حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نبود ویژگی نویز کنسلینگ در iPhone 13 اپل به دلیل یک باگ نرم افزاری

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، مشکلات

آیفون های اپل مدت زیادی است که با قابلیت حذف نویز یا نویزکنسلینگ در تماس های تلفنی ارایه می شوند. این ویژگی نویز محیط اطراف را کاهش می‌دهد و کیفیت صدای واضح‌تری را در حین مکالمه ایجاد می‌کند. با این حال، این ویژگی هرگز برای کاربران آیفون ۱۳ در دسترس نبوده و آنها ماه ها منتظرند تا اپل به این مشکل رسیدگی کند. در حقیقت نبود ویژگی نویز کنسلینگ در iPhone 13 اپل به دلیل یک باگ نرم افزاری است.

غیبت نویز کنسلینگ در iPhone 13 و نارضایتی مشتریان

چند روز پیش کاربر شبکه اجتماعی ردیت به نام “throwawayowl999” عنوان کرد که:

“آیفون ۱۳ فاقد میکروفون جلویی است که برای حذف نویز استفاده می شود.”

سایر کاربران ردیت اما اشاره کردند که او در مورد نبود ویژگی نویز کنسلینگ در آیفون 13 درست می گوید اما این دستگاه میکروفونی که برای این کار نیاز است را دارد.

این مشکل در واقع یک نقص نرم افزاری است. می توان در بحثی در فروم اپل مشاهده کرد که کاربری به نام “rpwils2” می نویسد:

«من نمی توانم کلید خاموش کردن ویژگی حذف نویز را در iPhone 13 Pro Max پیدا کنم. آیا این جابجا یا حذف شده است؟ وقتی از FaceTime استفاده کرده و از طریق بلندگو صحبت می کنم، صدایم قطع می شود.”

یکی از متخصصان انجمن اپل پاسخ داد که آنها باید گزینه «نویز کسلینگ» را در آیفون خود فعال کنند و مطلبی را به آن ها لینک داد تا به آن ها کمک کند تنظیمات صوتی آیفون را تغییر دهند. با این حال، مشکل این است که کاربران آیفون 13 اصلا نمی توانند این ویژگی خاص را در منوی تنظیمات خود پیدا کنند، چون در حقیقت اصلا آن جا نیست!

موقعیت نتظیمات نویزکنسلینگ در آیفون ۱۲ - این ویژگی در آیفون ۱۳ وجود ندارد و احتمالا مشکل از یک باگ نرم افزاری است

موقعیت تنظیمات نویزکنسلینگ در آیفون ۱۲ – این ویژگی در آیفون ۱۳ وجود ندارد و احتمالا مشکل از یک باگ نرم افزاری است

کاربر دیگری به نام “dagocarlito” نیز به این پرسش پاسخ داد و اظهار داشت:

«آیفون 13 هرگز این گزینه را در iOS 15 نداشت و این یک مشکل است. من با پشتیبانی اپل در این مورد صحبت کرده ام. این یک مسئله شناخته شده است که آنها در حال حاضر بدون هیچ جدول زمانی برای برطرف کردن آن، در حال بررسی‌اش هستند. این مشکل همچنین هنگام مکالمه بین آیفون 13 ها سبب ایجاد اکو در CarPlay ایجاد می شود. این یک نقص بزرگ است که باید در اسرع وقت برطرف شود.»

حتی پس از گذشت دو ماه و آپدیت iOS 15.2، این مشکل حل نشده باقی می مانده است. حتی ظاهراً iOS 15.3 بتای نیز قادر به رفع یا کاهش این مشکل نیست. باید دید اپل چقدر زمان بیشتری را برای رسیدگی به این مشکل یا صدور یک راه حل برای آن صرف می کند.

شما آیفون ۱۳ دارید؟ متوجه چنین مشکلی شده بودید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)