حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همه چیز درباره قیمت گلکسی S21 FE سامسونگ و ارزش خرید آن

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

با هم دیدیم که بالاخره Galaxy S21 FE رسما معرفی شد. سری FE سامسونگ که معروف ترین عضو این خانواده را می توان S20 FE دانست، محبوب است چون قیمت خوبی دارند و مشخصات حساب شده ای را کنار هم جمع می کند. در این مطلب می خواهیم همه چیز درباره قیمت گلکسی S21 FE سامسونگ و ارزش خرید آن را با هم مرور کنیم. دستگاهی که در امریکا با قیمت ۶۹۹ دلار فروخته می شود و باید بتواند پا جای پای موفقیت گلکسی S20 FE بگذارد، اما می تواند؟

قیمت گلکسی S21 FE

طبق پست معرفی رسمی که در Gsmarena منتشر شده است، قیمت این دستگاه برابر ۷۴۹ یورو برای مدل ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عنوان می شود. به نظر می رسد این اطلاعات اشتباه است. وب سایت The Verge (و خیلی دیگر از وب سایت های مختلف) حافظه داخلی و حافظه رم Galaxy S21 FE را به قرار زیر عنوان کرده اند:

  1. ۱- ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  2. ۲- ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

در نتیجه گویا مدل ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی صحیح نباشد. البته از آن جا که Gsmarena یک وب سایت اروپایی است و دیگر منابع عموما وب سایت های امریکایی، شاید اطلاعات وب سایت اول برای استفاده محلی باشد.

به هر صورت، بحث قیمت هم هست. قیمت ۷۴۹ یورویی اعلام شده توسط Gsmarena احتمالا برای بازار اروپا باشد و قیمت گلکسی S21 FE در بازار امریکا روی ۶۹۹ دلار عنوان می شود.

در حقیقت این قیمت مدل پایه است. قیمت گلکسی اس ۲۱ اف ای در مدل های مختلف به قرار زیر است:

  1. ۱- ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برابر ۶۹۹ دلار
  2. ۲- ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برابر ۷۶۹ دلار
گلکسی S21 FE

گلکسی S21 FE

ارزش خرید Galaxy S21 FE چطور است؟

خب ببینید، این بستگی به نیاز شما دارد اما اگر بخواهیم به صورت کلی و با رقبا مقایسه کنیم باید ابتدا به بررسی دو فاکتور مهم هم بپردازیم.

۱- مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری

مثلا گلکسی اس ۲۱ اف ای سامسونگ به صورت پیش فرض با اندروید ۱۲ و One UI 4.0 ارایه می شود. اگر قول ارایه ۳ سال آپدیت اساسی نرم افزاری برای این گوشی محقق شود، شاید آپدیت اندروید ۱۵ به صورت رسمی برای آن ارایه شود. اگر رقبای این دستگاه یا با اندروید ۱۱ عرضه شده اند یا اگر هم بعدا با اندروید ۱۲ معرفی شوند، فقط ۲ آپدیت نرم افزاری می گیرند. در حالت اول یعنی با اولین آپدیت Galaxy S21 FE آن ها پایان پشتیبانی نرم افزاری خود را می بینند و در حالت دوم آن ها یک سال زودتر به فراموشی سپرده می شوند.

این مهم است، چرا که اگر شما خیلی اهل تعویض موبایل نباشید گوشی شما تا سال ۱۴۰۳ آپدیت رسمی سیستم عاملی دریافت خواهد کرد.

با این حال گوشی مانند Pixel 6 گوگل که با اندروید ۱۲ معرفی شده و آینده قوی در دریافت به روزرسانی اندروید خواهد داشت، قیمت ۵۹۹ دلاری دارد. دستگاهی که می تواند خروجی دوربین بهتری هم ارایه کند.

گوگل Pixel 6 Pro و Pixel 6 با تراشه Tensor و دوربین ارتقاء یافته معرفی شدند

متاسفانه پیکسل ۶ در بازار کشور ما بسیار نایاب است. در نتیجه اگر دیگر رقبای اندرویدی را بخواهیم بررسی کنیم، شاید قیمت های پایین تری هم پیدا کنیم (البته در مقابل کاهش برخی قابلیت های S21 FE) اما پشتیبانی نرم افزاری خوبی ندارند.

۲- تراشه ای که وارد بازار ایران خواهد شد

بزرگترین دلیل فروش S20 FE را پس از قیمت می توان تراشه اسنپدراگون آن دانست. حقیقتی نانوشته وجود دارد که برخی کاربران تراشه اسنپدراگون را به اگزینوس ترجیح می دهند. البته عموم کاربران هم یا به آن اهیمت نمی دهند یا اصلا نمی دانند داستان چیست.

آنطور که پیداست مدل اگزینوس ۲۱۰۰ گلکسی S21 FE وارد ایران می شود. اگر اینطور باشد، حداقل شاید در بازار ما شانس قوی برای تکرار فروش بالای S20 FE 5G نداشته باشد.

نظر شما چیست؟ ارزش خرید گلکسی ای ۲۱ اف ای را چطور می بینید؟ چه گزینه بهتری به جای آن دارید که برای شما مناسب است؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اگزینوس ۲۲۰۰ مگه معرفی شده😑 اشتباه ننوشتید اگزینوس ۲۱۰۰ هست

حالا درسته قیمتش از نظر دلاری یکم زیاده ولی تو ایران بعد از یه مدتی قیمتش زیر قیمت دلاریش میرسه همون S20 FE که قیمتش حدودا ۱۶ تومن بود بعد یه مدت اومد پایین و قیمت الانش هم حدودا ۱۱ تا ۱۲ تومنه

ali karimi

سلام، مشخصات بدکی نداره، مثلا دوربین ها باید بهتر میبود، اخه کی میخواد از دوربین های 12 مگاپیکسلی دست برداره سامسونگ،به عنوان مثال دوربین اصلی 50 بود بهتر بود، چیپست هم که درسته هنوز اگزینوس2200 معرفی نشده ولی تا این گوشی بیاد ایران اونم معرفی میشه و با همین اگزینوس2200 میاد ایران، اونم با این قیمت 700 دلاری که زیاده به نظرم، البته خب دلار تو کشور ما زیاده برای اونا شاید زیاد نباشه، الان مثلا رلمی GT2 pro و نسخه معمولیش رونمایی شده خب با اون همه امکانات عالی نسخه پرو از 600دلار شروع میشه، خب این گوشی همه بیاد تو ایران بیشتر فروش میره تا این گوشی، ولی خب چون رلمی زیاد معروف نیستشوبرند نیست ولی سامسونگ بخاطر معروفیت و برند بودن همیشه فزوش خودشو داره، که اشتباه که مصرف کننده اینارو ملاک خرید کنه

MohamadHasan.A

سلام داداش اول اینکه میگی دوربین ۱۲ مگاپیکسل ، اینو دیگه هرکسی می‌دونه که جدیداً مگاپیکسل تو دوربینا یه عدد الکیه و باید بری دریچه دیافراگم و ریتینگ‌ش و تست های بصری‌ش رو ببینی چون مثلا همین مدل S21 5G نسخه معمولیش که گرون‌تره اونم دوتا دوازده مکاپیکسلیه ، دوم اینکه میگی اگزینوس ۲۲۰۰ !؟! اون تو متن که غلط املایی بوده و شما میگی این تا بیاد ایران روش ۲۲۰۰ میندازن میاد ؟!؟! این به احتمال ۸۰٪ SD 888 عه چون تو بیشتر مناطق اسنپ‌دراگون ولی احتمالش هست که روش Exynos 2100 باشه برای ایران ! سوم اینکه میگی پول برند و ایناشه و خریدار اشتباه می‌کنه ، خیر به علت اکسسوری های بسیار زیاد برای سامسونگ و UI بسیار قدرتمند و کار شده و خدمات و … ی خفنه که خریدار هاش هم زیاده
ایشالا که مورد استفاده واقع شده باشه این توضیحات ❤️😉

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)