حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا سامسونگ در طراحی Galaxy S22 به لبه های تخت iPhone 13 گوشه چشمی داشته است؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

موضوع کپی کردن نیست، مشخصا طراحی کلی Galaxy S22 از نظر بصری کاملا متفاوت با آیفون ۱۳ است. حداقل بر اساس شایعات و رندرهای غیررسمی که اینطور است. با این حال با دیدن یک تصویر جالب این سوال در ذهن ما ایجاد شد که آیا سامسونگ در طراحی Galaxy S22 به لبه های تخت iPhone 13 گوشه چشمی داشته است؟ بیاید درباره آن صحبت کنیم.

طراحی Galaxy S22

ابتدا باید توجه داشته باشید که اینجا منظور ما از Galaxy S22 دقیقا همین مدل است و البته مدل پلاس آن. منظور این است که مدل اولترا شامل این صحبت نمی شود.

همچنین برای این که این صحبت را بهتر متوجه بشوید، بیاید ابتدا دو تصویر زیر را از نمای بقل گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ اولترا با هم ببینیم:

نمای بغل گلکسی اس ۲۱ اولترا

نمای بغل گلکسی اس ۲۱ اولترا

نمای بغل گلکسی اس ۲۱

نمای بغل گلکسی اس ۲۱

همانطور که توجه دارید، به مانند اکثر طراحی های دیگر سامسونگ در گلکسی اس ۲۱ هم نمای بغل دستگاه شامل یک انحنا از قاب پشتی و فریم فلزی می شود. حال اگر نمایشگر کمی خمیده باشد، آن هم به این جمع اضافه خواهد شد. این طراحی با قاب پشتی که در لبه ها خمیده است ایجاد می شود و باعث راحت تر در دست گرفتن موبایل خواهد شد.

اپل در آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ به شکل شدید با انحناهای لبه دستگاه مقابله کرد به شکلی که حتی شیشه نمایشگر اصطلاحا دیگر  2.5D نبوده و کاملا تخت است. همچنین خمیدگی فریم در بخش کناری را هم که آخرین بار در خانواده آیفون ۱۱ دیدیم، حذف شد.

حال سامسونگ در گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس با وجود آن که طراحی کلی قاب پشتی دستگاه را مشابه به گلکسی اس ۲۱ نگاه داشته است اما یک تغییر در بخش فریم دستگاه وجود دارد.

در توییتی از ice universe تصویر زیر را می بینیم:

گلکسی S22 و آیفون ۱۳ در کنار یکدیگر

گلکسی S22 و آیفون ۱۳ پرو در کنار یکدیگر

گلکسی اس ۲۲ دستگاه سمت راست است و آیفون ۱۳ پرو دستگاه سمت چپ. با اینکه فریم همچنان کمی خمیده است و مشابه به iPhone 13 محسوب نمی شود اما توجه کنید، اینجا دیگر خبری از قاب پشتی خمیده در لبه ها نیست.حدافل تصویر بالا این ایده را به ما می دهد. شما هم همین نظر را دارید؟

این لزوما موضوع بدی نیست و نمی توان آن را “کپی کردن” یا چنین مواردی عنوان کرد. صرفا یک ترند طراحی است که دنبال کردن آن جالب به نظر می رسد.

در گلکسی اس ۲۲ اولترا اما اصلا اینطور نیست و همان ترکیب قاب پشتی با لبه های خمیده، فریم فلزی دستگاه و نمایشگر خمیده در لبه ها را می توان در نمای بغل دستگاه دید.

رندر غیر رسمی گلکسی اس ۲۲ اولترا

رندر غیر رسمی گلکسی اس ۲۲ اولترا

نظر شما چیست؟ این تغییر در فریم فلزی دور گلکسی اس ۲۲ جالب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)