شوند، مشابه نحوه تقسیم استاندارد اویل به شرکت‌های کوچکتر. شرکت اویل با اقدامات ضد رقابتی انحصار نفت را تشکیل داد و در نتیجه قانون ضد تراست شرمن را نقض کرد. دادگاه عالی ایالات متحده در سال 1911 حکم داد که شرکت استاندارد اویل باید از نظر جغرافیایی به شرکت‌های جداگانه تقسیم شود.

جریمه 11 میلیون دلاری اپل و گوگل توسط ایتالیا به دلیل استفاده تجاری از داده های کاربران

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما قوانین وضع شده، پاسخگوی قانون شکنی دو شرکت اپل و گوگل هستند؟ آیا ممکن است که این شرکت‌ها برای حفظ شرایط موجود، به افراد سیاسی و دولتی رشوه پرداخت کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان