حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی iQOO U5 5G با اسنپدراگون ۶۹۵ و باتری ۵,۰۰۰ میلی آمپری رونمایی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | IQOO، اخبار

در روز گذشته (۲۱ دسامبر-۳۰ آذر) آیکو که زیر مجموعه ویوو محسوب می‌شود از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام iQOO U5 5G در چین رونمایی کرد. این برند چینی، در اوایل سال جاری میلادی iQOO U3 را معرفی کرده بود. و U5 5G در حقیقت جانشین گوشی مذکور محسوب می‌گردد.

گوشی هوشمند iQOO U5 5G با نمایشگر OLED ۱۲۰ هرتزی معرفی شد

آیکو برای U5 5G به سراغ یکی از جدیدترین تراشه های کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۶۹۵ رفته است. همچنین در بخش صفحه نمایش نیز این گوشی هوشمند مشخصات خوبی را ارائه می‌دهد. آیکو U5 5G به یک نمایشگر Full HD+ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مجهز شده است. همچنین حداکثر ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز، پردازنده این تلفن هوشمند را همراهی می‌کنند.

iQOO U5

طبق فهرستی که در JD.com منتشر شده، گوشی هوشمند iQOO U5 5G در سه نسخه با رم و حافظه داخلی متفاوت به دست کاربران خواهد رسید. ارزان ترین نسخه این تلفن هوشمند ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در دو نسخه گران‌تر، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ثابت بوده و میزان رم به ۶ و سپس به ۸ گیگابایت افزایش پیدا می‌کند. همچنین سه رنگ جذاب از جمله آبی، سفید و مشکی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. متاسفانه هنوز اطلاعاتی درباره قیمت iQOO U5 در دست نیست.

مطابق با گزارش GizChina، گوشی هوشمند iQOO U5 5G قرار است از ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ (سوم دی ۱۴۰۰) از طریق پورتال تجارت الکترونیک چین برای پیش‌فروش عرضه شود. انتظار می‌رود آیکو، جدیدترین تلفن هوشمند خود را در سایر مناطق از جمله هند نیز عرضه کند.

iQOO U3

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، آیکو U5 از یک صفحه نمایش OLED ۶.۵۸ اینچی با رزولوشن FullHD+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. همچنین یک ناچ قطره ای برای قرار گیری دوربین سلفی در بالای این نمایشگر در نظر گرفته شده است. در بخش نرم افزار، این تلفن هوشمند از رابط کاربری iQOO 1.0 و اندروید ۱۱ استفاده خواهد کرد.

همان‌طور که در تصاویر منتشر شده می‌توانید مشاهده کنید، iQOO U5 در بخش دوربین دارای یک ماژول دوگانه در قاب پشتی، با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق است. همچنین برای دوربین سلفی نیز تنها به رزولوشن ۸ مگاپیکسل اکتفا شده است. در بخش باتری می‌توانیم مشخصات خوبی را برای یک گوشی اقتصادی شاهد باشیم. آیکو U5 از یک باتری حجیم ۵,۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به همراه فست شارژ ۱۸ وات استفاده می‌کند.

گوشی iQOO Neo 5S با نمایشگر ١٢٠ هرتزی و Snapdragon 888 معرفی شد

علیرغم استفاده این گوشی از نمایشگر OLED، اما سنسور اثر انگشت از نوع خازنی بوده و در فریم کناری دستگاه بر روی دکمه پاور قرار گرفته است. مطابق انتظار، این گوشی از کارت حافظه MicroSD و درگاه USB Type-C پشتیبانی می‌کند.

نظر شما چیست؟ آیا مشخصات iQOO U5 5G برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی